Spring naar bijdragen

Spookloggers .....


antarctica

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Net als Ant. zou ik mij ook flink achter de oren krabbelen, wanneer ik zo'n soort log zou krijgen. En ik zou het wel een probleem vinden als er een team mijn cache als een ordinair puntje logt zonder de gehele multi te hebben gelopen.

Iemand die een mooie multi plaatst mag er toch vanuit gaan dat deze dan ook in z'n geheel gelopen word, daar doe je het toch voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Iemand die een mooie multi plaatst mag er toch vanuit gaan dat deze dan ook in z'n geheel gelopen word, daar doe je het toch voor.

 

Dat geldt niet voor iedereen hoor. Er zijn ook C O s die met het leggen van een cache tot doel hebben een medecacher een plezier te doen onafhankelijk hoe die dat invullen.

bewerkt door brouwertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt, Brouwertjes? Ik ken ze niet en ze zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen. Tuurlijk, je wilt dat iemand plezier heeft met jouw cache, maar je legt een multi neer om mensen te laten genieten van de omgeving, de diverse mooie plekjes, je creativitiet, etc, niet om alleen naar de eindlokatie te rennen en een naam te krabbelen. Dan had de CO er wel een tradi van gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook nu ik zelf een multi heb liggen kan ik me nog steeds niet voorstellen wat het probleem is. Ik zou er werkelijk geen enkel probleem mee hebben als iemand alleen de cache logt. Iemand zal zich daar prima mee kunnen vermaken denk ik. In alle waypoints zitten evenveel manuren als in de eindcache, dus ik had er ook 6 tradies van kunnen maken. Als ik de logjes lees, dan is de leukste de cache. Maar dat is toeval. Zelf had ik vooraf een ander waypoint getipt als leukste.

Maar door mijn onderzoekje heb ik een ander beeld van de puntjesjager dan de meesten hier. Ik ga ervan uit dat als iemand alleen de eindcache bezoekt, dat hij daar een hele goede reden voor heeft. En puntjesstropers, die wagen zich niet zo ver het bos in, is mijn indruk. In die tijd kunnen er tenslotte heel wat puntjes gescoord worden.

Een claim leggen op hoe de cache gelopen moet worden komt mij als erg ongastvrij voor. Ik zal dat nooit doen. Als ik als cacher een cache loop, dan accepteer ik ook geen claims van co's op dat gebied. Hoewel ik zal proberen de cache zoveel mogelijk te lopen conform wat de legger bedoeld heeft, ben ik degene die bepaalt hoe ik loop en hoe ik aan mijn coördinaten kom.

 

Waarin handelt een cacher? Een cacher handelt in de geest van de legger (vrij naar het handboek soldaat).

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ongetwijfeld meer redenen.
Je bent slecht ter been, maar wilt die mooie eindcache toch wel graag zien.
Je vindt het stoer om met slimheid direct de cache te vinden.
Je moet nog 65 andere caches bezoeken dezelfde dag, druk dus.
Je gaat een dagje cachen met Barny.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die gemakzuchtig is blijft op de bank zitten. Dat zou tenminste mijn keuze zijn op dagen dat ik liever gemakzuchtig ben. Dus dat lijkt me niet zo'n voor de hand liggend motief.

Ik krijg de indruk dat het bezwaar van de meeste co's is gelegen in het feit dat de puntjesjager geen (onverdiend) puntje wordt gegund, en dat men zijn cache daarvoor dus niet wil laten gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen er lijkt me wel van uitgaan, dat de bewuste cacher gewoon in het bezit is van de beroemde lijst met coördinaten van multi's en mysteries en onderweg (of misschien al van te voren) tot een match kwam met de coördinaten van de caches, die hij die bewuste dag wilde doen. Kortom, hij stelde vast, dat de eindcache van "X", waarvan hij de coördinaten had niet al te ver van één van zijn 65 andere caches lag. En dan is het natuurlijk wel spannend om zo'n cache even mee te pikken. Staat goed op je CV. Hoe moet je het anders verklaren? Toeval is uitgesloten, want je struikelt niet zomaar over een ammobox midden in een bos.... Althans, het is mij nog nooit overkomen..... Dat Antarctica zich daaraan stoort, kan ik begrijpen, maar je kunt het ook gewoon afdoen met het ophalen van tenminste één van beide schouders. Overigens kent Antarctica de betrokkene, want hij heeft er mailtjes mee uitgewisseld. Dan is het toch heel simpel om op het profiel van de man even te checken, waar die andere 65 caches lagen. Als mijn theorie juist is, dan moet tenminste één van die caches dicht in de buurt van de eindcache van "X" gelegen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er ligt geen cache in de buurt van de eindcache van X.

Daarom vind ik het spookloggers.

 

 

Als dat het geval is, dan kun je maar één ding doen. Het logboek van je eigen cache checken. Dan hoeven wij er geen theorieën meer op los te laten..... Staat zijn naam niet in het boekje, dan is het een spooklogger, oftewel in dit geval een bedrieger. Staat zijn naam er wél in dan heeft hij zich door jouw mailtjes laten intimideren en zijn logje bij geocaching.com weggehaald. Dan heeft de logger een onevenwichtige karaktertrek van zijn voorouders overgenomen.....

 

Door dit draadje te starten heb je nu eigenlijk de plicht op je genomen om ons, als geïnteresseerde toehoorders tot het einde toe aan de hand te nemen en ons dus te laten weten, wat er in het boekje staat (of juist niet). Als het me zo had bezig gehouden, dat ik er een draadje in dit forum op los zou willen laten, dan was ik allang het bos in gegaan om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Wil je dat om jou moverende redenen niet doen, dan kunnen we deze discussie beter beëindigen, want dan verwordt het draadje tot nutteloos gezever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk ga ik binnenkort een keer het bos in om het logboekje te bekijken.

Nogmaals, ik verbaas me alleen over het feit dat iemand 65 caches op een dag doet en beweert mijn veraf gelegen ammobox bij toeval ook gevonden te hebben.

Hoe verdwaasd ben je dan met deze hobby bezig?

Ant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...