Spring naar bijdragen

Spookloggers .....


antarctica

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ttgps, Hulplijntjes hebben in mijn optiek niks met spookloggen te maken, dus ik zou graag horen hoe jij het een aan het ander relateert.

Nieuwe papiertjes/boekjes/complete caches zijn in mijn optiek een vorm van gemakzucht en in principe gewoon een DNF. Dan toch loggen als Found = Fake-log/Spook-log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny,

 

Ik snap je punt en ben het er in general volledig mee eens, maar in mijn optiek zijn er wel uitzonderingen.

Als je als CO iets duidelijk aangeeft in de listing EN de hint, en ze missen hem als nog, is het dan nog de fail van de CO?

Dat is bij mijn cache het geval namelijk. De helft leest niet goed en leest daardoor het verkeerde getal af.

 

Mijn nummer staat er onder voor als ze problemen ondervinden en het leeuwendeel van de belletjes/SMS'jes gaat over dat ene waypoint.

 

Mocht je van mening zijn dat het nog steeds mijn fail zou zijn, dan wil ik je graag verzoeken aan te geven hoe ik het beter kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik jou cache jeugherinneringen zie zitten er zoveel vouten in de listing dat het me niet verwondert dat het misging, en ook nog eens tegen de richtlijnen (waar jij zelf akkoord mee ben gegaan) gearchiveerd binnen de drie maanden

en geen hints geplaatst bij je twee multy's .......

 

en voor de rest heb je geen geocaches geplaatst,

dus begrijp jij dat ik niet even snap over welke cache het van jou zou moeten gaan?

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het bellen van hulplijntjes of het neerleggen van papiertjes als de cache niet kunt vinden ook spookloggen?

Een interessante vraag. Als ik de co bel omdat ik er niet uitkom zonder zijn hulp, dan overkomt het mij steeds vaker dat ik een dnf meer op zijn plaats vind dan een find.

Dan heb ik de neiging om toch maar een find te loggen om de co te plezieren. Tenslotte legt een co een cache om mij een plezier te doen, en als ik een dnf log dan zou ik de indruk kunnen wekken dat ik het niet naar mijn zin gehad heb en dat hij dus gefaald heeft. Hierdoor onstaat een enigszins kleffe situatie van elkaar wederzijds plezieren. Omdat het maar een spelletje is los ik dit soort zaken opportunistisch op. Daarnaast kunnen anderen mijn dnf's en write notes niet terugvinden via mijn profiel en finds wel. Spookloggen is dit niet, want mijn naam staat in het fysieke logboek, en ik heb hem zelf opgeschreven. Hoe ik aan de coördinaten gekomen ben is mijn zaak, en het feit dat ik bijvoorbeeld de emoties van de co heb bespeeld is een zaak tussen hem en mij.

 

Dus het criterium van spookloggen is klaarblijkelijk: staat de naam in het logboek en is die door de cacher zelf geschreven.

 

Ik zou wel eens, puur uit nieuwsgierigheid naar het fenomeen, een logrolletje van P-O-L-O-N-A-I-S-E willen vergelijken met de logs op gs. Helaas is het wat ver weg.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

....is een zaak tussen hem en mij.

 

Ik zou wel eens, puur uit nieuwsgierigheid naar het fenomeen, een logrolletje van P-O-L-O-N-A-I-S-E willen vergelijken met de logs op gs....

Interessant om deze discussie te lezen en eigenlijk wilde ik me er niet mee bemoeien, maar....

 

ik denk niet dat de Cache Owner van die reeks ( die van deze discussie waarschijnlijk geen idee heeft ) het 'fijn' zal vinden, dat iemand anders zich gaat bemoeien met de 'administratie' van zijn caches!

 

Uiteindelijk zal het resultaat hier geplaatst worden ( direct, indirect, via PM of ..... ). Het gevaar, dat daardoor allerlei ONNODIGE irritaties opgewekt worden tussen de co en anderen, kan een reden zijn voor meer modder gooien of 'wederdiensten' ( en misschien het uiteindelijk archiveren van betreffende cache, omdat de co het gezeur zat is ).

 

Kijk in de spiegel en bedenk hoe het je zou gaan, als men dat bij jou cache zou doen en er daarna publiek over gaan discussieren.

 

De Cache en het loggen, is en blijft een zaak van de betreffende GeoCacher ( die logt ) en de betreffende co. PUNT-UIT-AF. Afblijven dus!

 

Een optie die overblijft: je eigen caches en hun logs doorspitten...

 

Maar ja, ik ben geen co....en alleen maar GeoCacher....

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik jou cache jeugherinneringen zie zitten er zoveel vouten in de listing dat het me niet verwondert dat het misging, en ook nog eens tegen de richtlijnen (waar jij zelf akkoord mee ben gegaan) gearchiveerd binnen de drie maanden

en geen hints geplaatst bij je twee multy's .......

 

en voor de rest heb je geen geocaches geplaatst,

dus begrijp jij dat ik niet even snap over welke cache het van jou zou moeten gaan?

 

 

Barny

Jeugdherinneringen was inderdaad niet je-van-het. Overschatting van de locatie, verkeerd inzicht, te groot risico. Deze is in no-time geplunderd. Waarom zou ik de cache (een gewone ammobox) dan drie maanden laten liggen? De kans op herhaling van zetten was me te groot. Dan kan ik er wel een kokertje van maken, maar dat wil ik ook niet.

Maar we dwalen af.

 

Bij de Wandeling door Gorinchem (daar gaat het over) staan gewoon hints onderaan (een over m'n nummer, een over WP8), je hebt dus niet goed gekeken (hey, herkenbaar?)

Mijn omschrijving was een generale aanduiding dat iets bold en underlined (dus zo) aangegeven staat, het blijkbaar nog niet genoeg opvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een testcache die je ook nog eens regelmatig o[ verschillende tijden had bezocht had dus al snel laten blijken zijn dat die plek voor die tradie ongeschikt was.............

 

 

 

dit is niet het juiste draadje maar toch nog even reageren het gaat dus over een kleijn plaatje op een slagboom, de mensen kunnen dat plaatje wel vinden maar interrumperen de vraagstelling verkeert waardoor ze verkeerde getallen krijgen,

oplossing is dan toch, stel de vraag anders of bouw een controle getal in.

 

kunnen ze het hele plaatje niet vinden kan je altijd nog een betere plaatsbepaling op de slagboombehuizing geven en of foto bij plaatsen, kunnen ze het dan nog niet vinden is het met zekerheid weg en word het een Not Found

die hele lap tekst die je in de hint kader gebruikt is natuurlijk totaal overbodig en slaat nergens op en er staat het zelfde als bij WP8 al geschreven staat dus heeft geen enkele toegevoegde waarde, er staan ook niet voor niets bij die hint kader als je een cache pagina maakt dat je de hint (om de cache te vinden) zo kort mogelijk dient te houden.

 

tot nu toe zie ik niet in waarom je bij een goeie uitgevoerde cache een hulplijntje zou moeten/willen gebruiken.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Linkalovers.... je maakt je druk om niks. Wie Diederikus kent (ik ken hem niet persoonlijk, maar door zijn berichtjes krijg je wel een redelijk goed beeld van hem) weet je, dat hij nooit ook maar één ogenblik heeft overwogen om naar Emmen af te reizen en aldaar foto's te maken van een willekeurig logrolletje van zo'n POLONAISE cache. Diederikus mijmert graag achter een borrel of een goed glas wijn. Zijn gedachten dwalen dan af tot diep in de spelonken van het geocaching fenomeen en dan komen er wel eens fantasieën op papier, die we allemaal wel eens hebben, maar niet opschrijven.... Diederikus doet dat wél en dat maakt zijn berichtjes zo heerlijk leesbaar en vooral ook herkenbaar. Maar tussen theorie en praktijk zit een forse afstand. Veelal groot genoeg om de praktijk uiteindelijk voorrang te geven boven die theorie. En dat zou hier óók gebeurd zijn.

 

Het was dus niet nodig geweest om Diederikus met zijn eigen gedachtengoed om de oren te slaan. Onverdiend en ook onnodig en nou moet hij verdikkie nog door het stof ook op dit prachtige forum.... :-) :-) Ik neem een fikse borrel over zoveel onrecht zo net voor het Kerstfeest..... :-) :-) En misschien komen er dan ook nog wel wat fantasieën en gedachtenspinsels op papier.... God moge me behoeden.....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Ik zal mij in acht nemen.

@Linkalovers....je maakt je druk om niks.... Wie Diederikus kent.... tussen theorie en praktijk zit een forse afstand.... Ik neem een fikse borrel over zoveel onrecht....

Misschien iets te zwaar aangezet :blush: , maar......

 

Dan.....zijn we het eens :clap:

 

Mag ik mee toasten :wine:? ( en ik bied Diederikus een glas aan )

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...