Spring naar bijdragen

Spookloggers .....


antarctica

Aanbevolen berichten

een testcache die je ook nog eens regelmatig o[ verschillende tijden had bezocht had dus al snel laten blijken zijn dat die plek voor die tradie ongeschikt was.............

 

dit is niet het juiste draadje maar toch nog even reageren het gaat dus over een kleijn plaatje op een slagboom, de mensen kunnen dat plaatje wel vinden maar interrumperen de vraagstelling verkeert waardoor ze verkeerde getallen krijgen,

oplossing is dan toch, stel de vraag anders of bouw een controle getal in.

 

Barny

Kijk, twee dingen waar ik wat mee kan! Testcache kan trouwens voor alle soorten toegepast worden.

Hier ga ik eens mee aan de slag, deze invalshoek (vooral op de multi) heb ik als suggestie nog niet eerder gehoord.

 

Bedankt Barny!

 

Terug naar het topic!

bewerkt door Flaker91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Barny, je schrijft: "het bellen van "hulplijntjes" is om te beginnen een Fail van de cache eigenaar".

Maar jij lost geen mysteries op en hebt de bus vol met eindcoördinaten van mysteries en multi's.
Aangenomen dat jij daarbij hulp hebt gehad, zou dat kunnen betekenen dat het in deze gevallen allemaal falende cache eigenaren zijn.
Als ik jou verkeerd begrijp, dan hoor ik het vast wel.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik versta zelf onder het bellen van hulplijntjes dat je ter plaatse (in het veld) iemand moet bellen omdat je niet verder kan, meestal vanwege het simpele feit dat de Co het leuk vind om de bezoekers van zijn cache te ergeren, of dat de CO het leuk vind om gebeld te worden (eenzame zielen)

het eindcoord lopen wat ik regelmatig doe daar heeft de CO geen enkele zeggenschap of zelfs schuld aan, dat gaat compleet buiten hem om, behalve als ik de cache niet kan vinden doordat de hint ontbreekt of zelfs zo belachelijk is dat je na het vinden van de cache de hint nog steeds niet begrijpt

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige co's hangen hun caches in een boom. Beschouw je dat ook als ergeren? Tenslotte is een (veld)puzzel oplossen niets anders dan een mentale boom beklimmen.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als 9 cachers geen hulp nodig hebben en de 10de wel, faalt dan de Co?

Zijn er Co's die het leuk vinden cachers te ergeren? Dat lijkt me sterk.

Wanneer een Co het leuk vindt om gebeld te worden, betekent dat niet per definitie dat het een eenzame ziel is. Misschien houdt hij van sociale contacten. Dat doet mij denken aan jouw cache "Het gele bussie" waar jij cachers zelfs vraagt te bellen. Jij bent toch ook geen eenzame ziel?

 

Zo, nu jij weer ;-) Ik ben gek op discussies die alle kanten op gaan. En het is nog steeds on-topic. Spookloggers, spooklopers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

boomklimcachen is een modegril heeft mijn inziende niets met geocachen te maken netzomin als pussel cache's die een verlopen uitgekauwde modegril is geworden, zijn een totaal overbodige last om een cache te vinden tenminste als er na de goedkeuring van die tjekker op het eindcoord een cache ligt, iets wat helaas haast nooit voorkomt

 

het grappige is juist dat ik zelf heel weinig gebeld word, en als ik dan persoonlijk opneem schrikken ze zich een hoedje en verbreken ook vaak zonder wat te zeggen de verbinding :)

maar ik ben een simpele ziel, met elk telefoontje (aandacht) ben ik zo blij als een kind, :)

 

als ik zie hoe verschillende cache's zijn opgebouwd kan ik niets anders concluderen dat er juist een heleboel schepsels zijn die het prachtig vinden om met een cache mensen te ergeren, al was het maar om een apart D/T waarde te krijgen,

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug naar het onderwerp: wat is een spooklogger?

Voor mij is iemand die denkt ergens geweest te zijn (maar er niet geweest is) een echte spooklogger.

Alle andere uitwassen van dit spelletje zijn zelfbedriegers, valsspelers, databaseloggers, zukkels en weet ik wat nog meer, maar geen spookloggers (en daar ging dit draadje over).

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het onderwerp was Spookloggers.....

Je beschreef het onverklaarbare.

En ik dacht het de naam valse logjes te kunnen geven.

 

Met jouw definitie van spooklogger begrijp ik nu het verschil met bogus loggers. Vergissing versus opzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitstervende "hitchhikers" zijn ook spookcaches: hun bewegingen van de ene naar het andere event zijn onnavolgbaar en zodra je er wat van durft te zeggen dat het niet helemaal conform de wensen van de cache-eigenaar is, veranderen de loggers in duivels die op hun staartje getrapt zijn :wink2::D

bewerkt door TuuronTour
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitstervende "hitchhikers" zijn ook spookcaches: hun bewegingen van de ene naar het andere event zijn onnavolgbaar en zodra je er wat van durft te zeggen dat het niet helemaal conform de wensen van de cache-eigenaar is, veranderen de loggers in duivels die op hun staartje getrapt zijn :wink2::D

 

Daarvoor is de discover optie ingevoerd bij travel bugs. Elke travelbug is daardoor per definitie een hitchhiker waardoor Gele Bussie en andere hitchhikers overbodig zijn geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...