Spring naar bijdragen

Spookloggers .....


antarctica

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als er op onze (buitenlandse) earthcaches geen antwoorden worden gestuurd, dan deleten wij de log zonder pardon, moet je eens kijken hoe snel ze dan ineens wel antwoorden kunnen sturen :clap:

 

Bang om een puntje te verliezen :oops:

 

Soms reageren mensen helemaal niet meer en dan weet ik dat m'n onderbuik gevoel goed was, een spooklogger dus.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het omgedraaid, als ik een antwoord op een EC of een virtual meermaals mail en de owner niet meer reageert en ook al meer dan een jaar niet meer inlogt op gc.com?
Loggen zonder goedkeuring of een NM plaatsen en dus bijna zeker weten dat de cache wegens gebrek aan reactie van de owner binnen enkele maanden het archief in vliegt?
Ik opteer momenteel sterk voor die NM, maar als ik zie en hoor wat iemand die zo'n NM plaatst soms voor sh*t over zich heengestort krijg, vraag ik me echt af waar we mee bezig zijn.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij earthcaches of virtuals doen, meestal in het buitenland, mailen we de antwoorden en doen we bij de log ook altijd de niet verplichte foto, en antwoord van de CO krijgen we meestal nooit.

Maar ons geweten is schoon denken we dan maar, we zijn er geweest, hebben ons aan de regels gehouden en dan maken we ons er maar niet druk over.

Wij zelf mailen altijd even dat er toestemming is om te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay. Ik twijfel zwaar of mijn antwoord goed is.

Ik twijfel zelfs of er een goed antwoord is omdat ik de indruk heb dat één van de vragen niet juist gesteld is, of het moet zijn dat er ooit iets geweest is wat nu weg is.

En van een owner die zelf ruim anderhalf jaar niet meer online is, verwacht ik ook geen reactie als er een fout antwoord ingestuurd wordt.

Ik zie in ieder geval 6 logs van de huidige maand die niet aan logvoorwaarde 1 (van 3) voldoen en ook die worden niet verwijderd.

Ga je verder in het verleden terug zie je in voorgaande maanden ook van die logs.
Derhalve DNF gelogd, waar naar alle waarschijnlijkheid ook geen owner-reactie op gaat volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij earthcaches of virtuals doen, meestal in het buitenland, mailen we de antwoorden en doen we bij de log ook altijd de niet verplichte foto,.........

Je bent er dus duidelijk wel geweest en hebt een serieuze poging gedaan ( "...ook altijd de niet verplichte foto...." ) om de antwoorden te geven.

 

 

Ook wij loggen earth caches in het buitenland altijd met extra foto's ( al is het alleen maar leuk om te laten zien, hoe het 'daarzo' er uit ziet ), beantwoorden de vragen altijd 100% en proberen een zinnige log te schrijven. Er zal ooit ook wel eens een fout antwoord tussen hebben gezeten, want soms is de vertaling niet juist en geef je daardoor het verkeerde antwoord.

 

MAAR, zou daar de C-O van wakker liggen?

 

Ik denk namelijk dat de C-O het gewoon leuk vindt, dat zijn cache door een buitenlander wordt bezocht, die duidelijk moeite doet ( foto's, antwoorden en log ) om te laten zijn dat hij/zij er is geweest en hoe hij/zij dat plekje vond.

 

Zou een C-O, van een buitenlandse cache, nu echt verwachten dat, als hij een antwoord afkeurt en daarmee de Found verwijderd, de logger weer even langs komt om het foute antwoord te herstellen?

 

Natuurlijk niet, ook hij weet ( hopelijk ) dat het allemaal een SPELLETJE is ( en die punt helemaal niet belangrijk is )! Anders had hij/zij wel een snelle oppakker gelegd i.p.v. een earth cache.

 

Edit: C-O

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in Nederland krijg je niet altijd antwoord hoor, zelfs bij eigenaren die wel nog actief cachen.

Ik mail altijd de antwoorden en maak gewoon een logje met foto(s).

Misschien is dat niet volgens de regels, maar ik ga er vanuit dat de log verwijderd wordt als er iets niet goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het omgedraaid, als ik een antwoord op een EC of een virtual meermaals mail en de owner niet meer reageert en ook al meer dan een jaar niet meer inlogt op gc.com?

Loggen zonder goedkeuring of een NM plaatsen en dus bijna zeker weten dat de cache wegens gebrek aan reactie van de owner binnen enkele maanden het archief in vliegt?

Ik opteer momenteel sterk voor die NM, maar als ik zie en hoor wat iemand die zo'n NM plaatst soms voor sh*t over zich heengestort krijg, vraag ik me echt af waar we mee bezig zijn.

Als je de antwoorden hebt gemaild en daarmee ook hebt voldaan aan de voorwaarden, mag je een earthcache loggen. Je hoeft namelijk niet op toestemming te wachten. Mochten de antwoorden namelijk niet correct zijn dan is het aan de cache eigenaar om contact met je op te nemen. Zie ook de volgende link, is wel in het Duits: http://www.gc-reviewer.de/wie-erfolgt-die-logfreigabe-bei-einem-earthcache/ .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp hem volkomen.

De crux zit hem wat mij betreft in het niet guideline-conform zijn van de cache zelf.

Het draadje gaat over spookloggers waarvan de log verwijderd mag worden.

Ik vroeg me af hoe men aankijkt tegen spookcaches die m.i. ook best verwijderd mogen worden, maar ik begrijp dat ik een van de weinigen ben die zich dat afvraagt ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....Het draadje gaat over spookloggers waarvan de log verwijderd mag worden.....Ik vroeg me af hoe men aankijkt tegen spookcaches die m.i. ook best verwijderd mogen worden....

 

Niet dat ik de puntjesjagers, spookloggers en spookcaches over 1 kam wil scheren, maar misschien hebben ze wel iets met elkaar te maken. Namelijk de verandering in de manier van cachen. Lag vroeger misschien de nadruk wel op het cachen zelf ( de wandeling, de natuur, de eindcache,… ), tegenwoordig is alles een ‘wedstrijd’. Het aantal, de soorten, je matrix, de souvenirs, de challenges en wat-al-niet-meer. Het lijkt er tegenwoordig op, dat meer beter is. Het maakt eigenlijk niet uit wat je hebt gevonden ( of hoe ), maar het is de hoeveel die je hebt gevonden, die het spel leuk schijnen te maken. Of moet je het woord ‘leuk’ ondertussen misschien vervangen door het woord ‘status’.

 

Caches die soms opduiken met vreemde Terrein en Moeilijkheid ( T & D ) waarden, worden m.i. tegenwoordig gelegd met maar 1 doel, namelijk het vullen van een gatje in iemands ( of een grotere groep's ) matrix. Het maakt niet uit of de cache moeilijk, mooi of interessant is, het gaat gewoon om de punt in de matrix en die moet ( liefst zo makkelijk mogelijk ) gevuld worden.

 

Challenges die je pas mag loggen als je 5000 of 10000 founds hebt, geven dit ook al aan. Deze caches worden gelegd door/voor de groep die die aantallen hebben en daarmee proberen ze zichzelf een andere ( ……. ) status te geven. Hetzelfde is met de challenges waarvoor je 1, 2, 3, of tig keer je matrix vol moet hebben. Het gaat om status. Het gaat niet meer om de caches, het puntje of de matrix is wat telt.

 

Spookloggers zijn misschien wel een direct gevolg van het bovenstaande. Snel punten scoren is de manier om snel te stijgen in de statusladder. De aantallen spookloggers zullen waarschijnlijk alleen maar toenemen, terwijl het verwijderen van deze logs steeds meer dweilen met een open kraan wordt. Dat hierdoor C-O’s deze logs niet meer verwijderen, kan ik begrijpen. Het controleren van de namen op logrol met de namen van de internet-logs en het verwijderen van de spooklogs, is vast en zeker de donkere kant van GeoCachen.

 

Een spelletje wat begonnen is, doordat iemand iets verstopt voor een ander, veranderd voor de verstopper in een serieus steekspel, waarin hij/zij zich moet verdedigen omdat iemand anders een ( illegale ? ) punt wil scoren, d.m.v. het loggen van zijn cache. Dat de logger geheel voorbij gaat aan de ideeën waarmee de legger zijn cache heeft gelegd, interesseert de logger geheel niet.

 

Ik wil beslist de 'goeden' niet te kort doen en misschien zie ik het wel gewoon te zwart :crybaby: ( laat ik het hopen :thumbsup: ! ).

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...