Spring naar bijdragen

Spookloggers .....


antarctica

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het Team, waar het hier om ging, heeft de P-O-L-O-N-A-I-S-E Trail, westelijk van Emmen gedaan. Je gelooft me niet Diederikus, maar het is slecht met je gesteld, als je deze trail niet binnen een uurtje of vier met de fiets hebt gedaan. Hier is dus geen sprake van een prestatie. De tegenstanders van het zgn "kokerrapen" vinden in deze trail het ultieme bewijs van hun gelijk..... En ik kan dat weten, want wij hebben in juni een deel van de trail afgefietst (als tussendoortje)..... Na 65 caches loop je alleen het risico, dat je je kruis met 5 % opgerekt hebt en drie dagen niet fatsoenlijk kunt piesen. Dit, omdat je 130 keer je fietsstang moet trotseren en je dus behalve het reeds genoemde ongemak ook de kans loopt je prostaat, dan wel andere van belang zijnde onderdelen voor behoud van het menselijk ras te deformeren. Wat maakt het uit.... Twee blauwe pilletjes en alles is weer in orde en die 65 puntjes nemen ze jou niet meer af...... Wanneer reis je af naar Emmen?

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Team, waar het hier om ging, heeft de P-O-L-O-N-A-I-S-E Trail, westelijk van Emmen gedaan. Je gelooft me niet Diederikus, maar het is slecht met je gesteld, als je deze trail niet binnen een uurtje of vier met de fiets hebt gedaan. Hier is dus geen sprake van een prestatie. De tegenstanders van het zgn "kokerrapen" vinden in deze trail het ultieme bewijs van hun gelijk..... En ik kan dat weten, want wij hebben in juni een deel van de trail afgefietst (als tussendoortje)..... Na 65 caches loop je alleen het risico, dat je je kruis met 5 % opgerekt hebt en drie dagen niet fatsoenlijk kunt piesen. Dit, omdat je 130 keer je fietsstang moet trotseren en je dus behalve het reeds genoemde ongemak ook de kans loopt je prostaat, dan wel andere van belang zijnde onderdelen voor behoud van het menselijk ras te deformeren. Wat maakt het uit.... Twee blauwe pilletjes en alles is weer in orde en die 65 puntjes nemen ze jou niet meer af...... Wanneer reis je af naar Emmen?

Zoals te begrijpen valt heb ik de afgelopen weken met grote aandacht het bezoek van Wijze Lessen gevolgd. Er waren weekenden bij waarvan ik dacht "verdorie, het is toch mooi weer, waarom bezoekt niemand mijn cache?". En als vanzelf ga je dan op onderzoek uit bij de logboeken van naburige caches, en je gaat proberen te achterhalen waar de cachers die daar gelogd hebben nu mee bezig zijn. En dan krijg je zicht op epische dagverslagen. Dagen waarop 9 multies worden gelopen en daarnaast nog 14 tradies en mysteries worden opgepikt. Afgewisseld met dagen waarop trails zoals de P-O-L-O-N-A-I-S-E worden gedaan. Dan wordt duidelijk dat deze mensen van de vroege ochtend tot de late avond met geocachen bezig zijn. Bij nacht en ontij, weer of geen weer. Voor mij zijn dit de echte cachers. Serieuze lieden die tot het uiterste gaan om zich te vermaken. En die daarbij ook nog regelmatig uitgebreide logs schrijven als ze iets tegenkomen wat ze niet eerder hebben gezien. Ik kan daar alleen maar grote bewondering voor hebben, daar kan ik niet aan tippen.

 

Ooit reed ik met de auto langs een paar hele grote paddenstoelen, ik denk dat ze misschien wel 30 cm in doorsnee waren. De volgende dag wilde ik ze aan mijn vrouw laten zien. Toen wij aankwamen bleek dat een stel onverlaten de paddenstoelen als voetbal hadden gebruikt. Hooliganisme in de natuur. Terwijl we enige tijd ontredderd en met beslagen tong over de knardijk stonden uit te kijken, viel mijn oog plotseling op een piepklein paddenstoeltje in het gras. Bij nadere inspectie bleken er honderden de staan, en allemaal verschillende soorten. We zijn op het gras gaan liggen en hebben een half uur lang met verwondering naar alle schoonheid liggen kijken die daar te zien was.

 

Ik realiseerde me toen dat het grote en extreme altijd de meeste aandacht trekt, maar dat we daardoor blind zijn voor het kleine en fijne. Een gevolg van onvoldoende ontwikkelde zintuigen en van een gebrek aan kennis van zaken. Sedert die tijd voel ik me meer aangetrokken tot verdieping van de waarneming dan tot versterking van het aanbod aan impulsen. Diezelfde 9 multies die hierboven in één dag werden gedaan, die heb ik ook gelopen. Ik deed er 23 weken over. Uitvergroot onder een loep, als het ware. Dit leverde genoeg stof op voor vele meters log en tientallen foto's. Niets heroïsch of episch. Maar ik heb er wel van genoten.

 

Ik zal dus niet op een epische kruistocht gaan naar Emmen, en ik zal gewoon als bas blijven zingen en niet als tenor.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verhaal Diederikus en zo is het ook! Daar kunnen velen van ons tijdens de Kerst eens rustig over nadenken en misschien delen ervan als voornemen voor 2014 opnemen. Van een paar honderd puntjes minder per jaar (en let wel, die puntjes devalueren per jaar heel wat harder dan onze Euro!!!!) en wat meer beleving onderweg wordt niemand slechter.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@diederikus, heerlijk toch dat al dat slachtvolk jou cache overslaat, en dat jou cache alleen door de prakkiserende geocacher gevonden word, scheelt een hoop ergernis over gesloopte tussenpunten,.Found logs die meer beledegingen voor het spelletje geocachen zijn dan de ervaringen die de bezoeker met jou cache heeft mogen ondervinden.

tel je zegeningen en je kan een gelukkige cacheeigenaar zijn

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De spooklogger is dus inderdaad een spook. Waarom hield hij vol dat hij X had gevonden, vergissing of een ander veelraperprobleem?

"Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.. Voorlopig houd ik het erop dat er best veel mensen zijn die eerst doen en dan denken (heel slecht voor waypoints is dat ook). Op verzenden is nu eenmaal gauw gedrukt, soms nog voor de vraag beantwoord is "hoe zit het eigenlijk echt". Zolang ze aan de goede kant van de weg blijven rijden maakt dat me niet zoveel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me dat men voor opzettelijke spooklogjes eerder een trail zal uitzoeken zoals P-O-L-O-N-A-I-S-E of E.T, waar de controle door de vele bezoekers waarschijnlijk minimaal is. X ligt dan niet voor de hand. Oei, die trails heeft het team allebei gedaan. Kortom, het blijft gissen. Ik houd het op vergissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...