Spring naar bijdragen

Broncode.


toyotaaygo

Aanbevolen berichten

Er zijn mystery caches waar je de info uit de broncode kunt halen.

Mijn vraag is: Wat is broncode?

Is dat het regeltje onder een foto? Zo niet, hoe noemen we deze regel?

Of moet je met de rechtermuisknop op de foto staan en bron weergeven?

Als het dat laatste is, dan kan iemand de hele pagina gebruiken om er iets in te zetten.

Dat is allemaal wartaal!

 

Wie weet hier meer van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Broncode is inderdaad: rechtermuisknop, bron weergeven. Dan zie je bij webpagina's de HTML-code. Daar kan best iets in verstopt zijn.

Bij foto's kun je beter 'openen in kladblok' kiezen. Heel veel tekens, maar er staat ook leebare info tussen zoals, datum, tijd, type camera, etc. Dat heet (geloof ik) meta-data. Daar kan best iets aan toegevoegd zijn. Ik herinner me het begin van een Waardeloze cache...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al gezegd kan je op de webpagina rechtermuisknop doen en dan bron weergeven kiezen. Dan zie je de bron van de pagina, ofwel de html-code van de pagina, de code die aan de browser vertelt hoe de pagina eruit ziet en wat erop staat. De eigenaar van de website kan uiteraard deze helemaal aanpassen en overal van alles verstoppen. Als we het hebben over een cache-pagina, dan kan de eigenaar van de cache niet de hele pagina aanpassen, maar maar een klein gedeelte. Dit gedeelte kan je makkelijk vinden door in de bron te zoeken naar UserSuppliedContent. Vanaf de eerste hit die je krijgt tot en met de hint (Additional Hints) die je vanzelf tegenkomt als je naar beneden kijkt. Je hoeft alleen maar in dit gedeelte te zoeken voor hints (tenzij je denkt dat Groundspeak zelf hints heeft verstopt :)).

 

Een afbeelding is een ander verhaal. Die kan je beter in, zoals al gezegd, kladblok openen. Ook kan je de afbeelding opslaan en dan rechtermuisknop op de afbeelding en eigenschappen kiezen om extra informatie te vinden. Op deze manier vind je echter niet altijd alle informatie, in kladblok wel.

 

Edit: Owja, dat regeltje onder een foto noemen we bronvermelding, om aan te geven waar de foto vandaan komt. Dit heeft met bovenstaand verhaal uiteraard niks te maken.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal bedankt voor de informatie. TOP.

 

Maar moet je dan bij de broncode de hele pagina bekijken.

 

Die info die de CO erin verstoppen, kun je die dan makkelijk bekijken of moet je, als je pech hebt, alle 2000 regels na pluisen?

bewerkt door toyotaaygo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal bedankt voor de informatie. TOP.

 

Maar moet je dan bij de broncode de hele pagina bekijken.

 

Die info die de CO erin verstoppen, kun je die dan makkelijk bekijken of moet je, als je pech hebt, alle 2000 regels na pluisen?

Even slim op tekst zoeken met het "find" tooltje ("bewerken-zoeken in IE).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we het hebben over een cache-pagina, dan kan de eigenaar van de cache niet de hele pagina aanpassen, maar maar een klein gedeelte. Dit gedeelte kan je makkelijk vinden door in de bron te zoeken naar UserSuppliedContent. Vanaf de eerste hit die je krijgt tot en met de hint (Additional Hints) die je vanzelf tegenkomt als je naar beneden kijkt. Je hoeft alleen maar in dit gedeelte te zoeken voor hints (tenzij je denkt dat Groundspeak zelf hints heeft verstopt :)).

 

Zoeken (CTRL-F) op de tekst 'UserSuppliedContent' in de broncode dus.

Maar als je pech hebt en het is een hele lange listing omdat de owner er goed werk van heeft gemaakt, dan kan je best wel eens veel regels door moeten pluizen.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vraag ik mij ook af. En als je daarna het volgende leest besef je pas goed hoezeer mensen bij dit zoekspelletje het spoor bijster zijn geraakt. Waar doen ze het in vredesnaam voor? Wie houden ze voor de gek? Zo voos, triest en lamlendig ...

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21415&p=355269

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En...? Ben je dan echt blij als je op deze manier de cachelocatie hebt bepaald en de cache hebt gevonden???

Sommige caches hebben eenmaal verstopte hints o.i.d. in de broncode zitten.

Ik gebruik de broncode alleen om te checken of ze zoiets gedaan hebben.

 

Ik heb geen idee hoe je uit de broncode de cachecoords zou moeten plukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...