Spring naar bijdragen

Hebben Andere Co's Dat Nou Ook?


Diederikus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Voor de Favo geldt hetzelfde. Niet de met zorg gemaakte en in natuurgebieden geplaatste authentieke geocaches hebben de meeste Favo's; bovenaan staat het snelle simpele kokerwerk op verkeersknooppunten een andere gemakkelijk bereikbare locaties.

Apart om te lezen dat The hunt for Red October (nacht cache) als simpel kokerwerk wordt gekwalificeerd :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, de TS, begon met een drietal overwegingen. Inmiddels blijkt dat "Favo" een favoriet onderwerp is. De meningen zijn verdeeld, gelukkig maar, want anders zijn we snel uitgepraat.

 

Iemand die slechts kokers raapt, zal aan de mooiste kokers een favo geven. Aangezien hij waarschijnlijk veel puntjes scoort, kan hij heel veel favo's uitdelen.

 

Een ander die slechts mooie multi's loopt, kan slechts 10 % daarvan belonen met een favo tenzij hij een gewone member is. Dan draagt hij de last van keuzes maken niet.

 

Subjectiviteit, door diverse posters genoemd. En dat is het natuurlijk ook. Dagwacht noemt als mooi voorbeeld vakantiebeoordelingen. Ik bekijk die ook wanneer ik een vakantieappartement uitzoek. Als voor kindvriendelijkheid een 3 wordt gegeven, dan wordt mijn belangstelling gewekt. Lekker rustig. Een gezin met kinderen komt hier niet.

 

Subjectiviteit dus. Ik geef graag een favo wanneer ik aangenaam word verrast. Een prachtig wandeling met leuk bedachte opdrachten. Maar niet iedere prachtige wandeling krijgt een favo. Heeft een beetje te maken met déjà vu. Voor WP's en eindcaches met humor ben ik gevoelig. Geocachen mag ook op mijn lachspieren werken, een favo is dan snel verdiend.

 

Toch kijk ik bij het uitzoeken van caches wel naar het aantal favo's, maar ook naar de logjes. Het kan een indicatie zijn of ik de cache ga doen. Maar zoals Barny zegt: waarom bij het geven van een favo geen motivatie? "TFTC In: favo Uit: 23 TB's"

 

En of ik het leuk vind zelf favo's te krijgen? Ja natuurlijk, het streelt mijn ego dat ik mensen een plezier doe met mijn creatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De log is de beste beloning voor de legger. Logs lezen is ook de beste manier om te bepalen of je een cache wilt doen. Alleen, hoe weet je van welke caches je de logs moet lezen? Een goede maatstaf lijkt mij een hoge waarde voor de gemiddelde loglengte. Als ik veel caches bekijken moet dan schat ik dat op het oog. Werkt vrij goed, het is alleen veel werk. Veel lange logs betekent meestal een cache die ik graag loop. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als je op een dergelijk getal zou kunnen selecteren.

Het enige wat dan roet in het eten kan gooien is de gewoonte van sommige cachers om verzamellogs te schrijven. Maar procentueel valt het aantal cachers dat dit doet gelukkig nog wel mee.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, dat is toch wel een gevaarlijk criterium, denk ik. Zelf ben ik niet zo'n schrijver en ik moet er niet aan denken dat ik 'verplicht' zou zijn om mijn waardering voor een mooie cache uit te drukken in heeeeel veeeeel woorden. Het gaat toch om de kwaliteit, niet om de kwantiteit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, ik ben het niet geheel met jou eens, althans wat betreft de lengte van logs. Jij schrijft zelfs een heel epistel bij een waardeloze cache.

Sterker, je schrijft kantjes vol als not found bij NES II. Dus de lengte is geen criterium, de inhoud wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, dat is toch wel een gevaarlijk criterium, denk ik. Zelf ben ik niet zo'n schrijver en ik moet er niet aan denken dat ik 'verplicht' zou zijn om mijn waardering voor een mooie cache uit te drukken in heeeeel veeeeel woorden. Het gaat toch om de kwaliteit, niet om de kwantiteit?

Zoals Od ook al zei: De inhoud is het belangrijkst.

Er zit een verschil tussen "Snel gevonden, TFTC" en de kunstwerken van enkele forumbezoekers.

 

Een grappige doch veelzeggende, no-bulk/no-daytrip log van 4-10 regels zal voor de meeste CO's al een hele goede indicatie van jouw beleving geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand hoeft iets anders te doen dan hij al doet. Dat is het mooie van gemiddelden. Er hoeft geen waardering uitgesproken te worden, de log IS de waardering.

Als je bij een log veel meemaakt, dan valt er veel te schrijven. Vanuit die optiek is NES II dus een waardevolle cache, ik heb daar veel meegemaakt dat het schrijven waard is.

De bedenkingen over kwantiteit versus kwaliteit liggen voor de hand. Maar besef dat het hier slechts een voorselectie betreft. Welke caches zijn de moeite waard nader te bekijken? De uiteindelijke keus is altijd handwerk. Als niemand meer weet uit te brengen dan één of twee regels bij een cache dan moet het wel heel vreemd lopen als ik plotseling wel heel veel mee maak. Ook al maak ik altijd meer mee dan een ander :goof:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag een paar (5) cache's uitgezocht voor morgen, eigenlijk niets gevonden wat nu echt de moeite waart was binnen een straal van 65 kilometer van Amersfoort, de aantallen favo's in de omgeving die we uitzochten waren geen cache's die in ons wensenpakket of mogelijkheid zat

uiteindelijk worden het 5 platgelopen tradie's of zelfs minder als het niet wil, in een mooi stukje bos bij Arnhem

niet op favo uitgekozen niet geheel naar het zin maar we hopen op een mooi wandelingetje met af en toe een vondst er bij

ben benieuwd wat we tegenkomen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, als je als CO niet echt prijs stelt op favo's, dan zou je dat natuurlijk ook boven aan je listing kenbaar kunnen maken.

Dan kan met de uitgespaarde favo een andere CO blij worden gemaakt.

 

Op de nominatie voor Parel van de Maand met een enorme toeloop van cachers als gevolg zit je waarschijnlijk ook niet te wachten.

 

Raar, de afkorting C(ache) O(wner) wordt automatisch veranderd in eigenaar van de cache.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu ik de kokers en Nano's oversla heb ik veel minder teleurstellingen met deze hobby, ik sluit mijn ogen voor de Dwazen die ook zo nodig "moeten" denken te "geocachen"

een zwakte, ik weet het daarmee geef ik ook aan dat de "strijd" als verloren is beschouwd

 

maar als ik al zeker een uur bezig moet zijn om ergens een paar leuke caches uit te zoeken zonder dat je steeds in en uit de auto moet om te verkassen vind ik geen vooruit gang

alle "interessante" favo multy's zijn voor ons of te lang of te moeilijk, ergens ontspannen wandelen in een bos omgeving met 1 of 2 leuke cache's er tussen door is heel lastig zo niet bijna onmogelijk om te vinden

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...