Spring naar bijdragen

Hebben Andere Co's Dat Nou Ook?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Voor mij is het heel simpel. Ik spaar favo's. Net zoals ik banners spaar, coins verzamel, souvenirs spaar, coin logo's verzamel en mijn aantal gevonden tb's elke keer weer probeer te verhogen. O ja, niet vergeten de puntjes

Geeft een heel voldaan gevoel. En je doet niemand tekort.

 

Leuk toch, zo,n spelletje

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind de caches die het minst worden bezocht en vaak ook weinig favo's hebben juist het meest interessant. Favo's zeggen niets over een cache, het is slechts de smaak van het merendeel van de mensen, wat mij echter vaak niet aanspreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het heel simpel. Ik spaar favo's. Net zoals ik banners spaar, coins verzamel, souvenirs spaar, coin logo's verzamel en mijn aantal gevonden tb's elke keer weer probeer te verhogen. O ja, niet vergeten de puntjes

Geeft een heel voldaan gevoel. En je doet niemand tekort.

 

Leuk toch, zo,n spelletje

 

Dat voldane gevoel heb ik nou niet. Meer het gevoel van: is dit het nu? En vervolgens wis ik dan bijv. alle banners.

Een leuke herinnering aan een flinke hike blijft wél hangen... Maar ook dat moet ik wel blijven doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat gebakken lucht een voldaan gevoel kan geven. Zeker voor het bedrijf dat gebakken lucht verkoopt.

 

Mijn neefje van 11 laat graag trots zijn album met voetbalplaatjes zien. Ik toon mij dan zeer geïnteresseerd, maar het moet niet te lang duren. In wezen is het strontvervelend, al die miljonairs in korte broek die met orgastisch vertrokken koppen in de lucht hangen. En als marketeer bekijk ik het plaatjesboek ook door een professionele bril. Dan zie ik een succesvol loyaliteitsprogramma, dat Albert Heijn geen windeieren legt.

 

Dat een jochie van 11 gevoelig is voor dergelijke spaarsystemen kan ik goed begrijpen, maar als een volwassene laat blijken dat hij in de handen van Ground$peak-marketeers kneedbaar is als was, dan frons ik mijn wenkbrauwen. Plaatjes, puntjes, muntjes ... het heeft allemaal niks te maken met geocaching en alles met winstmaximalisatie, marktwaarde en klantenbinding. De verzamelaars tonen zich een gewillig slachtoffer van een bedrijf dat is opgericht met maar één doel: het spel geocaching om te vormen tot één groot commercieel circus om het vervolgens tot de laatste druppel uit te melken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching is een hobby.

Ik heb gekozen om dat bij geocaching.com te doen. (zoveel anderen zijn er ook niet.

Bewust gekozen voor premium lid voor het aantal caches

De rest is er gratis bij.

Hoezo winstmaximalisatie, marktwaarde en klantenbinding., Ik cache alleen maar en de rest is gratis........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een favo krijgen voor mijn cache, is voor mij niet echt bindend, maar ik vind het stiekem wel leuk.

Favorites kunnen daarin tegen ook negatieve reclame maken, het trekt ook de jachtige cacher aan die niet stil staat bij het idee, dat er wel eens heel lang aan deze cache gewerkt is en hem vervolgens degradeert tot een simpel stipje die weggewerkt moest worden.

 

Wat ik belangrijker vind, is dat de cachers het naar hun zin hebben gehad, plezier hebben gehad van de leuke wp's ( niet te moeilijk ), en genoten hebben van de omgeving.

dit vertaald in een mooie log met daarin de beleving en ook eventueel wat opbouwende kritiek, daar kan ik meer mee, om in de toekomst misschien een nog fraaiere cache te plaatsen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem de moeite om favo's uit te delen aan caches die ik bijzonder of leuk vind. Velen doen dat met mij. Als een cache (procentueel) veel favo's heeft, weet ik dat veel mensen deze cache bijzonder of leuk vinden. Dit is dan een goede reden voor mij om die cache dan maar eens te bezoeken.

Prima systeem dus, die favo's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als beginnend teener las ik graag boeken over verborgen schatten uit de serie Prisma Juniores, zoals “De schat in de watermolen” van Malcolm Saville. Vreemd dat ik de naam van de schrijver nog weet.

Nu, vele jaren later, smaak ik het genoegen zelf schatten te zoeken en te vinden. Een geavanceerd kinderspel, gelukkig is het onschuldige kind in mij nog steeds aanwezig.

Als kind verzamelde ik suikerzakjes, speldjes en sigarenbandjes. Eigenlijk alleen maar verzamelen en mijn bezit koesteren. Ook verzamelde ik kroonkurken die ik andere kinderen aansmeerde in ruil voor legoblokjes.

Toen ik beginnende geocacher was, kwamen mijn kinderlijke behoeftes weer boven. Ik verzamelde puntjes en banners en later Geo d’ors. En nu favo’s. Eigenlijk alleen maar verzamelen. De eerste favo was goud waard, nu tel ik het aantal. Het is nu Groundspeak die mij dingen aansmeert.

Maar eerlijk is eerlijk, ik selecteer caches wel op aantal en percentage favo’s. Maar nog meer op de logjes.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als marketeer bekijk ik het plaatjesboek ook door een professionele bril.

Dat een jochie van 11 gevoelig is voor dergelijke spaarsystemen kan ik goed begrijpen, maar als een volwassene laat blijken dat hij in de handen van Ground$peak-marketeers kneedbaar is als was, dan frons ik mijn wenkbrauwen. Plaatjes, puntjes, muntjes ... het heeft allemaal niks te maken met geocaching en alles met winstmaximalisatie, marktwaarde en klantenbinding. De verzamelaars tonen zich een gewillig slachtoffer van een bedrijf dat is opgericht met maar één doel: het spel geocaching om te vormen tot één groot commercieel circus om het vervolgens tot de laatste druppel uit te melken.

Jammer dat je niet meer kunt genieten als een kind. Als marketeer zou je er je voordeel mee kunnen doen. Tijd voor iets anders?

http://www.riasuyderhoud.nl/producten/ontmoet-en-koester-het-kind-in-jezelf/

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...