Spring naar bijdragen

Hebben Andere Co's Dat Nou Ook?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Od de laatste tijd bezoek ik haast geen waardeloze cache's, door heel simpel skip alle kokers en Nano's, en je bent verlost van 95% geocrapp maar ik bezoek wel een hoop cache's waarvan ik denk mwaah, is dit het! maar voor de rest weinig aan op te merken

vorige week in en rond Gouda, aardige plekjes gezien niets mis mee maar ook geen echte hoogtestandjes, donderdag in Hilversum ook wel aardige cache's als tijdverdrijf bezocht, maar elke keer weer in de auto, stukkie rijden uitstappen, soms wat lopen, cache bezoeken en weer in de auto om daarna het zelfde ritueel nog een keer uit te halen, soms leuk, maar nu willen we in een bos lopen zonder elke keer in en uit de auto te hoeven, een multy is er geschikt voor maar die eenvoudige no-nonsense multys zijn nog zeldzamer dan een eerlijker geocacher

daar helpt geen favo uitzoek systeem bij, de multies met een hoop favo's zijn allemaal moeilijke of lang multy's met een voor ons te hoge T/D waarde

 

het lijkt mij soms over komen dat de bezoeker niet de cache met een favo waardeert maar zijn eigen inzet of opofferingen om die cache te volbrengen.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Diederikus, als je als CO niet echt prijs stelt op favo's, dan zou je dat natuurlijk ook boven aan je listing kenbaar kunnen maken.

Dan kan met de uitgespaarde favo een andere CO blij worden gemaakt.

Vooraf wil ik één ding duidelijk maken. Als de Nederlandse co's besluiten een wedstrijdje te organiseren wie de grootste aards-ijdeltuit is, dan acht ik mijzelf niet voorshands geheel kansloos. Ook ik loop met lichtere tred met een rijk geveerd achterste, tot soms wel 10 centimeter boven de grond. Dat ik bij de landing naast mijn schoenen terecht kom neem ik graag op de koop toe. Dus kom maar op met die favo's, hoe meer hoe liever.

 

Maar niet tot iedere prijs!

Ik startte dit draadje vanuit de ambivalente houding dat ik enerzijds me enigszins schuldig voelde over mijn schaamteloze ijdelheid, waarbij ik hoopte dat ik door het openbaar belijden van mijn zwakte, ik hiervan bevrijd zou worden, terwijl ik er anderszins op hoopte dat als zulks niet zou lukken, ik mij in ieder geval omringd zou weten door personen die met dezelfde kwaal behept zijn, in geval ik hen kon overhalen dit ook te bekennen. Als je dan toch een sukkeI bent is het prettig te weten dat je niet de enige bent.

 

Toen ik vanuit deze dubbele geesteshouding een log binnen kreeg op Wijze Lessen waarin het terrein waar de multi ligt bezongen werd, was ik ontstemd dat de schrijver zijn loftuiting niet vergezeld deed gaan van een favo. Die was mij al twee keer eerder door de neus geboord na een prachtige log, maar dat was door cachers die nooit favo's uitdelen. Op dat moment realiseerde ik mij dat ik heel stom bezig was. De wens tot favo's leidt onvermijdelijk tot het onvermogen ten volle te genieten van de logs. De wens tot favo's is daarmee tegenstrijdig aan het doel waarmee ik de cache gelegd heb. Hoe dom kun je zijn.

 

Niet zó dom dus, want door, geheel in de geest van de Wijze Lessen, deze onnozele wens op te geven krijg ik met onmiddellijke ingang het vermogen om ten volle te genieten van de logs weer terug. En zo is het.

 

In dit pleidooi om de eigen vrijheid te verkiezen boven de slavernij van de favo's is uiteraard geen impliciet afkeuren besloten van hen die anders besluiten. Ik wil niemands blijdschap vergallen. Maar de mus is overleden. Favo's zijn nuttig om anderen naar mijn cache te lokken, en dat is wél belangrijk natuurlijk.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou geocaching kunnen vergelijken met muziek. Mijn muzieksmaak is heel breed, Van klassiek, jazz, symphonic rock tot gezellige meezingers.

Afhankelijk van mijn stemming luister ik naar een bepaald genre. Ook hier kun je stellen dat smaken verschillen.

Elke week worden vele nieuwe nummers uitgebracht waarvan er meestal maar weinig beklijven. Met carnaval geldt dat nog sterker. Daar wordt steeds weer teruggegrepen op de nummers die vaak al tientallen jaren oud zijn en in ieders geheugen zijn gegrift. Ik een polonaise gaan mensen steeds opnieuw uit hun bol met het nummer: En nou die hendjes de lucht in.

 

Een heel mooi nummer vind ik All good people van Yes. http://www.youtube.com/watch?v=uJM7TdshUbw. met een verwijzing naar het schaakspel.

Denk niet zwart-wit en laat je niet in een hokje drukken zijn de metaforen.

 

Onlangs trad mijn broer op met karaoke en hierna kwamen de Fantasticos. Nooit van gehoord, maar de zaal stond op z'n kop. De mensen stonden echt te genieten.

Vroeger werd André Hazes verguisd, nu bijna aanbeden. Het kan verkeren.

 

Ik verbaas me niet over wat andere mensen leuk vinden. Ik weet wel waar IK van genieten kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als kersverse co van Wijze Lessen valt het me op hoe anders ik ga kijken naar het cachen. Aan de ene kant wordt ik veel kritischer op de caches van mijn mede-co's. Als ik nu aan het eind van een multi met allemaal qta's een jampotje tegenkom dan heb ik nu het gevoel van "maar daar had je toch wel wat meer van kunnen maken?", terwijl als ik een goed idee zie dan heb ik iets van "waarom ben ik daar nou niet opgekomen?". Zo komen er allerlei onverwachte en onvoorziene emoties en inzichten naar boven. Tot nu toe heb ik bijvoorbeeld steeds keurig de gangbare mening op het forum nagepraat dat als iemand in het veld er niet uitkomt dat je dan in eerste instantie de co moet raadplegen. Nu het een aantal keren is voorgekomen dat cachers hulp krijgen van cachers die de multi al gelopen hebben, heb ik iets van "maar dat is toch eigenlijk ook prima?" Dat scheelt mij weer werk op soms ongelegen momenten.

Daarnaast heb ik ontdekt dat er ook voor co's een statistiekverslaving op de loer ligt. Op project-gc.com heb je lijstjes waarin van de caches de lower-bound wilson-score berekend wordt. Hier krijg je landelijk of regionaal inzicht in hoe jouw cache gewaardeerd wordt ten opzichte van andere caches. Rare lijstjes zijn het trouwens wel. Mensen geven favo's aan van alles en nog wat. Een mooie route met flutcache, een voortuincache met flink wat huisvlijt, een bonus van een serie tradi's, een nachtcache en een bosmulti staan gezellig bijeen. Dus nu ben ik tegen wil en dank weer aan het favo-sparen. Hebben andere co's dat nou ook?

"on Topic" Ja, dat heb ik ook, Een paar favo's zijn nooit weg, een prima indicatie en zeker nu er ook het aantal percentages bij staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn tegenwoordig zoveel caches.

Ik vind het simpele feit dat geocachers mijn cache eruit pikken om te gaan bezoeken al een compliment.

Mooie log en/of mooie foto's, echt een fijn cadeautje.

Een enkele zin waaruit blijkt dat iemand het naar z'n zin heeft gehad, ook goed.

Een favo, aardig voor mij, maar toch ook wel als aanbeveling voor anderen.

 

Niet meer, niet minder, want iedereen moet gewoon wel zelf kijken en bedenken of de aanbevolen cache iets voor haar/hem is...

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik eerste alle logjes moet lezen om te zien of deze wel leuk is kom ik denk niet meer aan cachen toe .

Via de favo die er worden gegeven Gaat het toch wel wat sneller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, wansmaken verschillen, heb je in je handtekening toegevoegd. Maar wie bepaalt wat een goede smaak is en wat wansmaak.

 

Geocaching is alledaags geworden of we dat nou leuk vinden of niet. Er is niets elitairs (meer) aan.

Caches worden gemaakt en gezocht door alle lagen van de bevolking en zijn daar ook een weerspiegeling van.

 

Er worden nog steeds prachtige caches gemaakt. De kunst is om te genieten van wat jou aanspreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Diederikus, het was geen reactie op jouw post.

Ook ik ben best wel een ijdeltuit maar ben me tegelijkertijd ook bewust van de betrekkelijkheid van dingen.

En anders zet mevrouw Dagwacht me wel met beide benen op de grond.

 

Het enige wat ik kan doen is proberen mooie creaties te maken en andere cachers er van laten genieten.

Zo'n mooie logs schrijven als jij doet is niet veel mensen gegeven. Soms zijn de verhalen kort maar waarschijnlijk niet minder gemeend.

Dan kan een favo toegevoegde waarde zijn.

Bij mij werkt de Wilson score op project-gc niet meer. Op zich geruststellend want dan heb je niet meer de gewoonte om regelmatig te kijken hoe jouw cache er voorstaat.

Kennelijk ben ik toch wel een beetje resultaatgedreven.

Een verslaving heb je zo maar opgelopen en dan ben je er nog niet een - twee - drie van af. Net als met het posten in draadjes als deze, waarvan ik eerder aangaf het niet meer te zullen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...