Spring naar bijdragen

Cache Loggen Voordat Ie Online Komt


nine

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Had dit laatst ook. 3 caches, 2 tradis en een bonus. Bonus kwam een dag later online. En ik had hem dus al doordat ik de tradis had. Jammer dan, FTF voor mij.

Bonus oplossen voordat hij online komt is natuurlijk wel vet gaaf, weet je wel!

Je was geen proefloper neem ik aan, dus volkomen legitiem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow ja een taalkundig probleem, ik ben weer eens niet duidelijk genoeg, niet op elke I een puntgezet voor enkele en gaan er dan meteen aan de haal om er de gek mee te steken #zucht

 

laat ik het voor de kinderen dan nog maar iets duidelijker proberen uit te leggen:

als er een cache online komt, en je gaat op pad om de cache als eerste te vinden, dan blijkt dat je in de voetspooren van je voorganger bent getreden, dan ben je te laat, je heb gefaalt in je doelstelling, je heb in dat opzicht niet gekregen waarvoor je kwam, dus dan ben je een stumper

ga je gewoon naar een cache omdat je vermaakt wil worden door de cache ongeacht wie er allemaal voor je zijn kan je toch nooit geen stumper zijn?

 

alle #stumpers die naar een potjespleur event gaan en daar goed geld voor betalen om meteen weer weg te gaan om zoveel mogenlijk kokers op en dag te rapen vinden al die strooigoed ook voordat die gepubliceert zijn, zuiver gezien ook onterechtte schaamstaal verdeling?

maar we zijn met geocachen bezig dus dan word het plotseling wel toegestaan om voor de publikatie massal kokers aan elkaar door te geven ("gezellig" dat het was) (een pervekt georganiceert event) lees je dan in de logjes van mensen die de hele dag aan het graaien waaren

 

Barny

 

PS ik ben vaak genoeg ook een geocache stumper geweest, als ik weer eens bij een onkundig opraapsel ben geweest waarbij sommige dat dat een cache vinden

gelukkig is dat na bezinning het de laatste tijd een stuk minder ik zoek geen kokers of nono's meer op, of het moet iets speciaals zijn van CO's die nog wel weten wat geocachen uiteindelijk inhoud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik zelf al eerder gehad.

 

Het gebeurt zo:

Je werkt een dag na het cachen pas je log-administratie bij.

Als je op diezelfde dag nog een FTF vind o.i.d., komt de log op de dag ervoor uit.

 

Misschien is iets soortgelijks daar ook gebeurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach officiele regels zijn er volgens mij niet. Onze vroegere reviewer Kruimeldief heeft eens gezegd: 'een cache is pas een cache nadat hij on-line is gekomen. Voor die tijd is het gewoon een hoopje zwerfvuil'. Waarschijnlijk heeft hij wel gelijk want anders kun je overal wel je naam op gaan kladderen. Maar iedereen die zijn naam voor publikatie op dit zogenaamde hoopje zwerfvuil wil zetten en dan een FTF wil claimen moet dat vooral doen hoor als hij/zij daar blij van wordt.

De discussie over caches die tijdens een event uitkomen is ook regelmatig gevoerd hoor. Als de regel van Kruimel heel principieel wordt uitgevoerd dan heeft Barny gelijk en zijn dat ook allemaal hoopjes zwerfvuil. Maar ach: uitzonderingen bevestigen de regel zou ik zeggen.

Voor diegenen die zich actief bezig houden met FTF jagen en ook waarde hechten aan de ranking op global houden we dus aan dat een FTF toegekend wordt aan diegene die de cache als eerste na publikatie vindt, met uitzondering van caches uitgekomen tijdens een event.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....ow ja een taalkundig probleem, ik ben weer eens niet duidelijk genoeg, niet op elke I een puntgezet voor enkele en gaan er dan meteen aan de haal om er de gek mee te steken #zucht.....

 

Waar het mij, in dit geval om ging, is dat ik ( en menig ander ) waarschijnlijk een andere definitie van 'Stumper' heb dan jij.

 

Als je mij een stumper noemt, zonder aanduidingen of toevoegingen waardoor ik kan zien dat je het grappig en/of positief bedoeld, is het beslist een belediging.

 

Als je 'recht voor je smoel’ tekst gebruikt, zorg dan ook, dat je het bericht juist 'overbrengt'. Dat gaat een stuk makkelijker met komma's, punten en smilies op de juiste plek.

 

".....laat ik het voor de kinderen dan nog....": eigenlijk best wel een beetje onbesch*ft! :wink2: Zet er de juiste smilie bij en iedereen weet wat en hoe je 'het' bedoeld.

 

"....#zucht....", ja.....dat dacht ik ook.

 

Gelukkig legt je nu e.e.a. duidelijker uit, iets verderop in je tekst. De opmerking ".... ik ben vaak genoeg ook een geocache stumper geweest....", geeft nu duidelijk aan hoe je jouw tekst moet lezen.

 

Publiek schrijven, is óók rekening houden met je publiek.

 

Edit: er valt weer tekst weg

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

....1 cache kan maar 1 keer voor het eerst gevonden worden, alle stumpers die daar na komen volgen het gemaakte spoor....

 

Ja, bij Barny is het zoals gewoonlijk, recht in je smoel :blink: . Ik kan me voorstellen dat diegene die Barny’s logjes en reacties niet kennen of die nog nooit hebben gelezen, zich aan zijn woordkeuze ( behoorlijk? ) ergeren.

 

Niet dat ik hem wil verdedigen, maar hij heeft meer dan 7700 founds. Veel meer dan menig andere Geocacher en dat maakt hem dus ( volgens zijn eigen beredenering ) een groter stu***r dan de rest.

 

Als je het zo bekijkt, is er geen reden tot paniek :) .

 

Edit: Er valt weer tekst weg

 

@Vlinder: dat is duidelijk: Opgelost!

 

Die 7700 caches van meneer Barny kan je ook je vraagtekens bijzetten. Een multicache van een goede bekende van ons, heeft Barny niet gelopen. Hij vroeg hem om het coordinaat van de eindcache.... Kreeg die, en logde. Zegt alles over de geloofwaardigheid van deze meneer. Dus wie is er nou eigenlijk de grootste stumper????

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit geen vooroordeel, maar de constatering van een feit.

Het feit dat sommige mensen alleen loggen (en dus niet cachen).

Niet alleen de genoemde persoon (hij geeft het tenminste toe), maar helaas zijn er steeds meer die dit gedrag immiteren.

Duidelijk voorbeeld van gebrek aan respect naar de maker van de cache.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het loggen van caches zonder deze te doen zoals de maker het heeft bedoeld denken wij exact hetzelfde. In het feit dat Barny hier anders over denkt zie ik echter geen reden om zijn geloofwaardigheid in twijfel te trekken en vraagtekens te zetten bij het aantal gevonden caches, tenzij je bent behept met een vooroordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, als een proefloper een cache als eerste logt, dan klopt het toch helemaal????? Blijkt dat de CO het dusdanig gedaan heeft dat het klopt en hebben de "goudjagers" pech gehad. Eerlijk is eerlijk.

 

Maar even off-topic: als ik alleen een beetje de naar de eindcoordinaten toe ga om de cache te loggen, beduvel ik mezelf dan en kan je dan iemand niet gewoon een raper noemen en een beetje voor de statistieken gaan omdat dit imponerend staat naar een ander? Men zet toch niet zonder reden de multi uit?

 

Heb het gevoel dat men elkaar met grote regelmaat tegenspreekt hier op het forum en als bepaalde mensen wat zeggen/doen dit dan wel mag en een ander niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...