Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Die megalange logs staan mij eigenlijk behoorlijk tegen. Ik erger me er niet aan hoor, ik sla ze gewoon over. Veel prettiger vind ik de stijl die Wilxlii Carotte er op na houdt. Gewoon leuke logs waar het plezier van af te lezen valt..

http://www.carrottelogs.nl/

De lengte van 12 logjes bij 12 tradies komt ongeveer overeen met de lengte van een log bij een multi met 12 waypoints. Weet je wel zeker dat het de loglengte is die je tegenstaat, en niet de persoon die het schrijft?

• Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

Persoonlijk vind ik de lengte van de logjes van minder belang. Ik heb mijn caches meestal uitgezet om de bezoekers door een mooi gebied te leiden (zoals hier of hier) en de mooie plekken te laten zien, en ik hoop dan in de logjes ook terug te lezen dat ze hebben genoten van de omgeving, zoals ik dat zelf in de regel ook doe.

Logjes waarin in zo'n geval enkel gesproken wordt over de technische aspecten van de cache vind ik persoonlijk dan ook wat tegenvallen.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

brouwertjes, on 02 Jun 2015 - 09:57, said:snapback.png

Die megalange logs staan mij eigenlijk behoorlijk tegen. Ik erger me er niet aan hoor, ik sla ze gewoon over. Veel prettiger vind ik de stijl die Wilxlii Carotte er op na houdt. Gewoon leuke logs waar het plezier van af te lezen valt..

http://www.carrottelogs.nl/

De lengte van 12 logjes bij 12 tradies komt ongeveer overeen met de lengte van een log bij een multi met 12 waypoints. Weet je wel zeker dat het de loglengte is die je tegenstaat, en niet de persoon die het schrijft?

Ja hoor dat weet ik zeker. De persoon in kwestie heb ik namelijk nog nooit ontmoet.

Geplaatst

We hebben het over twee verschillende dingen: of je het leuk vindt om als C O een lange log te krijgen, en of je het leuk vindt om lange logs van andere cachers te lezen.

Wat betreft het eerste, zullen er weinig leggers zijn die zich ergeren aan lange logs op hun creaties - tenzij het natuurlijk om een log gaat waar helemaal niets over de cache zelf in terug te vinden is. Ik heb het idee dat dat soms het geval is bij batchlogs. Tig caches gevonden op één dag, tig keer hetzelfde algemene verhaal met als afsluiter: "Alle C O's bedankt!"

Over het tweede: dat is (voor mijzelf althans) nogal afhankelijk van de herkenbaarheid. Heb ik de cache zelf al gedaan, of ken ik het gebied, of de legger dan wel de vinder? Caches die ik zelf met veel plezier gelopen heb, zet ik vaak een tijdje op de watchlist om te zien wat degenen na mij er van vinden. De cache die ik dit voorjaar heb proefgelopen, staat ook op de watchlist omdat ik benieuwd was of de legger er leuke reacties op zou krijgen.

Diederikus zet op dit forum vaak links naar zijn logs. Ik ken hem niet, Flevoland/Gelderland ligt buiten mijn normale actieradius dus de caches, natuurgebieden en leggers zijn mij meestal onbekend. Kortom, de binding is zwak en inderdaad, dan kun je wel eens denken dat het ook wat korter had gekund. Maar ik neem aan dat dat is ingecalculeerd? Je eigen logs in de etalage zetten houdt ook in dat er kritiek op kan komen, of niet?

Geplaatst

Diederikus: Weet je wel zeker dat het de loglengte is die je tegenstaat, en niet de persoon die het schrijft?

brouwertje: Ja hoor dat weet ik zeker. De persoon in kwestie heb ik namelijk nog nooit ontmoet.

Vreemd, mij heb je ook nog nooit ontmoet.

Geplaatst (bewerkt)

:offtopic: Dit draadje heet 'Mooiste Log Nl'. Het gaat dus niet over jou of mij als persoon, maar over een leuke log. En ook dan geldt: het gaat juist niet over iemands ego-logs, maar om een normale log van iemand anders. Als je een log schrijft en daarna hier een link daarheen plaatst, heb je die log dan ( echt? ) geschreven voor de C-O en voor anderen, of.....?

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 3
Geplaatst

Op zich niks mis mee als je trots bent op een mooi log van jezelf.

Ik vind het ook leuk om een log waar ik lol in had, aan anderen te laten lezen.

Ik vind schrijven ook gewoon leuk namelijk.

Maar of dit draadje daar de plek voor is, dat weet ik niet.

Geplaatst

Linkalovers, dat ben ik met je eens. Laten we ons hier beperken tot logs van anderen die we mooi vinden. Dat voorkomt voorgaand moddergooien.

brouwertje, je bent een meester in het met voorbedachte rade niet willen begrijpen wat ik zeg.

Ik ga het jou niet uitleggen wat ik bedoel, dat is zinloos.

Domi, ik ben het alweer met je eens. Dikwijls vind ik een foundlog van mij wel leuk, althans doe ik er moeite voor er iets van te maken. Alhoewel moeite, het meeste schud ik uit mijn mouw. Maar ik zal ze hier niet onder de aandacht brengen.

Geplaatst

Op een forum kan je toch dingen of meningen uitwisselen? Wij kunnen het wel waarderen als een cacher een leuke dag heeft beleeft, een (uitgebreide) log schrijft en het vervolgens op het forum zet.

Dit draadje gaat over mooiste logjes en je mag jezelf best benoemen, denk ik...

Od: hierover verschillen we dus, eindelijk eens een keertje na al die jaren, van mening.

Geplaatst

Nou kikker, ik kwaak met jou mee. Er zijn hier al diverse logjes gedeeld door de schrijvers zelf, die ik met veel plezier gelezen heb. Als ik zelf iets "leuks" gelogd heb zal ik het hier gewoon weer delen. Wie dat niet interessant vindt slaat het gewoon over denk ik zo. Ik heb nog 2 caches logachterstand, 1 daarvan wordt misschien leuk genoeg om hier te plaatsen.

De discussie van afgelopen dagen vond ik ook interessant trouwens. Ik lees de meningen van anderen en doe daar mijn voordeel mee. Ik ben blij dat Geoman niet is gaan schrappen in de bijdragen :-)

• Top! 1
Geplaatst

Er is enige discussie ontstaan over de opzet van dit draadje. Weg van alle ego gedoe kan ik als topicstarter melden dat het mij vooral gaat om leuke log's die het waard zijn om gelezen te worden. Tja en dan kun je natuurlijk een discussie starten over wat waard is om gelezen te worden en het allemaal heel ingewikkeld maken. Een ieder kan denk ik op z'n klompen aanvoelen of iets een mooie, leuke of bijzondere log is die het verdient om een groter publiek te hebben dan alleen de betreffende cache bezoekers. Of je daarbij een log van jezelf plaatst of van een ander vind ik niet zo belangrijk. Wat ook opvalt is dat het thema over het algemeen met weinig humor wordt aangegaan en dat is toch wel jammer want, uiteindelijk gaat het hier om een hobby die je voor je plezier doet. Ook is het zo dat mooie log's vaak naar een bijzondere cache verwijzen en dit is dan weer een mooie bijvangst voor de lezer van dit draadje.

• Top! 2
  • 2 weeks later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...