snoopy and woodstock Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Wat is de mooiste/ beste log ooit geschreven in NL. En bij welke cache. Heb je zelf een super mooie, leuke, originele, verrassende, alternatieve,vervelende, op/af-waarderende,motiverende/ demotiverende, goede,slechte of poëtische log geschreven, of ergens gezien? Deel 'm hier en laat iedereen zien hoe het kan!
Sivota Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Leuke vraag. Er was eerder een mooie wedstrijd: "Beste log 2000 - 2008" http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=13750&do=findComment&comment=218950 Misschien aardig om inspiratie op te doen of om nog eens te organiseren?
Team Tabak Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 Goed idee! Daarmee wordt onze hobby vooral op een positieve manier benaderd!!! Ik ben benieuwd!
Team Professor X Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 (bewerkt) ANONIEM (om geen stemming te maken) Found it 02/01/2009 Log volgt....... Ik wacht al jaren met spanning op zijn/haar verhaal. Voor mij is dit tot nu toe de meest fantastische log! Overigens wordt ie steeds mee nageaapt, maar dat is niet origineel meer. 7 maart 2013 bewerkt door Team Professor X 1
Jarod67 Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 heb een log gehad met alleen "Koud" meer niet. maar ook hele mooie bemoedigde logjes. 1
Birdie.NL Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 (bewerkt) ... zal ik er een punt van maken ... Found it 02/Feb/2013 stip 7 maart 2013 bewerkt door Birdie.NL
Flaker91 Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 Dit is een van de weinige logs die ik meer dan eens heb gelezen, omdat ik er zo vrolijk van werd. " Found it 23/07/2012 Terwijl de sluiswachters massaal en hoogst geïnteresseerd op hun beeldschermen mijn verrichtingen volgden via de opgestelde veiligheidscamera’s, sloop ik behoedzaam langs de Grote Merwedesluis in Gorinchem op zoek naar een nano. Juichend en dansend met het kleinood hoog geheven besloot ik mijn demonstratie.Tsja, zo had kunnen gaan natuurlijk. Maar waarschijnlijk heeft niemand mij achteloos de nano zien graaien. En juichen en dansen in het openbaar is ook niet mijn ding. Ik heb het ding daarom na het plaatsen van mijn worteltekening weer rustig terug geplaatst. Dank voor deze leuke cache." Mogen jullie gokken van wie die is! hint: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d3dbbf01-f805-48a0-b4b3-b2d8fbab798e 1
topzoekertje Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 Ik heb erg genoten van de logs van Knuffel en Grote Griezel bij mijn cache Schatten en Meten Alweer de derde cache voor vandaag samen met Grote Griezel. Schatten en Meten. Vooral dat eerste leverde toch wat problemen op voor Grote Griezel. Niet dat hij niet kan schatten, maar hij bleek niet tegen onzekerheden te kunnen. Tsja, dan heb je toch een probleem. Met zijn geodriehoek heeft hij geprobeerd de hoek bij de trap te meten, maar de driehoek was toch iets te klein. Bij de boomhoogte had hij helemaal iets briljants bedacht. Hoeveel bomen gaan er in de Utrechte Dom? Hij zag het visueel helemaal voor zich. Toen ik hem er op wees dat de afstand tot de bomen de bomen kleiner doen lijken en dat de zelfde onzekerheid zich bij de Domtoren voordoet, begon de brave man helemaal te hyperventileren. En dan het meten van de omtrek de boom. Nauwkeurig werd de centimeter erbij gehaald. Op de millimeter nauwkeurig werd de omtrek bepaald. Groot was de teleurstelling dat er een andere uitkomst was als je het meetlint 2 centimeter hoger hield. Weer die onzekerheid hé. Toen de goede man de steen zag liggen waarvan we het gewicht moesten schatten, schrok hij weer hevig. Die zou hij nooit kunnen optillen om het nauwkeurig te bepalen. Weer zo’n onzekerheidsfactor. Nu had ik onlangs een cache over de Amersfoortse kei gedaan en herinnerde de omvang daarvan nog wel enigszins. Direct greep GG naar zijn meegebrachte elektronische hulpmiddelen. (Wellicht) terecht werd er niet vertrouwd op mijn geheugen maar werden de eigenschappen van deze kei nauwkeurig opgezocht. Daarna met het meetlint de gevraagde steen opgemeten. Via allerlei theorieën van soortelijk gewicht e.d., waarvan ik eerlijk gezegd weinig snapte, werd het gewicht op ongeveer 100 gram nauwkeurig berekend. Liever had hij het nog nauwkeuriger, maar toen we lazen dat je mocht afronden op 100 kilo, was Grote Griezel toch wel tevreden met zijn prestaties. Eindelijk een zekerheidje. Dat deed zijn vertrouwen in een goede afloop weer wat stijgen. Op ons uitgerekend nulpunt opzoek naar een opvallende zaailing. Nauwkeurig werd de betreffende vierkante meter door GG onderzocht. Het klavertje vier dat hij daar vond werd meteen als opvallend bestempeld. Helemaal onkennen kon ik dat niet, maar zo’n 50 meter zag ik toch iets dat nog veel opvallender was. Maar dat bracht de onzekerheidsfactor dan weer terug in de cache. En dat ging tegen de natuur van mijn cachemaat in. Mijn aanvullend argument dat het zeer onzeker was dat zijn klavertje vier hier twee jaar geleden bij het maken van de cache ook al had gestaan gaf uiteindelijk de doorslag. Hij kon niet meer tegen die onzekerheden en ging overstag. Gelukkig kregen we vanaf de zaailing weer wat meer zekerheid in de berekeningen. Dat zorgde er meteen voor dat GG binnen geen tijd de cache te pakken had. Met zekerheden kan de goede man absoluut goed omgaan. Hartelijk dank. Grote Griezel Found it 05/14/2011 14-05-2011 14:14 Ik ben een echte twijfelaar, ik vermoed dan ook dat dit de reden is dat Knuffel deze op het programma had gezet. "Grenzen zijn er om verlegd te worden" is zijn motto, en dat draagt hij graag uit ;-). Dankzij zijn overwoestbare optimisme en schattingskunsten heb ik me er doorheen weten te slepen. Een zeer originele cache die zonder meer de moeite waard is om te doen. Chapeau en een Geo d'Or! Dank en groetjes, Grote Griezel 1
snoopy and woodstock Geplaatst 7 maart 2013 Auteur Geplaatst 7 maart 2013 Dat zijn al een paar hele leuke, ben zeer benieuwd wat hier nog langs gaat komen. Zelf logde ik ooit deze: Tijdens de wandeling van de cache D'ort.Hebben we hier in diep zwijgen gehuld gezocht.Wij wilden ze niet storen, de juffrouw zonder kop.Na een tijdje vonden we de box met bladeren er bovenop.Snel gingen we in het logboek schrijven.We wilden hier niet lang blijven.Weg hier, het was nu wel genoeg geweest.En toen zagen we de geest.Zwijgend zweefde zij tussen de bomen.En alleen door onze gps wisten wij in de goede richting te ontkomen.Dus alle cachers wees gewaarschuwd!Voordat je je hoofd in deze cachestrop duwd.NINU. greetings from Snoopy and Woodstock.
Sivota Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 In dichtvorm schreef ik er ook eens één.(Poëzie in Dorestad; GL610MAT, een route langs gedichten in het oude centrum) "Vandaag zijn wij het schilderij van Dorestad ingekropen,waar de muze, door van Bourgondië destijds omarmd,nu de stad opnieuw met poëzie verwarmt,en een cache, om met plezier te lopen. Op deze warme dag is de rivier zich nergens van bewust,zij bracht een tranendal van brand en moord,vaak stond haar water aan de poort.Nu stroomt het lieflijk langs, in alle rust. De handelsgeest kwam in de stad gevaren,het beeld doemt op voor ons gezicht.Je ziet hem lopen, de rijke koopman met gewichten bij zijn stand behorende gebaren. Je hoort de bakkerskar op de kasseien,gegil van meiden in hun boezelaar,Op de hoek een bedelende bochelaar,de mannen op de leugenbanken bakkeleien Gestaag vervolgen wij ons fraaie pad,lezen hier en daar een muzenmijmering,gaan bij de Engel langs voor een versnaperingen vinden (in) Dorestad een ware schat".
NoNo1234 Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 (bewerkt) 1 van de leukste logjes die ik gezien heb bij mijn cache ,Alleen bij EB 2 (Klimmen & Klauteren), is: 3Beren Found it 02/18/2013 #783 15:49:00De tweede van de 4 EB caches , en we moeten eerlijk toegeven dat we hier als cachers uit het oosten van Nederland toch even een uitdaging in zagen. Het uitzoeken van wanneer het eb zou zijn, was al het begin en toen we ontdekten dat we maar 2 dagen zouden hebben tijdens ons verblijf, werd het al meteen extra spannend . Gelukkig waren we de eerste dag al eerder op locatie om te ontdekken dat eb best iets eerder begint en zo konden we na EB 3 ook op zoek naar EB 2, en die bleek al even lastig maar misschien nog wel spannender.Gelukkig is de dossierkennis van mamma beer groot genoeg om te weten waar we moesten beginnen. Daar begonnen we dan ook vol goede moed aan deze beretocht door een woud van blokken ....Gelukkig was het duidelijk waar we heen moesten want de weg er naartoe bleek lastiger dan verwacht maar op locatie wachtte ons alweer een leuke verrassing in deze prachtige cache behuizing.Ook voor deze cache een favo, want al doen we niet vaak meerdere favo's aan losse delen van een serie, het is al duidelijk dat dit juweeltjes op zich zelf zijn.Thanks "Nep-Tunus".Dikke Poot 3 Beren!! :-) En de leukste foto die bij een log geplaatst is. ( Omdat de spanning van de gezichten is af te lezen) 7 maart 2013 bewerkt door NoNo1234
LeoCache Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 (bewerkt) Een van mijn hoogtepunten op log-gebied vind ik toch wel m'n log voor de Lierse Uitdaging (log) http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fc839966-00ea-411a-bf3d-afa9080d13f8 (write note vervolg) http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=44561f70-da87-4b27-9240-96fe61ed2c73 Ik zou zeggen, véél lees- én luisterplezier... Groet, Leo 7 maart 2013 bewerkt door LeoCache 1
Sivota Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 Soms is het ook leuk om een not found of een write note te schrijven;Toen ik caches selecteerde voor een tochtje van enkele dagen in Engeland zag ik dat er in de regio meer dan duizend z.g. Church micro's lagen.Die gingen niet in de gps en ik vergat ook vrij snel dat deze caches er waren.Toen gebeurde er dit: "Barny and I were traveling in the UK for a few days.On Sunday the 13th of January we were driving from East Sussex to the South of Buckinghamshire.We decided to travel the small roads so we could enjoy the country site.On our way we stopped at a beautiful little church with an old graveyard and we had a short walk around it.Thinking this would be a lovely place to hide a cache Barny paid some extra attention and finally discovered a small canister that was standing in the window frame in the porch of the church.Well, we learned that not every canister is a cacheThis one was a pot of grease to lubricate the lock... Back home it turned out there really was a cache.Needless to say we didn't find this one :)"
Sporenrondalkmaar Geplaatst 8 maart 2013 Geplaatst 8 maart 2013 (bewerkt) Kijk, dit is een een leuk draadje waar ik ook graag mijn steentje aan bij wil dragen. Recentelijk deze log's mogen lezen, een kokertje met een verhaal: St.Annastraatbrug in Alkmaar. Found it 02/09/2013 Tsja, een bijzondere Cache (mede door mijn gestuntel). Hulp vanuit het nabijgelegen restaurant. Het ging allemaal goed komen. De Cache gepakt en helaas laten vallen. Plons! En dan op het punt gekomen, zal ik de legger van deze Cache mailen dat de Cache weg is of gaan we deze Cache redden. Samen met Askikker was de beslissing snel genomen. Echte Cachers zijn geen watjes, dus redden deze Cache. Langs het water gelopen tot de buit dichterbij begon te komen en uiteindelijk konden we hem uit het water vissen, mede dankzij een fonteintje. Omdat het uiteindelijk een heel aparte Cache is geworden met sneeuw een favoriet. Found it 02/09/2013 Met (nee; ondanks) UtregWow, dit was moeilijk, gelukkig kwam de Bistro batman al snel naar buiten om te helpen(''Kan je hier geld mee verdienen?'')Hij gaf ook de tip om eerst een foto te maken voor dat we toegrepen. Utreg was te snel en een vette plons maakte ons duidelijk dat ie iets doms had gedaan.Drie kwartier later en 125 meter verderop konden we dankzij de stroming van het fonteintje en met behulp van een tak met zn tweeen uiteindelijk de (waterdichte) stash uit het koude water trekken Write note 02/03/2013 hahaha,Deze cache wordt steeds leuker om te volgen , vooral na ons avontuur.Mooi om te zien hoe anderen hem (niet) vinden (of kwijtraken, gigigigi).Of de legger hem dubbel legt, gein!En ja; die moeilijkheidsgraad mocht inderdaad wel wat omhoog (afhankelijk van de hulp van de Bistro Batman natuurlijk). Deze cache is avontuur met een grote A; Voor de komende twee jaar gaan we deze jongen wekelijks volgen, wat een lol!Tijd voor een Favo! 8 maart 2013 bewerkt door Sporenrondalkmaar
Team Aragorn Geplaatst 9 maart 2013 Geplaatst 9 maart 2013 Ach ja, ik denk nog steeds met plezier terug aan het schrijven van de log voor GC2J1WB. Vooral toen deze carpoolcache net uit was, schreven veel vinders vermakelijke logs, en vanwege cachepagina en banner heeft dit simpele oppikkertje zelfs de nodige Geo d'Ors, GC Votes en Favorites gekregen. Didn't find it 11/18/2010 Hoe was het ook alweer? “Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.” Of cachen. Of niet, natuurlijk. Mijn rechterbeen wilde het wel eens proberen, zo’n CCache. Mijn linkerbeen vond het onzin. Mijn rechterhand trok de fiets uit de schuur, mijn linkerhand had het fietssleuteltje nog vast. Dus het voorwiel draaide mee en het achterwiel bleef staan.Pfff, wat een trubbels. Je zou je twee keer moeten bedenken voordat je op CCachetocht gaat. Hup, toch vol goede moed en blijde zin op weg naar die fantastische parkeerplaats bij een oprit van ons regionale fenomeen, de randweg. Onderweg zie ik rijen prachtige auto’s, die heerlijk geurende uitlaatgassen produceren. Wat een belevenis! Kom daar eens om in ’n doorsnee natuurgebied! Daarvoor ga je toch CCachen!!Geen excuuskleuter voorhanden, en de kinderen zijn (hopelijk dankzij hun opvoeding) al jaren oud en wijs genoeg om zich niet meer mee te laten lokken op zo’n strooptocht. Dus sta ik in m’n eentje op de CCacheplek met m’n puntenslijper. Wat nu, ik voldoe niet aan de regels?? Och, ik weet het al. Ik log de CCache gewoon als DDidn’t FFind. Want eigenlijk heb ik niet echt het idee dat ik iets heb gevonden. CCachen, dat is immers super foppen.JG, bedankt voor de mogelijkheid om deze log te schrijven. De groetjes van Fangorn.
Aanbevolen berichten