Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

100 keer de zelfde cache loggen, het kan dus het mag, als de co mee wil doen is het helemaal makkelijk heeft hij veel logjes op zijn cache stijgt hij ook in aanzien, win-win

Barny

Geplaatst

100 keer de zelfde cache loggen, het kan dus het mag, als de co mee wil doen is het helemaal makkelijk heeft hij veel logjes op zijn cache stijgt hij ook in aanzien, win-win

Barny

Barny, lees mijn berichtjes. Het tegendeel van wat jij hier zegt wil ik bereiken.

Geplaatst

Barny

Barny, lees mijn berichtjes. Het tegendeel van wat jij hier zegt wil ik bereiken.

als ik even geen andere beslommeringen had zou ik zo iets echt wel ergens willen realiceren, filmkokers, medicijn kokers, petlingen, losse velletjes papier, you name it en allemaal in 1 grote kist en te loggen zovaak als men dat blieft.

maar je kan de klok er op gelijk zettten dat er onnoemelijk veel weerstand komt van uit 1 bepaalde groep die stug vol blijven houden dat het huidige geocachen niet om de puntjes gaat maar wel hierop wel gaan reageren dat het lijkt dat ze gestoken worden door een wesp.(maar iedereen mag toch cachen zo als ze het zelf willen?)

jammer dat ik er geen tijd voor heb, maar mischien op een later tijdstip

Barny

Geplaatst

Honderd kokertjes in een kistje, met instemming van de eigenaar stuk voor stuk logbaar als 'found'. Een klassieke win-winsituatie en ultieme uitvoering van het 'voor elk wat wils' beginsel. Lange wachtrijen van opgewonden kokerkneuzen, zwelgen in favo's en in korte tijd de status van de meest populaire cache van Nederland.

Tijd om de Gps in de wilgen te hangen? :crybaby: Daar wat het eens begon?

Geplaatst

Honderd kokertjes in een kistje, met instemming van de eigenaar stuk voor stuk logbaar als 'found'. Een klassieke win-winsituatie en ultieme uitvoering van het 'voor elk wat wils' beginsel. Lange wachtrijen van opgewonden kokerkneuzen, zwelgen in favo's en in korte tijd de status van de meest populaire cache van Nederland.

Tijd om de Gps in de wilgen te hangen? :crybaby: Daar wat het eens begon?

GPS in de wilgen? Klimcache...nog een idee. Kokertjes als appels in een boom hangen, dat is weer wat anders dan een boom met schoenen.

Geplaatst (bewerkt)

Verdikkie toch.... vele van de forumdeelnemers zitten nu toch wel met een behoorlijke kater..... :-) Ik had sowieso geen hoop meer met m'n 66 jaar.... haha. Over doosjes gesproken. Over het algemeen hebben we de beste ervaringen met die plastic doosjes die je aan vier zijden kunt dichtklikken. Als dat op de juiste manier gebeurt, zijn ze behoorlijk waterdicht. En bij de Action koop je die dingen voor de bekende sch.... en drie knikkers!

Ik zag in de logs dat je mijn laatste cache ook had gevonden :wistling:

Dit was dan wel geen action tupperware doosje maar iigv waterdicht en net genoeg ruimte voor een logrol :book::wistling:

Ikzelf vind dat een cache zijn waarde heeft aan waar het over gaat en/of wat je wilt laten zien.

Voor mij is een multi in een erg mooi gebied die afsluit met een kleine cache koker vele malen beter dan een route door een achterstandsbuurt die afsluit met een grote voortuinbox.

en ja ik heb zelf ook een cache in de voortuin maar de reden waarom staat duidelijk in de beschrijving.

Ik heb ze gevonden op een geweldig mooie plek maar ook achter een vuilnisbak...

voor mij zit dan het verschil in locatie, omgeving en informatie.

bewerkt door MoNo_eGo
Geplaatst

Als je de Oase bedoelt.... Zelden zo'n mooie ton gezien.... en een afsluiting om van te watertanden..... En van de inhoud gaat je hond helemaal uit z'n dak.... Maar ja.... wij hebben geen hond! Waar haal je zo'n ton vandaan?

Geplaatst

Wat een goed alternatief voor filmrolletjes is, medicijnen doosjes met schroefdop. U kent vast wel mensen die medicijnen moeten gebruiken.

Iedereen nog veel cache plezier gewenst.

Geplaatst
Stel, je wilt graag in je buurt een mooie multi leggen. Wie weet er in zijn eigen omgeving nog een leuk natuurgebied, of pakweg interessante binnenstad, waar geen cache ligt? En als er al een natuurgebied zonder caches is, zal het waarschijnlijk om een kwetsbaar gebied gaan waarvoor geen toestemming verleend wordt. Vijf jaar geleden was het verkrijgen van toestemming de hobbel waar veel cacheleggers overheen moesten, tegenwoordig heb je te maken met het fenomeen 'cachesaturatie'!

Wil je weer leuke nieuwe dingen krijgen, dan zullen er leuke open plaatsen moeten zijn. Dus hup, doe van die bijna 2 miljoen caches de helft in het archief! Te beginnen met de caches die niet goed onderhouden worden. Adoptie? Niet doen, laat een nieuwe plaatser zelf maar creatief zijn. Eigenaars met tientallen caches? Stel een plafond. Wie de plaatserskriebels blijft houden, kan toch een paar van zijn oude caches archiveren? Wat mij betreft krijgt zelfs iedere cache een beperkte levensduur. Mick Jagger is immers tegenwoordig ook niet meer zo sexy als in de jaren 60.

• Top! 4
Geplaatst

Wil je weer leuke nieuwe dingen krijgen, dan zullen er leuke open plaatsen moeten zijn. Dus hup, doe van die bijna 2 miljoen caches de helft in het archief! Te beginnen met de caches die niet goed onderhouden worden. Adoptie? Niet doen, laat een nieuwe plaatser zelf maar creatief zijn. Eigenaars met tientallen caches? Stel een plafond. Wie de plaatserskriebels blijft houden, kan toch een paar van zijn oude caches archiveren? Wat mij betreft krijgt zelfs iedere cache een beperkte levensduur. Mick Jagger is immers tegenwoordig ook niet meer zo sexy als in de jaren 60.

Dit vind ik wel goede voorstellen. Voeg er wat mij betreft maar aan toe dat caches die na 1 jaar minder dan 3 favorites hebben ook in het archief gaan.

Geplaatst

Dit vind ik wel goede voorstellen. Voeg er wat mij betreft maar aan toe dat caches die na 1 jaar minder dan 3 favorites hebben ook in het archief gaan.

Prima voorstellen, maar wie garandeert dat er mooie nieuwe caches voor in de plaats komen? Feit is dat smaken altijd zullen blijven verschillen, bedenk dan maar eens een systeem om de kwaliteit van caches te bewaken, want wat is dan kwaliteit...

Het is ook niet zeker dat er betere voor terug komen, maar wat wil zeker is, is dat caches die geen favorites krijgen na een jaar zullen verdwijnen.

Het feit dat smaken verschillen, wil niet zeggen dat kwaliteit niet gemeten kan worden. Ik denk dat het aantal favorites een redelijke maat is voor kwaliteit. Als een cache favorites heeft, dan weet je dat er blijkbaar een groep cachers is waarvoor die cache goed was.

Geplaatst

Helemaal waar Topzoekertje, maar helaas vindt de kwaliteitscontrole dan 'achteraf' plaats en moet ook een cache zonder al te veel favo's voor een bepaalde periode blijven liggen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...