Spring naar bijdragen

161Meter - Echt De Grens?


Helmine

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

de revieuwer heeft bij een heel hoop oude cache's niet de eindcoords dus kan ook niet weten als er een nieuwe cache vlak bij geplaatst word

er zijn ook voorbeelden zat dat de CO een fake eindcoord aan de revieuwer doorgeeft als zijn eindcache word afgekeurd vanwege die 161 meter regel, het mag niet maar er volgen natuurlijk helemaal geen maatregelen bij het slappe beleid

en natuurlijk hebben de revieuwers in hun drang om zo snel mogenlijk cache's online te krijgen ook hun ogen in hun achterzak en letten gewoon niet op

tegenwoordig heeft Groundspeak de revieuwers wel een handig programmatje geleverd die automatich test of de 161 meter regel niet word overschreden vandaar dat er tegenwoordig altijd de Final coords moeten worden ingeleverd

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken ook twee caches die op elkaar liggen, maar dat weten de reviewers niet.

In Deventer lagen er twee op 36 meter van elkaar, lijkt me een foutje.

161 meter is per definitie de grens, de reviewers maken wel eens een uitzondering als er een goede reden voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je hierbij rekening gehouden met het feit dat er standaard voor de TB verplaatsingsafstand gerekend wordt met de afstand tussen de coordinaten bovenaan de pagina? Dit hoeft dus niet de plek van de fysieke cache te zijn, zoals bijvoorbeeld bij een mysterie of bij een multi meestal het geval is. De 161m regel geldt voor de fysieke waypoints en de cache, niet voor het startpunt, parkeerplaatsen of de plek van het icoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook heel benieuwd naar een goede reden. Laatst een cache in een historisch binnenstad proberen te plaatsen, op een fraaie plek.

Helaas bleken twee sticker-waypoints van een multi net te dichtbij. De reviewers waren met geen mogelijkheid te vermurwen,

terwijl echte caches op 300, 500 en 600m afstand lagen. Van cache-verzadiging leek mij geen sprake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik dus ook gehad. Ik dacht een goede reden te hebben, de caches lagen hemelsbreed op 130 meter, maar er lag een begaanbaar pad tussen de caches van zeker 500 meter, heuveltje op, heuveltje af. De reviewer accepteerde het niet. Daarom vroeg ik naar een goede reden.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een goede reden?

Persoonlijk zou ik twee caches aan weerszijden van een rivier of kanaal van 25m breed acceptabel vinden. Er is immers geen mogelijkheid om ze te verwarren.

Of dit in de praktijk wordt goedgekeurd weet ik niet, in elk geval niet als de regels strikt worden gehanteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog beter dan ambtenaren, 161 is 161 en geen 130 met een pad van 500 meter. 161 LUFTLINIE...basta. Nee, geen smoesjes en zielige voorbeelden. Jij bent nu met een nieuwe cache bezig, nieuwe ronde, nieuwe kansen. O, er ligt een spoorlijn tussen? Hmmm, maar dan begeef ik me op glad ijs! Wat nu...............HELP, Seattle we have a problem. Kan zo reviewer worden :w00t2:



Die vraag heb ik aan de reviewer gesteld: Er is toch geen kans de caches te verwarren? Antwoord dat ik kreeg: Het gaat ook om de spreiding van caches.

Aha, dus de stippenziekte gaat tot maximaal 161-161-161-161...........gelukkig maar, genoeg ruimte om tussendoor te lopen. Ach wist ik eigenlijk ook al een jaar of 10, alleen het net verdicht zich langzaam. Verstikking dreigt........ :yucky:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mamazillah27 fake coords zijn net als fake loggen alleen belazer je niet je zelf en ben zielig voor je omgeving maar je belazert in dit geval gewoon de revieuwer.(zijn ze wel gewend hoor)

stel je legt een mooie muty en de eindcache of een tussenpunt ligt binnen de 161 meter grens, dan word de cache terug gestuurt met de mededeling dat hij niet aan de 161 meter regel voldoet, dan kan je de cache verplaatsen maar daar heb je om hele goeie reden geen zin in dan geef je aan bij de revieuwer dat je de cache verplaatst heb met coords net buiten de 161 van die andere cache, terwijl de cache gewoon blijft liggen waar hij ligt,

de revieuwer blij, hij gooit de cache online, jij blij jij heb je cache online, en alle schaamstaal loggers blij hun hebben hun beschamende puntje binnen, iedereen blij

totdat er een wijsneus aankomt en die maakt er amok over, maar wees gerust er zijn weinig amok makers zoals ik de merendeel van de cachers maakt het helemaal niet uit zoalng ze maar hun puntje bij kunnen schrijven

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...