Spring naar bijdragen

161Meter - Echt De Grens?


Helmine

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ach od die cache's die ik van jou gevonden heb was ik helemaal niet negatief over ook niet op diegene die op amper 120 meter van een andere cache lag maar jij heb die cache daarna geargiveerd had omdat je geen zin had om enig onderhoud aan je cache te plegen.

nu ben ik wijzer ik zoek niet meer naar cache's waar CO's het spel van geocache's niet begrijpen, maar helaas mislukt dat wel eens en heb ik weer zo een zeeper te pakken

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gearchiveerde cache kon ik gemakkelijk onderhouden, hij ligt bijna in mijn voortuin/achtertuin. Ik gaf als reden: "Het was een mooi plekje, maar de onderhoudsgevoeligheid en de geringe populariteit hebben mij bij nader inzien doen besluiten de cache te archiveren." Hij was dus niet zo populair. Het ging over fauvisme en een door mij bedacht verhaal over een vrouw, The Fool on the Hill. Zo heb ik ook een gedicht geschreven voor de cache Inspiratie. Krijg ik een log: "Ik weet hetniet meer. Alle inspiratie is vervlogen. Het blijft een raar gebeuren dit. Wordt er volledig door afgestompt. Tijd voor een borrel." En soms maak ik een tekening, zoals voor Dagboek, was tevens een hint, maar wordt niet aan gerefereerd. Ik ben inmiddels weer wat wijzer geworden, weet wat wordt gewaardeerd. Maar toch zal ik blijven dichten.

Je bent niet negatief? Bij deze cache wel:

"zo jammer weer deze cache, waren we op zoek naar een cache waar ik een coin in achter kon laten kwamen we onverwacht hier,
op de GPs zag het er uit als een leuk plekje, helaas is in het eggie niet zo een leuk plekje maar omdat we er toch waren toch maar rondgesnuffeld, helaas ook hier staat het vakje van de hint helemaal niks over de cache zelf, alllean maar hints hoe de cache opgelost moet worden, ik begrijp het niet, je maakt een pussel en geeft gelijk hints hoe op te lossen, waarom maak je dan een pussel? en de hint om de cache te vinden zonder dat mensen de hele boel opverhoop halen of dat mensen zo als ons zich niet gemakkelijk voelen als ze bespeid worden, is er totaal niet,
waar gaat het geocachen tegenwoordig om?
juist om deze ongemakken voor ons zelf te voorkomen ergenis te voorkomen selecteer ik alle micro's nano's en voortuin (privegebied) cache's er uit, deze CO heeft het voortuinicoontje niet geplaasts, mensen in verlegenheid bregen is waarschijnlijk veel leuker voor sommige mensen

veel tijd en veel brandstof verknoeit met me te ergen dat had door de CO makkelijk voorkomen kunnen worden

Barny"

 

De cache was goed bedoeld en met liefde gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

od - od - od, jou probleem is het lezen! ik had nog zo gezecht "die cache's die ik van jou gevonden heb was ik helemaal niet negatief" heb ik het helemaal niet over de cache gehad die ik niet van jou gevonden had???

waarschijnlijk wil je graag juist die, een negatiefe log, waarin duidelijk staat van het waarom, de boventoon laten voeren? dan kan ik alleen maar de tip van Helmine benadrukken

 

en Jiejie revieuwer zijn is best makkelijk er zijn maar weinig dingen waar je naar moet kijken en zelfs dan is er een heel groot afgeschermt forum waar alle revieuwers van de wereld opzitten waar ze vragen of opmerkingen kunnen ventileren, tegenwoordig hebben ze ook nog elkaar als een van de vele Nederlandse revieuwers, en als ze het niet weten verwijzen ze altijd naar appiels@groundspeak,

hebben ze dan toch weer een vout gemaakt om een cache online te brengen waar niks van klopt, dan is de veel gebruikte smoes van een "test, probeersel" wel erg favoriet bij die gasten, maar de verantwooring nemen om de cache terug te trekken komt zelden tot nooit voor omdat de revieuwers bijna goddelijk zijn en geen vouten maken...........................

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje voor je uitleg Barny, :)

 

Verder behoor ik tot het vreemde soort cachers die een paar meter meer of minder tussen caches niet zo erg vindt. Maar ik snap wel dat ze wel redelijk verspreid moeten liggen. Er moet toch een norm aangehouden worden, anders is het einde zoek.

 

En Jiejie, klopt, fouten toegeven is voor veel mensen erg lastig, daar doe je niets aan. Dus wat dat betreft is het idd erg moeilijk om reviewer te zijn.

 

Maargoed, ik begreep dat deze regels dus sowieso niet worden toegepast als het op TB's gaat.

 

En Barny, over die negatieve log van jou, natuurlijk mag iedereen een mening hebben en zeggen dat hij/zij de cache niets vindt. Dat is ieders goed recht. Maar iemand beschuldigen van (ik citeer) : ", deze CO heeft het voortuinicoontje niet geplaasts, mensen in verlegenheid bregen is waarschijnlijk veel leuker voor sommige mensen" vind ik persoonlijk erg jammer...

Als je Odlaniger ook maar een beetje zou kennen zou je moeten weten dat hij alle caches met veel liefde en aandacht heeft gemaakt en nooit mensen opzettelijk in verlegenheid zal brengen. Misschien zijn er ook mensen die bij caches op priveterrein de regels aan hun laars lappen en de cache er zonder overleg en toestemming neergooien. Maar als je een cache van Od zoekt, in dit geval op priveterrein, kan je er vanuit gaan dat je je niet bekeken en verlegen hoeft te voelen, omdat de medewerkers van de cache weten en toestemming hebben gegeven.

En dan komt hier ook nog bij dat de eindlocatie perfect bij de puzzel past. Na het loggen nog even die mooie rozen in het echt bewonderen en misschien wel wat mee naar huis nemen.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Richtlijnen Benelux:

  • Afstand tot snelwegen: 50 meter
  • Afstand tot bruggen: 50 meter
  • Afstand tot spoorlijnen: 50 meter
  • Afstand tot vliegvelden: 200 meter
  • Afstand tot militaire objecten: 200 meter

Met afstand tot bedoelen we de kortst mogelijke afstand tot de dichtsbij zijnde grens / object / hekwerk.

 

Als ik bovenstaande lees, dan zijn niet alle reviewers even accuraat bij het beoordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En enkele algemene regels:

 

Caches die zijn begraven. Als er een schep of ander puntig voorwerp nodig is (geweest) om de Cache te vinden of verstoppen, is het niet in orde.


Caches in de buurt van, op of onder publieke structuren die als potentieel mikpunt van terroristen kunnen worden gezien. Dit geldt bijvoorbeeld voor snelwegovergangen, bruggen, dammen, regeringsgebouwen, scholen en vliegvelden, maar kan ook voor andere zaken gelden.

 

Binnenkort maar enkele caches van mij archiveren.



Conclusie: je moet als CO behoorlijk creatief zijn als je een kist in het bos wilt begraven en ook nog rekening moet houden met de afstand tot vlot verspreide vilmkokertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Afstand tot snelwegen: 50 meter
  • Afstand tot bruggen: 50 meter
  • Afstand tot spoorlijnen: 50 meter

Ik heb er 1 liggen die onder een snelweg ligt, onder een brug en op 5 meter van de de spoorlijn.

Als het maar veilig is kan dat best. Oftewel; niet alles moet zo letterlijk gelezen worden.....

Zullen ook wel regels zijn die in de VS zijn opgesteld

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote "@BirdieNL D'r ging net iets mis ja. Zo rustig hier dat ik het bijna verleer. Bijna dan ;-) Dank voor de waarschuwing"

 

De reviewers kunnen best nog een ladinkje nieuwe caches gebruiken - in het kader van de werkverschaffing :oops:

Ach .. als ik er één neerleg ga ik niet over 1 nacht ijs, dus een beetje rust gun ik hen wel. :kissie:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...