Spring naar bijdragen

Placespotting


bastos

Aanbevolen berichten

Te veel reclame? Hoezo???

Groundspeak kan er zelf anders ook wel wat van: loggen is reclame erlangs, foto uploaden is reclame erlangs, pagina recent bekeken caches openmaken is reclame erlangs. Dan kan een puzzeltje met reclame erlangs ook wel hoor.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb je voor placespotting een speciale site nodig (waar kennelijk wordt geadverteerd) of kun je dat ook zonder die site? En is dan alleen het gebruik van die site verboden of is dan iedere vorm van placespotting verboden, ook al gebruik je die site niet?


Te veel reclame? Hoezo???

Groundspeak kan er zelf anders ook wel wat van: loggen is reclame erlangs, foto uploaden is reclame erlangs, pagina recent bekeken caches openmaken is reclame erlangs.

Interessant. Ik zie nooit reclame bij groundspeak. Kennelijk zie ik alleen wat ik wil zien. Een euvel dat mij wel vaker opbreekt als ik bijvoorbeeld een waypoint of een cache zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ik weet niet hoe ik een screen moet linken, maar misschien kun je het op de foto ook wel zien.

Aan dit soort reclame stoor ik me niet, deze ergste vindt ik de 'knipperlichten' die eens in de zoveel tijd aankondigen: dit is geen grap, u bent de zoveelste bezoeker haha.

 

 

 

DNd4G9s.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat het er bij dit soort beslissingen vooral om gaat dat Groundspeak de reclame (aard en hoeveelheid) bij externe websites niet kan contoleren c.q. beïnvloeden.

Om dezelfde reden is bijvoorbeeld het gebruik van layers niet toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Layer' is het engelse woord voor 'laag'. Een mooi voorbeeld van het gebruik ervan zie je als de de kaarten van .com laadt. Vaak zie je eerst de kaart verschijnen, en pas daarna de de cache-informatie.

Die cache-informatie is in een layer opgenomen; een doorzichtige 'laag' die als het ware boven op de kaart wordt gelegd, waardoor je de cache-informatie op de kaart ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Zit je wel hoog hè? Op hoeveel fora heb je datzelfde bericht wel niet geplaatst?

 

Vandaag of morgen zal Groundspeak wel met soortgelijk iets komen enneh, wat mij betreft, niks aan verloren, aangezien de meeste puzzels geen hint of vraagstelling erbij hebben.

En, als je dit toch zo graag wil, je kunt toch gewoon een puzzel op Placespotting maken, zonder doorlinken vanaf je listing? Lijkt me niet zo'n groot probleem.

Dit en vele andere zaken zitten me inderdaad redelijk hoog. Vooral de communicatie omtrent heel veel zaken van GS's kant naar hun "klanten" toe laat steeds te wensen over. Zoals Barny reeds vermelde werd ons (Vlamingen) dit medegedeeld via hun recentelijk opgestarte Facebookgroep. Verder werd daar vanuit GS geen enkele communicatie rond verstuurd. Wat dus eigenlijk wel zonde is, want misschien is nu iemand heel veel tijd aan het stoppen in het maken van een mysteriecache waarin PlaceSpotting wordt gebruikt en zal deze zijn cache zien afgekeurd worden wegens een reden die nergens officieel vermeld staat.

 

Verder vind ik het niet kunnen dat GS websites gaat bannen omdat daar reclame op staat. Elke website zoekt al dan niet naar een vorm van inkomen en terecht in mijn ogen. Wanneer je er geld instopt, mag je er ook geld voor vragen. Tenminste wanneer er een transparantie bestaat over waar het geld heen gaat of voor wat het zal worden aangewend. Indien men geen geld vraagt is er nog de mogelijkheid om met advertenties te werken. Dat doen ondertussen veel websites. Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, want ik maak gebruik van een goede ad-blocker. Anderen zien het wel, maar hebben er ook geen problemen mee, anders zouden ze deze websites gewoon links laten liggen. Waarom GS hier nu moeilijk over gaat doen, is me een raadsel. Is het misschien omdat zijzelf inkomsten mislopen op die manier? Ik vind het maar een eigenaardige handeling van hun. Als ze dit doortrekken, mogen ze nog veel websites bannen: Wikipedia, YouTube, Google en ga zo maar door.

 

Misschien moet GS ons dan maar alles voorkauwen??? Misschien kunnen ze ons ook verplichten om met een goede Amerikaanse Dodge naar elke cache te rijden anders is de log niet geldig!? Misschien kunnen ze ons voorschrijven welke browser me wel of niet mogen gebruiken om aan geocaching te doen? Misschien kunnen ze ons voorschrijven of we al dan niet naar een openbaar toilet mogen gaan tijdens het geocachen, want daar kan zowaar reclame hangen van een of ander bedrijf dat niks met geocaching heeft te maken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je laatste alinea raakt natuurlijk kant noch wal. Zo kunnen we alles wel gaan vergelijken.

 

Wij maken gebruik van de service de Groundspeak biedt en zullen ons dus moeten neerleggen bij hun keuze (en grillen). Ik kan me heel goed voorstellen dat dit soort sites op één of andere manier geblokt worden en wat Sivota al aangeeft, op de eigen sites kan de reclame enigszins gereguleerd worden (lees: outdooractiviteiten etc.). Dat kan op andere sites niet.

 

En, wat mij betreft, er zijn zo ontzettend veel van dit soort puzzels, mag best paal en perk aan gesteld worden, net zoals de flash-jigsaw-puzzels. Maar da's een andere discussie.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...