Spring naar bijdragen

Geocacher Overleden Na Val Uit Boom


Walker74

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Iedereen moet zelf beoordelen of de capriolen die je moet nemen om de cache te vinden, de moeite en het risico waard zijn. Je blijft zelf verantwoordelijk. En laten we het avontuurlijk houden. Straks wordt elk risico uitgebannen en kan elke cache wel gearchiveerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is hier sprake van een ongeluk, dat altijd en overal kan gebeuren. En waar je (het kan iedereen gebeuren; in dit geval was het een CO) zomaar ongevraagd en ongewild bij betrokken kunt raken.

Dit soort dingen voorkom je niet. Hoe voorzichtig je ook bent.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand wordt verplicht in bomen te klimmen, die beslissing neemt de cacher toch echt zelf. Of moeten we zwembaden ook verbieden? Iemand zou weleens onwel kunnen worden in het water en kunnen verdrinken. Kom op zeg! Het is al erg genoeg voor de eigenaar van deze cache.

 

Heel veel sterkte voor de cache eigenaar, de nabestaanden en alle betrokkenen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Dat dit is gebeurd is natuurlijk aan niemand toe te wijzen.

 

Je kan het zien als iets wat je overkomt tijdens het beoefenen van je hobby.

 

Niemand kan er in deze dus iets aan doen.

 

Het enige wat ik in dit geval kan bedenken is:

 

Als geocachers onder elkaar zou het misschien een idee zijn

om de familie van de overleden persoon een hart onder de riem

te steken om bijvoorbeeld te gaan condoleren of een kaart te sturen.

 

Vriendelijke groet,

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook wel eens onwel geworden na het doorklimmen op een lange metalen ladder ondergronds. Duizelig en bijna moeten braken. De wil is soms groter. Na dit incident leef ik al weer bijna 2 jaar zonder problemen. Het kan iedereen overkomen. De fitste geocachers onder ons hadden een bypas nodig, ik ken iemand die verstrikt raakte 's-nachts in een metalen hek, en zich er niet meer uit kon wurmen. Er zijn overal gevaren. Die moet je inschatten, maategelen nemen, niet te licht over denken, en bepalen of je de risico's wilt aangaan.

 

Inderdaad, het enige wat je hier kunt zeggen is: klimmen is principieel gevaarlijk. Het is je eigen beoordelingsvermogen in relatie tot je fitheid en ervaring. Bijna zou ik willen toevoegen: gebruik klimtouw als extra zekering op de correcte wijze, altijd, ook als het lijkt dat dat niet nodig is. Verder: ik zit al best een tijd te wachten op een incident, maar eerlijk gezegd, niet voortkomend uit dit soort ingebouwde opdrachten.

 

Aan de CO: kan gebeuren, rug recht en voel je gesteund. Ik zou ook zo'n cache uitgebracht hebben. Aan de nabestaanden: mijn gemeende condoleances en respect.

En aan ieder die met mij meegaat en het mij zou overkomen: trek het je dan vooral niet persoonlijk aan. Ik zal het gewild hebben. Met geocachen doe je immers net iets anders dan de anderen in onze maatschappij. Gaat er iets fout, dan kan het onverwachts uitpakken.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is natuurlijk erg triest. Maar we weten niet hoe het precies in gebeurd is. De boom is mij ook wel bekend (ik was diegene die met 666 de boom in kon) en de boom is niet dermate moeilijk dat het krankzinnig is om erin te klimmen. Hij was zelfs erg makkelijkte beklimmen, maar dit terzijde.

Het "doen" van een cache is natuurlijk altijd de keuze of je het "doet of niet". Niemand dwingt iemand om (te) gekke dingen te doen voor een puntje en iedereen moet zelf kunnen inschatten wat hij/ zijn kan. Nu is het dus helemaal fout afgelopen om een of andere reden. We zullen misschien wel nooit te weten komen hoe het precies zat.

 

In dit geval valt de CO (Marc) volgens mij niets te verwijten. Het is alleen spijtig dat er aan een van zijn caches nu een dergelijke gebeurtenis gekoppeld is. Dat is jammer, want het zal hem ook wel behoorlijk dwars zitten, net als het ons allemaal dwars zit dat dit tijdens ons spelletje gebeurd is. Hij heeft kennelijk de consequenties getrokken en de cache in het archief gestopt. Een goede beslissing denk ik.

bewerkt door koedeboe
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De politie heeft ook de goede conclusie getrokken: geen navolging op dit incident. Eerlijk gezegd, en nogmaals mijn condoleances aan de nabestaande en mijn grootste respect voor de overledene (ik klim zelf die bomen nu al niet meer in, en vraag het een ander), de cache had wat mij betreft niet het archief in gehoeven anders dan om het vervelende idee dat deze hobby opdracht zo'n onherstelbare schade heeft aangebracht aan iemands bestaan. Deze laatste smet zal moeilijk te wissen zijn lijkt me. We willen er juist een leuke en uitdagende hobbie aan over houden. Ik ken de boom ook, was niet te moeilijk, had op zich gewoon moeten kunnen. Maar zie eerdere post: wapen je zelf er wel voor als het tegenvalt. Extra zekering dus.

 

Edit: om een beetje afstand te nemen van het gebeuren en dingen in een breder perspectief te zien (daar is dit moment eigenlijk nog niet het goede voor besef ik me). Ooit is de .NL telefoonlijst er gekomen omdat iemand hulp in de "wouden" van nederland nodig had, en niet snel geholpen (lees gered doro hulpverleners) werd. Het is dus een probleem van alle tijden.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...