Spring naar bijdragen

Geocacher Overleden Na Val Uit Boom


Walker74

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gecondoleerd. Allereerst gaan mijn gedachten uit naar familie. Vervolgens naar de CO. Geocachen is een spel, Geen enkele CO zou een cache neer leggen bij de gedachte dat daar ongelukken bij zouden kunnen gebeuren. Leven is genieten en soms een risico nemen. Dat gebeurt al als je de straat oversteekt. De cacher was met het spel geocachen bezig met een fataal gevolg. Niet de schuld van de CO. Malyenki als wij iets kunnen betekenen, dan horen wij dat graag.

Ik denk dat iedereen graag wil weten wie de cacher was en misschien een adres, zodat we kaarten kunnen sturen om de familie te condoleren.

 

Nogmaals mijn condoleances. Dit is een verlies van en voor heel geocachend Nederland. Heel erg dat het plaats heeft gevonden.

 

Deze post is vanuit mijn gevoel geschreven. Laten we alstublieft stoppen met beschuldigen. Dit is een ongeluk geweest!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens alle direct betrokkenen en de gehele cachegemeenschap veel sterkte.

 

Waar ligt de balans tussen risico aanbieden en risico nemen?

In deze lijkt het me om een noodlottig ongeval te gaan maar de vraag houdt me soms bezig en weerhoudt me ook om sommige caches te gaan doen.

Gezond verstand gebruiken is denk ik nog altijd de beste raadgever.

 

Nogmaals veel sterkte allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de bewuste boom niet, maar als ik het zo lees, is het niet een te ingewikkelde klimboom, de cacher zal heus overwogen hebben, je voelt een hartaanval of beroerte meestal niet van te voren, dat is niet de cachelegger de schuld geven of de cacher, dat heet pech, zo vertelde mij de neuroloog.

 

Maar als je tijdens het klimmen een hartaanval/beroerte krijgt, lig je nu eenmaal beneden, met dit vreselijke resultaat.

 

Ik heb 3 jaar geleden ( op Madeira) ook tijdens het cachen een beroerte gekregen, gelukkig stond ik met beide benen op de grond en kwamen bereidwillige cachers afkomstig uit Portugal om hun hulp aan te bieden en de ambulance te bellen.

 

Tuurlijk moet je alles overwegen voordat je in een (hoge) boom gaat klimmen, en dan wil ik nog wel even kwijt, dat de leeftijd van iemand niet uitmaakt.

 

Een jonge voetballer kan op het veld ook zomaar iets krijgen, dus jong en oud doet er goed aan, om eerst na te denken en riciso's in te schatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden. Ook wens ik alle betrokkenen veel sterkte toe.

 

Het gaat hier om de 3.5 sterren terrein cache GC3JAJH, die ondertussen gearchiveerd werd door de CO. het is zeer begrijpelijk dat je als CO zulks doet na zulk een tragisch ongeval. Enzerzijds uit respect voor de overledene en de nabestaanden/betrokkenen en anderzijds omdat deze plek nu voor velen een beetje "eng" is geworden omwille van wat er gebeurd is.

 

Het betrof een type "klimboom" waar praktisch elke cacher zonder enige zekering inklimt. Dat zulke ongelukken kunnen gebeuren is spijtig genoeg een feit.

 

Bij de echte T5 (5 sterren terrein) boomcaches gebruikt men meestal professioneel klimgerief en is men dus altijd gezekerd, als je het doet zoals het moet. Weinigen beseffen dit, maar T5 boomcaches op 15-40m hoogte lichten is veel veiliger dan "even" een klimboomcache "meenemen" op 4-8m hoogte zonder enige vorm van zekering.

 

Hopelijk trekken een aantal cachers hier een les uit. Zoals: Schat het risico in. Wat is het ergste dat er me kan gebeuren? Wil ik het dan nog wel doen? Heb ik dat er voor over? Hoe kan ik het risico minimaliseren? Bv. door jezelf te zekeren met een kortzekering a la

 

 

of http://www.vesab.de/skt_kurzsicherung/skt_kurzsicherung.html. Niemand verplicht je elke cache te loggen. Er zijn er ruim voldoende, voor elk wat wils.

 

Nogmaals sterkte gewenst aan de nabestaanden.

bewerkt door DeYo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...