Spring naar bijdragen

Geocacher Overleden Na Val Uit Boom


Walker74

Aanbevolen berichten

Een heel droevig bericht wat ik las op www.kilroy.nl

 

Hoogeveen: man overlijdt na val uit boom

 

Een tragisch ongeval heeft woensdag aan het einde van de middag een man het leven gekost.

In een bosje langs De Stuw tussen Hoogeveen en Alteveer, is de man uit een boom gevallen. en ter plaatse overleden.

Hij was in een boom geklommen naar aanleiding van een spel met een GPS (global positioning system), zo deelde de politie ter plaatse mede. Een vrouw, die de man vergezelde, was getuige en alarmeerde de politie. Medische hulp mocht niet meer baten.

De identiteit van het slachtoffer is nog niet vrijgegeven.

 

 

NB: Weet iemand toevalling om welke cache dit kan gaan? Wellicht dat de cache-owner deze dan tijdelijk op disabled kan zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een heel droevig bericht wat ik las op www.kilroy.nl

 

*knip*

 

 

Deze is al gearchiveerd... Ik weet niet of het heel veel uitmaakt om de cache te noemen, maar het is een voor velen vrij bekende boom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En al die andere boomcaches? Gaan die nu ook het archief in?

Of moeten er eerst nog meer slachtoffers vallen?

 

Dat is wel erg recht-toe-rechtaan. Het is heel vervelend dat er zoiets is gebeurd en vindt het ook niet leuk voor de legger en direct betrokkenen... Ik heb zelf ook wel eens behoorlijke ongelukjes gehad bij simpele traditionals, puur omdat het glad is. Bij alles gebeuren ongelukken, bij alles wat men doet is er een risico. Het is alleen de vraag of men een risico wil lopen. En soms is die afweging niet goed gemaakt, of zijn er andere factoren. Ik doe niet veel aan caches waarvoor ik erg hoog moet klimmen (onder andere vanwege valvrees, het tweede is het risico). Dat is een keuze en daar ben ik blij mee. Mocht ik ooit wat meer geld hebben voor klimgerei, dan zal ik het wellicht vaker gaan doen. Maar dan beperk ik zelf het risico tot een zo laag mogelijk niveau. Ik ken er echter genoeg die dat niet doen en gewoon naar boven klimmen zonder zekering, het zij zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan in mijn gsak geen .com cache vinden die zou kunnen voldoen aan boomklimmen. Ook de makers in die buurt hebben bij mijn weten geen pure boomcaches. Ik ken wel mensen uit die buurt die wel klimmen overigens, maar tussen Hoogeveen en Alteveer zie ik niets specifieks staan.

Edit: terwijl ik zocht wisten anderen al te melden dat de cache gearchiveerd is, vandaar dat ik hem niet vinden kan. Inmiddels is raadsel opgelost.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jee, nu begint het oeverloze gemekker over wel of niet de boom in.

Elke geocacher stapt toch ook in zijn auto om aan zijn hobby te voldoen?

Brengt dat niet veel meer risico met zich mee?

 

Waarom viel de cacher uit de boom? Was hij onwel of verloor hij zijn evenwicht?

De boom zal de schuldige niet zijn.

 

We willen de nabestaanden sterkte wensen om hun verlies te kunnen dragen.

 

Groeten van de Juttertjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou kunnen gaan om de boom in 666, inderdaad al lang gearchiveerd. Uit mijn hoofd staat die boom ongeveer op N52.693916 E6.461463 (sorry voor de ongebruikelijke notatie, komt uit google maps).

Dat is overigens een andere kaliber klim dan bij de meeste boomklimcaches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom dan ook niet meteen alle caches argiveren waar je een drukke weg voor moet oversteken?

Het grootste gevaar is nog altijd de rit van huis naar de geocache en eenmaal bij de geocache is het de beslissing van de geocacher of hij stopt (om welke reden dan ook) of door gaat.

het kan nooit de schuld zijn van de cachelegger zijn als er wat (verschrikkelijk) mis gaat

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het officiele politiebericht:

 

Man overleden na val uit boom

 

ALTEVEER – Woensdagavond is een 62-jarige man uit Almelo om het leven gekomen nadat hij uit een boom was gevallen. De man was bezig met geocachingen was volgens zijn 65-jarige zus die bij hem was, in de boom geklommen om daar een briefje uit te halen met coördinaten. Daarbij is hij vermoedelijk onwel geworden en uit de boom gevallen. En als gevolg daarvan overleden. De politie doet geen verder onderzoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is ontzettend triest, hoe het ongeluk ook gebeurd kan zijn. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte. Aan iedere sport of bij ieder spel zijn risico's verbonden. Het is aan de sporter of speler hoe ver hij of zij gaat. Wij slaan boomcaches categorisch over, omdat mijn vrouw en ik op een leeftijd zijn aanbeland, waarop wij ons niet meer aan dergelijke caches wagen. We zijn nog behoorlijk fit, maar merken toch wel, dat de bewegingen niet meer zo soepel zijn als 20 jaar geleden en waarom risico's nemen voor één puntje. terwijl er zoveel andere caches in diezelfde buurt liggen? Overigens kan het natuurlijk iedereen overkomen, dat bepaalde functies ineens uitvallen, waardoor je direct of indirect komt te overlijden. Als ik zo het berichtje lees, lijkt me dat hier het geval. Het blijft echter een jammerlijk ongeval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het betreft inderdaad die boom van 666. In juni dit jaar is daar weer een aparte cache van gemaakt http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=a84ba906-afaa-432f-9cf9-d55b0de83e51 .

 

Dat de CO de cache meteen gearchiveerd heeft kan ik mij wel voorstellen. Heb contact gehad met de CO en hij is er kapot van zoals meerdere cachers in Hoogeveen.

 

Mijn medeleven gaat natuurlijk uit naar de cacher en zijn zus en andere familieleden en kennissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...