Spring naar bijdragen

Eerste Cache Niet Gevonden...


jee_r

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nu ik het nog een keer lees, kan ook dit verkeert worden uitgelegd. Laat ik het nog één keer proberen. Gezien vanaf het Gps punt, 15 meter naar links EN 15 meter naar rechts.

 

:eek:

 

Hoezo? Waarom?

 

Ik probeer het ook een keer. Vanaf het 0-punt 15 meter verwijderd. Dus alle kanten op, niet alleen links en rechts.

 

[...]

 

Ik probeer het ook nog een keer:

 

Als het nul-punt zou bestaan zou elk doosje daar keurig op moeten liggen. Immers:

Listings must contain accurate GPS coordinates.
In de praktijk blijkt dit wat lastig omdat techniek (welke GPS ontvanger), omgeving (midden op de heide of tussen hoge gebouwen) en behendigheid van de gebruiker (kalm aan komen wandelen en uit racende auto springend) nog wel eens roet in het eten willen gooien. Daarom houden wij geocachers rekening met een afwijking, maar hoe groot die mag zijn staat nergens gedefinieerd. De genoemde afwijkingen van 15 meter zijn goed bedoelde richtlijnen, maar zeker geen harde gegevens. Als je de stash zo dicht bent benaderd doe je er goed aan om het apparaat op te bergen en je ogen de kost te geven! bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht: zo is het nieuwe cachen: de eerste de beste tradi niet gevonden, vragen stellen op het forum hoever een cache van het nulpunt mag liggen, bij gebrek aan onmiddelijk gegeven antwoorden, door naar de chat: dit wordt een topcacher!

Antarctica

Mee eens.

Toen ik begon zocht je alles gewoon zelf uit, helaas wil men tegenwoordig alles op een presenteerblaadje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht: zo is het nieuwe cachen: de eerste de beste tradi niet gevonden, vragen stellen op het forum hoever een cache van het nulpunt mag liggen, bij gebrek aan onmiddelijk gegeven antwoorden, door naar de chat: dit wordt een topcacher!

Antarctica

Mee eens.

Toen ik begon zocht je alles gewoon zelf uit, helaas wil men tegenwoordig alles op een presenteerblaadje....

Misschien moet ik op de bovenstaande reacties niet reageren maar, een hartelijk WELKOM klinkt toch echt anders :cry: .

 

Tuurlijk moet iedere nieuwkomer ( sorry 'Jee_r', maar het is niet negatief bedoeld ) leren hoe de 'huisregels' hier zijn. EN als je dié weet, dan moet je nog leren, hoe je sommige members moet 'lezen'.

 

Waarom zou je niet zowel een vraag op het forum mogen stellen en één via de chat? Menigeen hier (b)logt zowel hier als op andere sites, om aan zijn/jaar informatie te komen.

 

@'Jee_r', ondanks bovenstaande ben je natuurlijk hartelijk WELKOM :beerchug: . Veel plezier met deze mooie hobby !

 

Edit: dikke vingers...

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt inderdaad wel wat vriendelijker, want je hoort te vaak dat men als beginnend cacher niet goed geholpen wordt. En het komt zelfs voor dat een draadje uitmondt in welles en nietes gedoe en de topicstarter wordt meteen in de hoek gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst van harte welkom, jee_r.

Jammer dat je je eerste cache niet meteen hebt kunnen vinden.

Toch moet ik het met sommigen hier wel eens zijn: als je aan een hobby begint zonder je vooraf in te lezen, dan is het logisch dat je tegen dingen aanloopt, die je met een wat betere voorbereiding en wat meer leeswerk zelf al had kunnen weten. Voor mij was het vanzelfsprekend dat ik eerst flink ging lezen over 'wat is geocaching', 'tegen welke problemen lopen geocachers aan', 'waar moet je rekening mee houden tijdens het geocachen', 'welke (on)geschreven regels zijn er'. De tendens van tegenwoordig (ahum... ik ben ook nog maar net iets meer dan 2 jaar bezig) is toch dat je een telefoon met gps hebt, een geocaching-app ziet en meteen zonder je er verder in te verdiepen op stap gaat. Dat resulteert dan al snel in talloze topics met steeds dezelfde vragen die een beetje meer leeswerk van de beginnende geocacher niet nodig geweest waren. Dat mensen dan moe worden van steeds dezelfde antwoorden moeten geven is ook wel begrijpelijk, toch?

Is het tegenwoordig te veel gevraagd om eerst zelf op onderzoek te gaan in plaats van meteen vragen te gaan stellen? Als dat zo is, dan moeten wij misschien wat meer bereid zijn elke vraag geduldig van een antwoord te voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht: zo is het nieuwe cachen: de eerste de beste tradi niet gevonden, vragen stellen op het forum hoever een cache van het nulpunt mag liggen, bij gebrek aan onmiddelijk gegeven antwoorden, door naar de chat: dit wordt een topcacher!

Antarctica

Mee eens.

Toen ik begon zocht je alles gewoon zelf uit, helaas wil men tegenwoordig alles op een presenteerblaadje....

 

Er waren, vooral in het prille begin veel mensen geweest die alles zelf uitzochten.

Dat kwam waarschijnlijk omdat er nog niet zoveel antwoorden waren.

 

Voor de rest zijn er mensen die graag zaken zelf uit knobbelen/opzoeken en mensen die o.a. dit forum gebruiken om vragen te stellen en dat ook doen zonder eerst iets op te zoeken.

Het zijn gewoon twee verschillende manieren van informatie verzamelen, die men overal kan waarnemen.

Niet uniek dus voor deze site of deze hobby.

 

De 'vragenstellers' waren er op dit forum zeker ook al in 2009 (het jaar dat team Nessa genoteerd heeft staan als jaar waarin hun lidmaatschap van deze site begon)

Wanneer je zo'n vraag niets vindt, dan is het, bij mijn weten, niet verplicht om daarop antwoord te geven.

Ik begrijp, geloof ik, niet zo heel goed waarom het nodig is om steeds opnieuw de afkeuring kenbaar te maken wanneer iemand er voor kiest om direct een vraag te stellen.

Wanneer men dat niet de "juiste" manier van informatie verzamelen vindt dan kun je het topic toch gewoon overslaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de opmerking van Antartica als grappig/positief opgevat...vond hem dus wel leuk en aanmoedigend....

 

Soms vraag ik me af wie nu zeurt, maar wellicht heb ik last van mijn eeuwige optimisme...

 

En inderdaad eerder zocht je meer zelf uit voor je ging vragen, maar dat geldt voor alles....vroeger was niet alles beter....vroeger was alles anders....

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet mijn eerste cache nog.

Het was een cache van De Zwiepjes. Ik heb zo'n beetje vanaf het punt dat we uit de auto stapten, tot aan de cache met Rene aan de telefoon gehangen. Hij heeft me letterlijk moeten uitleggen van hoe en wat. Uiteindelijk wel gevonden, maar het was een goede aanwijzing, hoe alles verstopt kan zijn ed.

Let bijvoorbeeld eens op platgetrapt gras ed. Blaadjes die opvallend op een hoop liggen, stenen die tegen een stam van en boom liggen of gewoon rare dingen die in jouw ogen er niet horen.

 

Succes :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk, je mag overal over zeiken en 100 keer dezelfde mening geven over iets, behalve op vragen die simpel te beantwoorden zijn door zelf wat moeite te doen :thumbdown:

 

Ik doe hierbij dan ook nog het verzoek om mijn account helemaal te deleten.

Scheelt weer een zeikerd.

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht: zo is het nieuwe cachen: de eerste de beste tradi niet gevonden, vragen stellen op het forum hoever een cache van het nulpunt mag liggen, bij gebrek aan onmiddelijk gegeven antwoorden, door naar de chat: dit wordt een topcacher!

Antarctica

Mee eens.

Toen ik begon zocht je alles gewoon zelf uit, helaas wil men tegenwoordig alles op een presenteerblaadje....

 

Toen ik begon puzzelde de meeste ook nog zelf, nu willen ze liefst de eindcoords in een GPX bestandje. :bag:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik begon puzzelde de meeste ook nog zelf, nu willen ze liefst de eindcoords in een GPX bestandje. :bag:

Welkom in het nieuwe cachen, zeg ik dan, een ieder doet zoals hij/zij het zelf wil doen, maar tegenwoordig is de spirit er niet meer bij velen om zelf iets uit te zoeken, en daar leer je nu eenmaal het meest van.

Ook van een andere cacher waar je een keer mee mag lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...