Spring naar bijdragen

Eerste Cache Niet Gevonden...


jee_r

Aanbevolen berichten

Snap de vraag wel maar die stel je meestal ergens anders. Waarom lopen beginnende cachers niet eerst even een paar meer mee met een ervaren cacher? Zo ben ik ook begonnen... ideaal... als mensen geen cachers kennen is het volgens mij vast mogelijk om iemand hier op het forum te vragen of ze een keer mee mogen lopen :D scheelt heel veel elende. Naast dat je dan het cachen beter begrijpt krijg je ook direct de spelregels en de gedragsregels door.

 

btw ron heb zelf ook een hekel aan die mensen die alleen een gpx willen hebben... maar tja daar reageren we toch gewoon niet op ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tuurlijk, je mag overal over zeiken en 100 keer dezelfde mening geven over iets, behalve op vragen die simpel te beantwoorden zijn door zelf wat moeite te doen :thumbdown:

 

Ik doe hierbij dan ook nog het verzoek om mijn account helemaal te deleten.

Scheelt weer een zeikerd.

 

Nessa, wat flik je me nou? Zonder zeikerds vind ik dit forum niets meer aan. Een netter woord voor zeiken is "een kleine boodschap". En dat is toch wat we willen brengen aan topicstarters? De ene keer recht voor zijn raap, de andere keer met een glimlach of hilarisch of gewoon vriendelijk, maar altijd proberen we iets duidelijk te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn allereerste cache gaan zoeken. Maar helaas niet gevonden. We hebben het punt van cach... en van dat punt uit... hoe ver mag zo'n cache nog verstopt zitten?

Ik dacht dat op precies dat punt de cache moet liggen maar dat is volgens de GPS niet want ik heb het niet gevonden.

Kan je me helpen... voor de eerste keer en niet gevonden is niet super leuk... maarja. Ik weet ook niet hoe groot / klein zoiets moet zijn...

 

 

lees deze ook eens :

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=19625 :dribble:

 

maar voor meer begrip van afwijkingen dan deze :

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=19449 :thumbup:

bewerkt door hooningkorf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom lopen beginnende cachers niet eerst even een paar meer mee met een ervaren cacher?

 

Kom op, waar praten we over ? Je klopt de coördinaten in, volgt het pijltje op het scherm, en je komt in de buurt waar je wezen moet.

Lijkt soms wel of we bezig om de koude kernfusie te perfectioneren ..... ;)

 

Het cachen is meestal het probleem niet, meer de cachers zelf.... Je moet dit dit, je moet dat ....

Had het al rap in de gaten hoe het er in dit wereldje aan toe gaat.

Je ziet het nu ook weer met de topicstarter, wat mij betreft groot gelijk dat hij op deze manier antwoord op zijn vraag probeert te krijgen.

 

Doe het zelf op andere soort fora ook, je weet het antwoord dan sneller dan wanneer jezelf moet gaan spitten, verschil is alleen dat daar het antwoord wordt gegeven met een lach ....

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mannen proberen eerst alles uit en lezen de gebruiksaanwijzing pas als ze vastlopen.

vrouwen lezen eerst de gebruiksaanwijzing en als ze vastlopen gaan ze alles uit proberen.

 

wie ben jij en hoe voel je je mannelijk of vrouwelijk :yawn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Kom op, waar praten we over ? Je klopt de coördinaten in, volgt het pijltje op het scherm, en je komt in de buurt waar je wezen moet.

Lijkt soms wel of we bezig om de koude kernfusie te perfectioneren ..... ;)

 

yup helaas is het wel zo. maar helaas verdwijnen er op deze manier ook leuke caches... gasten die gewoon zo beginnen graven halve bomen uit, mollen ingenieus aangelegde caches, etc... Dus ja primair is het zo.. ben ik met je eens... probleem alleen is dat de basis spelregels en de gedragscode zo niet over komen. Daarbij dit soort vragen hoef je niet te stellen. Als je begint moet je je opzijn minst goed ingelezen hebben. Vanaf nummer 1 wist ik dat mijn gps een afwijking had van circa 30 meter. En waarom. Ik had het gelezen ;) en zoals je ziet ben ik een man ;) dus regeltje hierboven gaat voor mij niet op ;):D

bewerkt door René Bliekendaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu loop ik hier nog niet zo lang mee op dit forum. Ben ik geen authoriteit op gebied van cachen. En weet ik nog lang niet alles van caches. En zijn er nog zoveel leermomenten.

Maar één ding dat ik wel weet, is dat een normale vraag, een normaal antwoord mag krijgen.

 

Nee, niet iedereen start samen met een ervaren geocacher (wij begonnen ook op eigenhoutje, en onze eerste drie caches mislukten dan ook), maar al doende leert men.

 

En, nog een nee, niet iedereen is even handig met googlen, zoeken op fora, en weet ik wat.

 

Maar dan stel je een keer een vraag op een forum, en dan wordt je meteen afgeblaft, waar je het lef wel vandaan haalt, want 'wij moesten vroeger ook alles zelf uitzoeken'. Terwijl even eenvoudig het antwoord kan zijn: "balen joh, dat je de allereerste cache die je deed niet vond. Maar ze liggen soms verstopt, en zelden precies op het 0-punt, want er is altijd een paar meter afwijking met gps.

 

En dan snap ik heus wel dat die beginnersvragen vaker voorkomen. Maar hoeveel tijd kost het om iemand even een hint te geven. Een paar tips. Het is toch geen elite-gebeuren dit? En heb je geen zin in hulp bieden, ga je toch naar het volgende bericht?

 

Of geldt hier dat puntjesjagen belachelijk is, maar veel forumposts je belangrijkheid bepaalt? Puntjesjagen, maar dan online...

  • Top! 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan wordt het hoogtijd dat je een goede koopt, zelfs mijn GPS12 uit 1999 had en heeft die afwijking niet ............

 

Dat type was ook mijn eerste GPSr, na 15 gevonden caches.

 

Edit: Het was zelfs een luxe GSP map 12

bewerkt door Tanuki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ze vaak wel grappig, die stampvoetende nieuwkomertjes!

Antarctica

 

Wat een beginnende cacher teweeg kan brengen! Zelfs mensen die hun lidmaatschap op dit forum opzeggen. Ik vermaak me weer kostelijk :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermaak me weer kostelijk :P

Tis dat ik geen chips in huis heb, ik zou ze zo erbij pakken :rolleyes: gelukkig is er wel bier :beerchug:

 

Proost :beerchug: Mijn fles Beerenburg is nog half vol, dus ik heb alle tijd om me te vermaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...