Spring naar bijdragen

Eerste Cache Niet Gevonden...


jee_r

Aanbevolen berichten

Maar nu even serieus :yes:

 

Bij mijn eerste twee gevonden caches (twee jaar geleden) heb ik de volgende logs geplaatst:

 

Als nieuw lid mijn eerste cache! Twee weken geleden al eens geprobeerd met mijn dochter en een TomTom. Bij de ANWB-paal ging het al mis. Twee uren in de sneeuw het verkeerde rondje gelopen. Maar inmiddels na een aantal keren heen en weer fietsen (ik woon in het Matenveld, dus dat scheelt) en met behulp van Google Maps de locatie gevonden. Ter plekke 5 minuten gezocht en ja hoor! Trots op mijn eerste. Misschien toch verstandig om een GPS te kopen.

 

Vandaag met zeven mensen en zeven paraplu's gelopen. Binnen zitten is ook niet alles en het was nu lekker rustig op straat. Alle WP's waren goed te doen, maar de geleende TomTom heeft geen kompas. Daarom een klein kompasje en een windroos meegenomen, zodat we ongeveer de goede richting opliepen. Het aantal meters geschat, maar toen toch bevreesd ongewenst op privé-terrein te lopen. Totdat we iets ontdekten waardoor we zeker wisten dat we voor de juiste locatie stonden. We zijn beloond met een prachtig slot!

 

Wat ik hiermee wil zeggen: ik ben door vallen en opstaan wijzer geworden in deze mooie hobby en was apetrots dat ik zonder hulp mijn eerste en tweede cache vond. Dus mijn advies aan beginners: probeer zoveel mogelijk zelf te ontdekken, des te groter de voldoening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo vreemd, een antwoord geven op een vraag die vaak gesteld wordt door de beginners is zoveel moeite en brengt zoveel stress naar boven bij de ervaren cachers. Je gaat toch niet steeds hetzelfde antwoord geven.

 

Maar steeds hetzelfde afzeiken kan dan weer wel, dat geeft geen verveling of stress.

 

Ik zou er dan toch voor kiezen om weer het zelfde (vriendelijke) antwoord te geven als weer hetzelfde (gefrustreerde en ervaren) afzeiken.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu even serieus :yes:

 

Bij mijn eerste twee gevonden caches (twee jaar geleden) heb ik de volgende logs geplaatst:

 

Als nieuw lid mijn eerste cache! Twee weken geleden al eens geprobeerd met mijn dochter en een TomTom. Bij de ANWB-paal ging het al mis. Twee uren in de sneeuw het verkeerde rondje gelopen. Maar inmiddels na een aantal keren heen en weer fietsen (ik woon in het Matenveld, dus dat scheelt) en met behulp van Google Maps de locatie gevonden. Ter plekke 5 minuten gezocht en ja hoor! Trots op mijn eerste. Misschien toch verstandig om een GPS te kopen.

 

Vandaag met zeven mensen en zeven paraplu's gelopen. Binnen zitten is ook niet alles en het was nu lekker rustig op straat. Alle WP's waren goed te doen, maar de geleende TomTom heeft geen kompas. Daarom een klein kompasje en een windroos meegenomen, zodat we ongeveer de goede richting opliepen. Het aantal meters geschat, maar toen toch bevreesd ongewenst op privé-terrein te lopen. Totdat we iets ontdekten waardoor we zeker wisten dat we voor de juiste locatie stonden. We zijn beloond met een prachtig slot!

 

Wat ik hiermee wil zeggen: ik ben door vallen en opstaan wijzer geworden in deze mooie hobby en was apetrots dat ik zonder hulp mijn eerste en tweede cache vond. Dus mijn advies aan beginners: probeer zoveel mogelijk zelf te ontdekken, des te groter de voldoening.

 

Lol.

 

Als je nu niet alles zelf had proberen uit te zoeken en wat vragen had gesteld op het forum zoals deze beginnende cacher ook doet, dan had je toen kunnen weten dat het met een TomTom heel goed mogelijk is om een cache te zoeken :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo vreemd, een antwoord geven op een vraag die vaak gesteld wordt door de beginners is zoveel moeite en brengt zoveel stress naar boven bij de ervaren cachers. Je gaat toch niet steeds hetzelfde antwoord geven.

 

 

Hoezo generaliseren? Leuk om te lezen al je zoals ik normaal gewoon antwoord geeft!

 

Kijk, de verwachting is dat als je je aanmeld op een forum dat je ook de forumregels eens doorleest. Een van de punten die daarin staan is een verwijzing naar de zoekfunctie. Een keertje zelfstandig zoeken kan natuurlijk geen kwaad. Als het antwoord dan niet duidelijk is of de vraag niet precies gelijk, is niemand te beroerd om te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een hoop rare reacties. We zijn toch allemaal een keer begonnen en zaten toen met vragen?

 

 

Vandaag mijn allereerste cache gaan zoeken. Maar helaas niet gevonden. We hebben het punt van cach... en van dat punt uit... hoe ver mag zo'n cache nog verstopt zitten?

Ik dacht dat op precies dat punt de cache moet liggen maar dat is volgens de GPS niet want ik heb het niet gevonden.

Kan je me helpen... voor de eerste keer en niet gevonden is niet super leuk... maarja. Ik weet ook niet hoe groot / klein zoiets moet zijn...

Hoe groot of klein een cache is, kun je op de cachepagina zien (micro, small enz...). De kleinste zijn 1,5 cm. De grootste kunnen gigantisch zijn.

Als je een cache niet op het nulpunt vindt, kan je het beste een steeds groter rondje om jouw nulpunt gaan zoeken. Ik denk dat 5 tot 10 meter nog wel acceptabel is.

Mocht het niet lukken, niet getreurd, gewoon op zoek naar de volgende. :rolleyes:

 

Succes met zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo vreemd, een antwoord geven op een vraag die vaak gesteld wordt door de beginners is zoveel moeite en brengt zoveel stress naar boven bij de ervaren cachers. Je gaat toch niet steeds hetzelfde antwoord geven.

 

 

Hoezo generaliseren? Leuk om te lezen al je zoals ik normaal gewoon antwoord geeft!

 

Kijk, de verwachting is dat als je je aanmeld op een forum dat je ook de forumregels eens doorleest. Een van de punten die daarin staan is een verwijzing naar de zoekfunctie. Een keertje zelfstandig zoeken kan natuurlijk geen kwaad. Als het antwoord dan niet duidelijk is of de vraag niet precies gelijk, is niemand te beroerd om te helpen.

 

Wie de schoen past........ Volgens mij noem ik geen namen en heb ik niet gezegd Team Gelaen heeft niet netjes geantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips...

Ben nog eens teruggegaan en nog niets gevonden.

Ga misschien vandaag voor de 3de keer eens teruggaan... en wie weet vind ik het wel vandaag!

 

Als ik sommige lastig van met beginnersvragen, waarom start je dan niet een onderdeel met beginners op het forum?

Dan kan je nog beslissen als je deze stomme vragen wil oplossen of niet.

Wat wel handig is... de Geochat.

Direct uitleg en goed geholpen!

 

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het ergste is nog als je dan terug gaat en de cache vindt.....en je door de grond zakt datje hem eerder niet gezien hebt.

 

Zo stond ik zelf een keer bij een cache (van de High Tech Campus crew) en vond de cache niet. Ik bellen, uitleg gevraagd.

Ik: "geen cache te zien, alleen een stift". Hoop gelach op de achtergrond en ik door de grond zakken toe ik de 'stift' wat beter bekeek.

 

Niets is wat het lijkt bij Geocachen. Nou ja niet altijd dan toch.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zoek op 'beginnen geocaching' in google, dan kom ik al heel snel de link naar deze startershandleiding tegen: http://wiki.geocaching.nl/index.php/Bestand:Geocaching.nl_Startershandleiding_2011-05.pdf

Zo moeilijk is het dus niet om beknopte uitleg voor beginners te vinden. Als je dit document gelezen hebt, weet je behoorlijk goed wat geocaching inhoudt, wat de do's en don'ts zijn, hoe je moet omgaan met trackables en goodies en meer van dat soort dingen. Volgens mij was het ooit de bedoeling dat iedereen die zich hier op het forum aanmeldt deze pdf toegestuurd zou krijgen. Ik weet niet of dat daadwerkelijk gebeurt op dit moment. Ik zou het in ieder geval wel toejuichen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...