Spring naar bijdragen

Eerste Cache Niet Gevonden...


jee_r

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn allereerste cache gaan zoeken. Maar helaas niet gevonden. We hebben het punt van cach... en van dat punt uit... hoe ver mag zo'n cache nog verstopt zitten?

Ik dacht dat op precies dat punt de cache moet liggen maar dat is volgens de GPS niet want ik heb het niet gevonden.

Kan je me helpen... voor de eerste keer en niet gevonden is niet super leuk... maarja. Ik weet ook niet hoe groot / klein zoiets moet zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vandaag mijn allereerste cache gaan zoeken. Maar helaas niet gevonden. We hebben het punt van cach... en van dat punt uit... hoe ver mag zo'n cache nog verstopt zitten?

Ik dacht dat op precies dat punt de cache moet liggen maar dat is volgens de GPS niet want ik heb het niet gevonden.

Kan je me helpen... voor de eerste keer en niet gevonden is niet super leuk... maarja. Ik weet ook niet hoe groot / klein zoiets moet zijn...

 

Welke cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

............... hoe ver mag zo'n cache nog verstopt zitten?............

 

Volgens mij in een cirkel van maximaal 30 meter om het Gps-punt, maar vaak veel minder. E.e.a. is afhankelijk van de optel som, van de maximale afwijking ( op dat punt ) van de Gps van de legger en jouw Gps. Maar er zullen vast wel meer cachers zijn die dit (serieus) en beter kunnen uitleggen.

 

Edit: 'de' vergeten, het leest anders zo moeilijk.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn allereerste cache gaan zoeken. Maar helaas niet gevonden. We hebben het punt van cach... en van dat punt uit... hoe ver mag zo'n cache nog verstopt zitten?

Ik dacht dat op precies dat punt de cache moet liggen maar dat is volgens de GPS niet want ik heb het niet gevonden.

Kan je me helpen... voor de eerste keer en niet gevonden is niet super leuk... maarja. Ik weet ook niet hoe groot / klein zoiets moet zijn...

 

 

Wij hebben onze eerste cache ook niet meteen gevonden. Dat lag gewoon aan onszelf. Het is vaak even wennen aan de verstopmethode van de cachelegger. Je weet vaak niet precies wat er verstopt is, hoe groot de cache is, welke vertstopmethode er gebruikt wordt etc.

We cache nu ongeveer vijf jaar en hebben al heel wat methodes gezien, maar toch.... Vanmiddag hebben we een half uur staan zoeken naar een kunstig verstopte cache. We stonden er met onze neus bovenop. Als je alles van te voren weet is het gemakkelijk.

Niet opgeven hoor, het is een leuke hobby die je op prachtige plaatsen kan brengen waar je anders nooit komt.

Probeer eens een andere, of vraag hulp aan een cacher in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topic starter, wil je echt een cache precies op het nulpunt vinden?

Is de spanning die je nu voelt niet veel leuker dan het vinden van de cache (wat heb ik verkeerd gedaan, zou de cache vernuftig verstopt zijn, goed gecamoufleerd?).

 

Het is een keuze die je kunt maken: wilt je makkelijk te scoren caches: zoek de trails en carpoolcaches!

Wil je zoeken, nadenken, twijfelen, nog een keer terug komen, enz: kies voor de moeilijke multis en de tradis met veel favos!

Succes!

Antarctica (die wel vaker een cache niet kan vinden, maar dat meestal niet erg vindt, als de tocht en de WP's mooi zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik het nog een keer lees, kan ook dit verkeert worden uitgelegd. Laat ik het nog één keer proberen. Gezien vanaf het Gps punt, 15 meter naar links EN 15 meter naar rechts.

 

:eek:

 

Hoezo? Waarom?

 

Ik probeer het ook een keer. Vanaf het 0-punt 15 meter verwijderd. Dus alle kanten op, niet alleen links en rechts.

 

Maar eerder vroeg ik: welke cache? Bij een multi of mysterie kun je een verkeerde berekening hebben gemaakt. En zit er een checker bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht: zo is het nieuwe cachen: de eerste de beste tradi niet gevonden, vragen stellen op het forum hoever een cache van het nulpunt mag liggen, bij gebrek aan onmiddelijk gegeven antwoorden, door naar de chat: dit wordt een topcacher!

Antarctica

 

Mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht: zo is het nieuwe cachen: de eerste de beste tradi niet gevonden, vragen stellen op het forum hoever een cache van het nulpunt mag liggen, bij gebrek aan onmiddelijk gegeven antwoorden, door naar de chat: dit wordt een topcacher!

Antarctica

 

Mee eens.

 

En nogmaals: zeer mee eens.

 

Vraag: ik wil morgen pannenkoeken bakken, maar kan de koekenpan niet vinden. Waar kan mijn vrouw hem hebben verstopt? Sorry, erg flauw, ben in een (pannenkoek)melige bui.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...