Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik denk dat het dieptepunt nog lang niet is bereikt: powertrails van 100+ caches en slecht verzorgde caches op nietszeggende plekken schieten als paddenstoelen uit de grond.

CO's en reviewers voorzien enkel in een behoefte. En die is er blijkbaar...

Geplaatst

Dat is inderdaad carambalig, we zien het bij onze caches ook. Je doet je best om een mooie multi uit te zetten maar dan blijken er toch asocialen te zijn die met gekregen eindcoordinaten alle caches afgaan. Als of er nog niet genoeg andere mogelijkheden zijn om je "score" op te hogen. Stakkers zijn het!

Geplaatst

.. ga een lange multi lopen. Maar blijkbaar gaat iedereen voor de score.

Zelfs dat gebeurt tot ons groot verdriet niet meer: Linkje

Wel erg jammer dat de cache daarom is gearchiveerd!

• Top! 1
Geplaatst

Ken het, is van alle jaren. Hulde aan de dieven die veel founds hebben verkregen door goed naar Italie te kijken. De spagetti van onze caches is overgoten met een rode saus van geluk. Ik zou haast zeggen: best wishes for 2012, and see you under the large tree (met de cache bovenin :lol1: ).

Iig 1 "sport" die te kampen had met "aanpassing" door zijn ledenbestand wegens lakend gebrek aan inzicht, mandaat en controle. Hulde voor het vasthouden van de waarden en normen duzz. Ik wens daarom (en echt gemeend) een ieder uit mijn hart een spannend, rijk en vooral gezond 2012 toe, waar eigen ideeen uitgroeien tot grootse zaken en waardering. Ik wens 1 gezellige community for all, 1 plek to be, 1 chat to be, 1 plek to share ideeen, 1 plek om je vragen veilig te kunnen stellen en verder te komen in this game.

1 Plek om te genieten .. .GENIETEN... :rolleyes:

Geplaatst

Zuurtje en ik :thumbup:

Antarctica

Dat mocht Zuurtje willen

Zuurtje wil nog wel veel meer [:D].

Feit is dat Peter en ik, ieder op zijn manier strijden voor het geocachen uit de beginperiode.

Commentaar leveren is makkelijk, het volgens jou, goede voorbeeld stellen veel moeilijker.

Jaren geleden vroeg ik mij al af of het geocachen nog wel een lang[er] leven beschoren was.

Ik dacht dat het of aan het eigen succes ten onder zou gaan of dat er veel meer gereguleerd zou gaan worden.

Het tyweede is geschied, daardoor cachen we nu nog via de site van .com anders waren er vast splintersites gekomen die elk voor een eigen publiek caches gepubliceerd zouden hebben.

Ik voor mijzelf haan mijn voldoening uit de reacties op mijn caches.

Een natuurlijk uit het cachen in 't veld.

Zonnig spoor

Zuurtje / Fritz

Geplaatst

.. ga een lange multi lopen. Maar blijkbaar gaat iedereen voor de score.

Zelfs dat gebeurt tot ons groot verdriet niet meer: Linkje

jammer dat deze leuke cache op de stoffige zolder van GS is beland . :thumbdown:

ik heb heb in het verleden ook virtueel opgelost.

zoals meerdere multi's ik via goooooogle maps heb opgelost.

zo beleef ik mijn spelletje en is het ook een sport om hem op die manier te doen.

ben echt geen puntjes jager en ben soms lager bezig met gooooogle dan dat ik 'm in het veld zou gaan lopen!

Geplaatst

mensen als het jullie niet bevalt doe de caches dan niet, ga kijken of er andere leuke caches zijn, bv zoals hier al een paar keer is geopperd... ga een lange multi lopen. Maar blijkbaar gaat iedereen voor de score.

Waaruit concludeer je dat ik voor de scores zou gaan? Deze serie cache waar het hier om gaat is een leuke wandeltocht in een mooie omgeving.

Ik loop ook liever uitdagende multi's maar de waarheid is dat die er niet zo veel meer zijn in mijn omgeving.

Gezien mijn woonplaats cache ik veel in Duitsland. En met veel plezier. De natuur is daar naar mijn mening mooier dan in Nederland. De bossen zijn wat uitgestrekter dan die plukjes die in Nederland voor bos moeten doorgaan en er zit meer verhang in. Helaas hebben onze Oosterburen de neiging om van elke waypoint een cache te maken.

Ik ben het wel eens met de opmerking dat ik had kunnen verwachten gezien de tijd een de nieuwigheid van deze caches dat het wel eens druk zou kunnen zijn.

Geplaatst

.......Ik loop ook liever uitdagende multi's maar de waarheid is dat die er niet zo veel meer zijn in mijn omgeving.

Gezien mijn woonplaats cache ik veel in Duitsland. En met veel plezier. De natuur is daar naar mijn mening mooier dan in Nederland. De bossen zijn wat uitgestrekter dan die plukjes die in Nederland voor bos moeten doorgaan en er zit meer verhang in. Helaas hebben onze Oosterburen de neiging om van elke waypoint een cache te maken......

Geldt dat niet een beetje voor veel geocachers? Dat in een gebied waar je graag loopt weinig mooie caches zijn of dat je ze op een goed moment allemaal hebt gelopen.

Geocachen gaat toch ook over het ontdekken van nieuwe, mooie routes en plekken, dus ga een stukje verder op ontdekking.

Zoveel founds heb je nog niet genoteerd, dus wellicht wachten er nog veel mooie verrassingen.

Wil je graag vertoeven in jouw geliefde stuk bos, probeer dan zelf een mooie multi-cache te maken. Dan heb je ook een goede reden om vaak terug te gaan.

Verder heb je het over de neiging van de Oosterburen om van ieder waypoint een cache te maken.

Als ik de kaart in de omgeving van het trail in een van je eerste berichtjes bekijk, zie ik zelf niet echt een heel erg ander beeld dan in Nederland of in Belgie.

Is het nu wel zo dat de Duitsers daar heel anders in zijn? Ik krijg van cachers om mij heen ook verhalen over de meest prachtige caches, juist in Duitsland.

Al met al schets je een wat droevig beeld van hoe het in jouw omgeving met geocaching gesteld is. Is dat nu werkelijk zo treurig? Zou ik erg jammer vinden.

Dat er heel veel eh... minder boeiende caches zijn, dat zie ik ook, maar ik negeer die en zoek andere uit.

Er zijn nog zoveel mooie caches op prachtige plekken.

Geplaatst

Gezien mijn woonplaats cache ik veel in Duitsland. En met veel plezier. De natuur is daar naar mijn mening mooier dan in Nederland. De bossen zijn wat uitgestrekter dan die plukjes die in Nederland voor bos moeten doorgaan en er zit meer verhang in. Helaas hebben onze Oosterburen de neiging om van elke waypoint een cache te maken.

Ik cache ook graag en veel in Duitsland vanwege de mooie natuur en de uitdagende caches, terwijl ik een stuk westerlijker woon. De neiging om van elk waypoint een cache te maken, herken ik helemaal niet. Wellicht kun je meer tijd steken in het voorbereiden van welke caches je gaat doen, dan is de teleurstelling in het veld minder groot.

Al met al schets je een wat droevig beeld van hoe het in jouw omgeving met geocaching gesteld is.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Als je mooie caches in je omgeving wilt, moet je ze zelf gaan leggen. Ik snap dat je zelf ook wel eens leuke wilt lopen, maar daar kun je je op voorbereiden.

Geplaatst

Ik kwam de 1e cacher tegen toen ik er nog niks van wist, maar wel net de dag ervoor op de radio over gehoord had. Prompt de volgende dag tijdens een wandeling zie ik iemand rommelen met een vogelhuisje en denk hee dat zou weleens.... :yes:

En ja hoor het was er 1. Mede ook door zijn enthousiasme ben ik me erin gaan verdiepen en inmiddels aardig verslaafd. :dribble:

Verder ben ik nog maar 1 keer daarna een medecacher tegengekomen, maar goed ik doe het nog niet zo lang.

Maar goed ik vind het leuk om een keer als 1e mijn naam op de logrol te schrijven, maar de hoofdmoot voor mij is is dat ik op hele mooie plekjes terecht kom waar ik zonder de caches niet had ontdekt. En verder is het voor mij ook ontspanning en lekker bezig zijn in de natuur.

Alhoewel sommige caches op minder leuke plekken ligt, maar dan was het weer de kick dat je de puzzel heb kunnen oplossen.

Nogmaals ben pas in oktober begonnen, en weet nog niet alles over het cachen, maar ik vind het een tophobby die ik heb. Dus voor mij is die piek nog laaaaang niet in zicht. :thumbup:

Geplaatst

Ik ben vandaag bij Roermond net over de grens gaan cachen.

Het was een drukte vanjewelste. Voor mij liep een groep en achter mij liepen drie groepen. Zo hoeft het van mij niet meer. Ik ben maar omgekeerd. Bij de auto aangekomen liepen daar nog twee groepen rond. Een net klaar en de andere ging beginnen.

Richting de Meinweg gereden maar daar was het ook stervens druk.

Is het weer te zacht en wil iedereen gaan wandelen of zijn we gewoon met te velen?

Vorig jaar met de kerstvakantie had ik het Reichwald zo goed als voor me alleen.

Ging het maar regenen of vriezen.

Als je nou al een jaartje of 10 cached en zo'n vraag stelt kan ik het me voorstellen dat je er zo over denkt. Jij komt net als ik kijken bij het cachen. Wij zijn net begonnen en zijn erin gestapt toen het cachen al mateloos populair was(is). Ik heb er geen moeite mee dat het wat drukker is. We delen allemaal dezelfde hobby en ik kan je verzekeren als je een eigen cache hebt ben je er verzot op dat het zo druk is. Hoe meer kans dat je cache wordt gevonden en je de vaak leuke logjes kan lezen.

Geplaatst

heeft cachen zijn piek bereikt.... misschien heeft klagen zijn piek bereikt...... iedereen doet en beleeft het cachen zoals hij/zij het zelf wil.... net voor de kerst zijn wij in Wilnis wezen cachen.. niemand gezien mooi weer , leuke caches, mooie polder ...... Alleen de plaatselijke snackbar was niet zo goed :)

mensen als het jullie niet bevalt doe de caches dan niet, ga kijken of er andere leuke caches zijn, bv zoals hier al een paar keer is geopperd... ga een lange multi lopen. Maar blijkbaar gaat iedereen voor de score. Zelf hebben wij een 12km lange polderwandeling uitgezet... maar weining mensen die deze lopen..waarom??? Juist de afstand en het levert maar 1 puntje op na het loggen. triest toch? maar de mensen die hem wel lopen vinden de tocht mooi, hebben waardering voor de cache en malen niet om maar 1 puntje.

Cachen zijn peik bereikt?? Ik denk het niet het is het verwachtings patroon van een ieder dat waarschijnlijk naar beneden moet worden bijgesteld jammer maar helaas. oja natuurlijk doen ook wij singles en lange tochten met veel singles.. waarom? Nou gewoon om met een groep vrienden een leuke dag te hebben met veel geolol :) en een mooi gebied te bezoeken. Maar het kan ook zijn dat wij een heledag aan de wandel zijn voor een multi en maar 1 cache loggen.. Ook dat laatste is voor ons een super dag. Als wij mensen tegenkomen is het leuk en hebben tijd voor een praatje, zijn het er heel veel dan wachten wij gewoon ff en loggen de cache later

Voor iedereen een heel gelukkig 2012

Hear! Hear! :thumbup:

Geplaatst

Leuk al die discussies. Honderd mensen, honderd meningen. Iedereen speelt het spelletje op zijn/haar manier. En iedereen heeft een leuke hobby. En als men iets minder leuk vindt, dan is het raadzaam te zoeken naar wat het cachen aangenamer maakt.

Zelf cache ik bijna twee jaren en ik heb slechts 152 founds. Eerst traditionals om mijn GPS te leren kennen, maar nu cache ik nog af en toe als ik zin heb een opgeloste puzzel te loggen of een wandeling te maken. Daarnaast heb ik gelukkig nog veel meer hobby's.

Maar ik wil wel zeggen dat geocachen een hobby is die alles in zich heeft: puzzelen, wandelen, kennis vergaren, creatief bezig zijn en nog veel meer. Met veel dank aan o.a. Team Horn, TJM1706, Meryl, Dukkie en al die andere cacheowners die kwaliteit leveren.

Het is ook een kwestie van vraag en aanbod. Het aanbod en de vraag van gemakkelijk te maken en gemakkelijk te scoren traditionals krijgt de overhand. Ik vind geocachen leuk, maar competitie interesseert me niet. Aantal founds en FTF's interesseren me niet. Ik cache op mijn manier, sta nooit in de file om helaas geen FTF traditional te scoren.

Lang leve geocachen en ik wens iedereen hetzelfde plezier toe als ik heb in 2012.

Geplaatst

Het was een drukte vanjewelste. Voor mij liep een groep en achter mij liepen drie groepen. Zo hoeft het van mij niet meer. Ik ben maar omgekeerd. Bij de auto aangekomen liepen daar nog twee groepen rond. Een net klaar en de andere ging beginnen.

Richting de Meinweg gereden maar daar was het ook stervens druk.

Ik herken hierin niets, een enkele keer komen we andere cachers tegen maar dit zijn vrijwel altijd leuke ontmoetingen.

Op 1 uitzondering, dit was ergens in de buurt van Naarden rond een oud fort, in de zomerperiode. :lol1: Toen kwam het behoorlijk overeen met de Meinweg.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...