Track_leader Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 En een multi wandelen en dan een micro vinden bagger vind ik dat. Je hoort toch wel beloond te worden door een mooie doos op het eind, het liefst ook mooi verstopt. Ik blijf het flauw vinden als iemand wel een mutli van x km kan uitleggen maar niet de moeite wil nemen om dan ook een mooie grote doos te verstoppen. Bovenstaande is overigens geen commentaar op de cache X maar gewoon in het algemeen. Snap wat je zegt hier maar de draai het eens om.... een tradi waar je op zoek bent naar een kokertje en je treft een hele grote amo-box aan??? is dat dan ook goed of niet... Het gaat mij om de cache in zijn geheel, route, verhaal, verstop-plek en wat al niet meer. HEt kan zijn dat je geen amo-box kan plaatsen maar alleen maar een kokertje, is het dan "bagger" Iets verder kijken dan de bekende neus... soms is het niet anders en is een kokertje alles wat mag
volksdansje Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 Wij cachen met de kleinkinderen en die vinden het een feeest om het kissie te vinden en te kijken wat er in zit. En wat wij als ouderen troep vinden, zoeken zij juist uit Dingetjes die je gratis bij de supermarkt krijgt, ik weet niet zo vlug hoe ze heten, sparen ze en pakken ze als eerste. Dus Ja voor de goodies en smaken verschillen.
Jersepe Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 Tja, goodies ... Als ik een nieuwe cache zou leggen (wat binnenkort het geval gaat zijn), dan zou ik er zeker goodies in doen. Het is toch een beetje onderdeel van het spelletje, vind ik. Zelf ruil ik nooit, maar ik vind het wel leuk om een mooie gevulde kist te vinden. Waarom zou je anders een grotere container neerleggen. De reden dat ik mijn caches in iets grotere containers doe is simpelweg om ervoor te zorgen dat het logboek (en niet de logrol) droog blijft. Ik heb al een aantal keren mijn caches met nieuwe, hoogwaardige goodies gevuld (€20,- per cache) om de containers later weer eens te openen en er alleen maar meuk in te vinden. Mijn kinderen vinden het ook leuk om iets te ruilen, maar ik kijk altijd goed wat ze erin stoppen en eruit halen. Het moet op zijn minst gelijkwaardig zijn, liever stoppen ze er iets in wat meer waarde heeft. Ondertussen vinden ze het leuker om de cache te vinden. Maar binnenkort ga ik weer eens een poging wagen en mijn containers vullen.. Eens bijhouden hoe lang het duurt totdat de eerste prullaria erin wordt gedaan. Onder het motto: Als er meuk in zit, komt er meer meuk bij. Zou leuk zijn als het ook andersom zou werken. Er was ooit een afbeelding op een cache-listing: trade even, trade up or don't trade at all. Weet iemand waar die te downloaden is? Kan dan mooi op de listing.
Charissa1404 Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 Ik zeg JAAAAAA tegen goodies. En niet alleen omdat het voor de kinderen zo leuk...maar ook voor mezelf zo nu en dan.
driehm Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 Goodies graag, ben al een wat oudere cacher, maar vindt het nog steeds een sport om voor weinig geld leuke goodies te vinden.Laat altijd wat achter voor de kids en is soms leuk om ze zelfs op fotos terug te zien. Weer iemand tevreden. groot of klein maakt niet uit.Ben zelf begonnen met klompjes te verzamelen en de andere helft gaat voor de pins. Millieballon haar muntje hangt nog altijd als trofee aan mijn rugtas! Samen met wat hangertjes enzo.Dus doe zeker wat goodies in de cache, leuk voor groot en klein
Seapie Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 Goodies kunnen voor iedereen leuk zijn, bijvoorbeeld als er een thema wordt aangehouden. Het ruilen van muziek/films voor muziek of DVD´s, of alleen dingetjes die met het Koningshuis te maken hebben, alleen blauwe goodies, en ik heb zelfs een keer boeken kunnen ruilen. Dit wordt natuurlijk wel in de omschrijving vermeld. Maar het is altijd lekker om op het eind van een multi een gevulde kist te vinden i.p.v. een mies kokertje, ook al ruil je geen goodies. Laatst vonden we bij een oppikker een gigantische kist, en dat voelt dan niet echt als verdiend, so to speak. Verder halen sommige cache-leggers goodies en trackables nog al eens door elkaar: alleen een coin eruit als er een coin in gaat.....
Martijn&Martine Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 Verder halen sommige cache-leggers goodies en trackables nog al eens door elkaar: alleen een coin eruit als er een coin in gaat..... Cache-lopers hebben er ook wel eens moeite mee, ik lees regelmatig dat er een trackable wordt achtergelaten en een goodie meegenomen. Verder zijn wij voorstander van goed gevulde kistjes, en vullen we dus regelmatig onze caches bij. Kleine moeite groot plezier! Het vinden van een lege kist of micro vinden we toch een beetje schraal, al ruilen we zelf bijna nooit iets. Maar dat kan nu onze zoon Thijme ook meegaat natuurlijk snel genoeg veranderen!
Scully- Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 Ik heb niks met goodies en heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Wel valt het me inderdaad op dat er meestal troepjes in een cache zitten, uitzonderingen daargelaten. Ik hussel een beetje in het kistje/doosje op zoek naar coins en TB's en verder kijk ik eigenlijk niet. Ik heb wel altijd een aantal pennen bij me en als er geen in de cache zit, dan stop ik er een in. Dat kan ik natuurlijk ook met goodies doen! Vanaf nu zal ik ieder 'hebbedingetje' bij de supermarkt of andere krijgertjes verzamelen en meenemen tijdens het cachen. Iets uitnemen zal ik niet doen, maar iets toevoegen wat voor kinderen leuk is, vind ik een goed voornemen!
Bloodwoosj Geplaatst 4 oktober 2011 Geplaatst 4 oktober 2011 ...knip... Er was ooit een afbeelding op een cache-listing: trade even, trade up or don't trade at all. Weet iemand waar die te downloaden is? Kan dan mooi op de listing. Ik zie de volgende afbeelding regelmatig bij caches van Blinky Bill. Wellicht is het die die je bedoelt?
De Oliva's Geplaatst 5 oktober 2011 Geplaatst 5 oktober 2011 Al onze caches zijn van het formaat dat er wel degelijk plaats is voor goodies (nou ja uitgezonderd die ene Earthcache). Dat is opzettelijk- zelfs als volwassenen vinden we het veel leuker een echte kist te vinden ipv micro's. Dus.... die leggen we ook. Zelf hebben we ooit via een internet speelgoedwinkel voor geen geld een enorme doos aan leuke speeltjes op de kop getikt, ook nog eenbs mooi hygienisch per stuk verpakt. Die delen we uit waar mogelijk. Meestal geld alleen 'in" en niet uit.
Triskelle Geplaatst 5 oktober 2011 Geplaatst 5 oktober 2011 (bewerkt) Verder halen sommige cache-leggers goodies en trackables nog al eens door elkaar: alleen een coin eruit als er een coin in gaat..... Heuh, nu haal je ze zelf een beetje door elkaar ben ik bang. Bij goodies geldt het trade up or trade even idee. Het enige bestaansrecht van een trackable is reizen, dus als je in staat bent om een trackable verder (bij zijn doel) te brengen ben je min of meer verplicht om hem mee te nemen ook al ben je op dat moment niet in staat om een andere trackable achter te laten. Verder zijn wij voorstander van goed gevulde kistjes, en vullen we dus regelmatig onze caches bij. Kleine moeite groot plezier! Klopt! De kisten van M&M zijn een feest voor het oog! Dingetjes die je gratis bij de supermarkt krijgt, ik weet niet zo vlug hoe ze heten, sparen ze en pakken ze als eerste. Nou, dan kan up traden met een fluitje van een cent (letterlijk). 5 oktober 2011 bewerkt door Triskelle
De GEO Ridders Geplaatst 5 oktober 2011 Geplaatst 5 oktober 2011 Goodies. Tja. In een small of groter verwacht je iets te vinden. Nieuwe caches bevatten vaak leuke nieuwe of goeie godies. Leuk voor de kids, tuurlijk, daarvoor gaan ze 99% van de tijd ook voor mee. Maar hoevaak kom je niets anders dan zooi tegen. Denk aan aanstekers (argh), reclame zut, kurken, bierflesdopjes, kapot ouwe troep, etenswaar, onderdelen van weet ik wat, ga zo door. In onze small caches hebben wij nieuw spul gedaan. Uiteindelijk merkten we dat (omdat het puzzles en moeilijke multi waren en dus niet al te vaak gevonden werden - goed zo), dat er nauwelijks geruild werd. Maar wat er dan in zat, tja, weg ermee. Onze kids ruilen altijd iets uit de cache met NIEUW spul. Ja altijd nieuw. Voor een paar centen gekocht bij blokker of waar dan ook. Maar bruikbaar voor iedere kind óf volwassene. En, belangrijk: 1 op 1 ruilen. Dus 5 dingen eruit, dan 5 (nieuwe) dingen erin. TBs en Coins vallen buiten deze ruilactie trouwens. Mijn mening: als je een small of groter cache vindt, dan mag je goodies verwachten, maar ga er niet van uit dat iedere cachers 'eerlijk' ruilt. En dus, zorg dat je kinderen dat weten, dat de grote mensenwereld (het zijn tenslotte de volwassenen die troep er in doen) altijd eerlijk is met ruilen. En dus als je kids toch iets willen ruilen, zorg dan dat je goodies hebt die nauwelijks iets kosten, denk aan een stuiterballetje of cars-potlood, vouwvliegtuigje, ga zo maar door. Wat mij betreft is de ruilactie voor kinderen, en soms, heeeel soms ook voor volwassenen. 1
t-bones Geplaatst 5 oktober 2011 Geplaatst 5 oktober 2011 1. De formaten 'small' en groter zijn er niet voor niks. Als je niks meer met goodies doet kun je verder overal micro's neer leggen. Daarvan zijn er al genoeg (vind ik) en als een cachelegger dus iets groters neerlegt dan mag je ook verwachten dat er iets in zit. Anders heeft het immers geen zin. 2. Ook al plassen ze hem vol , ik haal hem leeg en vul hem met wat goodies. Het is mijn cache, ik heb het formaat bepaald en daarom horen er goodies in. Ik pas me niet aan aan anderen (in dit geval...). 3. Goodies... ik kocht een keer voor vijf euro een doos met twintig autootjes. Verder komen er door het jaar privé of op het werk soms dingen langs die bij mij onmiddellijk in de goodies-bak thuis belanden. 4. Hou op met geocoins. Koop goodies! En, T-bone, jouw caches zitten dus vol goodies en je stopt in andermans cache ook altijd wat? Nee. ik ben ook maar een mens.
Cpl_Uhl Geplaatst 5 oktober 2011 Geplaatst 5 oktober 2011 Niets sluit het ander uit. We vinden het zelf leuk om een echt kistje te vinden. Dus leggen we deze ook. Wat dan een goede goodie is.... tja. Wij cachen af en toe met vrienden welke kinderen hebben. Al het speelgoed wat ze zelf niet meer gebruiken dat krijgen wij. Het wordt door mij beoordeeld op compleetheid, hygiene en mag dan in de cache (zo zijn reeds vele rugzakken met speelgoed geleegd in de caches ). Verder hebben wij zelf DVD's (nog in het plastic), nieuwe boeken een foto toestel (met reserve batterij) e.d. gedropped. Zelf halen we er bijna nooit iets uit (jawel, ooit een fietsventiel omdat we die nodig hadden ). Mijn ervaring leert dat de trade voor (kleinere) kinderen tastbaar moet zijn. Zo zijn de gratis poppetjes van de supermarkt prima, een speelgoed auto, figuurtjes van dieren, een rolmaat, een lampje, etc. De caches die we beheren tonen wel een trend: - Traditional: wordt leeggehaald en gevuld met rotzooi - Multi volwassenen: blijft gevuld, kwaliteit van de trade loopt wel snel achteruit. - Multi kinderen: blijft tot de nok gevuld. Meestal met redelijk tot goede trade.
volksdansje Geplaatst 5 oktober 2011 Geplaatst 5 oktober 2011 (bewerkt) een foto toestel (met reserve batterij) e.d. gedropped. Een fototoestel????, onze is net stuk, welke cache hem je hem gedropped 5 oktober 2011 bewerkt door volksdansje
Aanbevolen berichten