Spring naar bijdragen

Mini-Pc, Tablet Of Phone


De_HEUP

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dat werkt idd ook prima. Net een week in Belgie gezeten met een Nederlands prepaid vodafone-kaartje in m'n defy (met belgisch kaartje was het vast voordeliger geweest). Mobiel internet uit is daarmee ook echt uit, wifi werkt in dat geval nog wel. En ik gebruikte de internet op reis dagbundel van 2 euro per dag, 20 MB per dag en dat was voldoende voor emailen, twitter af en toe bekijken, een enkele website bekijken en het gebruik van c:geo. Niet voor het updaten van m'n apps :o Ik heb in die tijd ook nog gesmst en sms en telefoontje ontvangen en nog was na acht dagen m'n tegoed van 20 euro niet op :)

 

Maar je kunt een android-telefoon ook prima gebruiken zonder simkaartje erin, hoor. Dan is het meer een soort van mini-wifi-tablet ;)

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat er voor de telefoon apps zijn waarmee dit kan, echter ben ik niet van plan om enkel hiervoor een mobiel abonnement af te sluiten.

 

Als je het maar incidenteel gebruikt is zelf mobiel internet hebben tegenwoordig eigenlijk niet meer echt nodig ... je zult veel moeite moeten doen om een zichzelf serieus nemende smartphone, netbook of tablet te vinden zonder wifi-adapter en er zijn vooral in stedelijk gebied voldoende vrij toegankelijke of onbeveiligde (een niet onbelangrijk nuanceverschil) wifi-netwerken te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al enige tijd de iPad 2 3G om ook mee te geocachen, in de 3G zit ook GPS en werkt perfect met o.a. de officiëlle Geocaching App en er zijn nog veel meer (gratis) Apps om mee te Geocachen :thumbup:

Op de iPad 2 3G zit ook WiFi zodat je 'm thuis en overal waar WiFi is kan gebruiken om te updaten.

Je kan er perfect paperless mee cachen.

Ik heb er een prepaid kaartje (voor €10,- bij T-Mobile) in zodat ik toch overal op Internet kan als er even geen WiFi in de buurt is :yes:

Kortom ik kan je de iPad 2 3G van harte aanraden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat werkt idd ook prima. Net een week in Belgie gezeten met een Nederlands prepaid vodafone-kaartje in m'n defy (met belgisch kaartje was het vast voordeliger geweest). Mobiel internet uit is daarmee ook echt uit, wifi werkt in dat geval nog wel. En ik gebruikte de internet op reis dagbundel van 2 euro per dag, 20 MB per dag en dat was voldoende voor emailen, twitter af en toe bekijken, een enkele website bekijken en het gebruik van c:geo. Niet voor het updaten van m'n apps :o Ik heb in die tijd ook nog gesmst en sms en telefoontje ontvangen en nog was na acht dagen m'n tegoed van 20 euro niet op :)

 

Maar je kunt een android-telefoon ook prima gebruiken zonder simkaartje erin, hoor. Dan is het meer een soort van mini-wifi-tablet ;)

 

Wat een super tip, fotogravinnetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via gsak een export naar html en een export naar epub. De html zet ik op de smartphone, de epubs op de ereader en practisch alles is papierloos te doen.

 

Ik ken die mogelijkheid om epubs vanuit GSAK te maken nog niet. Ik zie in mijn GSAK geen epub-optie bij export staan. Hoe doe je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een iPad mee het veld in nemen? Dat zou ik niet doen. Lijkt me toch niet echt handzaam en bovendien erg kwetsbaar. Ik heb zelf sinds kort een iPod touch met de geocaching app erop. Dat bevalt eigenlijk prima. Alles is goed leesbaar, PQ's zijn makkelijk binnen te halen. Bij een cachetour kun je (als je zin hebt) alvast een logje schrijven en dat later versturen als je weer wifi hebt.

Dat kan met een iPad natuurlijk ook, maar die is een stuk groter. Ik denk dat de accu van een iPod ook langer meegaat, maar dat weet ik niet.

Een netbook meenemen lijkt me om dezelfde reden niet handig. Bovendien moet je die eerst opstarten. En als je dan in de regen iets moet opzoeken duurt die minuut lang terwijl de druppels op je netbook vallen.

GPS met beschrijving vind ik persoonlijk niet ideaal. Heb het wel eens bij anderen gezien, maar soms zie je ook de html-codes in de beschrijving. Da's ook niet echt prettig lezen.

 

Ik had eerst een oude PDA waarop ik alle beschrijvingen via GSAK-->HTML-export op zette. Dat werkte ook prima, totdat de PDA kapot ging (gestorven aan ouderdom).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een iPad mee het veld in nemen? Dat zou ik niet doen. Lijkt me toch niet echt handzaam en bovendien erg kwetsbaar. Ik heb zelf sinds kort een iPod touch met de geocaching app erop. Dat bevalt eigenlijk prima. Alles is goed leesbaar, PQ's zijn makkelijk binnen te halen. Bij een cachetour kun je (als je zin hebt) alvast een logje schrijven en dat later versturen als je weer wifi hebt.

Dat kan met een iPad natuurlijk ook, maar die is een stuk groter. Ik denk dat de accu van een iPod ook langer meegaat, maar dat weet ik niet.

 

Werkt prima hoor met een iPad, ik doe het al een tijdje. Op de iPad is het beter leesbaar dan op de iPod en je kan er ook veel makkelijker op schrijven en de accu van de iPad gaat een hele dag mee. En ik heb er een goede case om, dus is hij goed beschermd :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk met een android, netbook en GPS, soms aangevuld met een iphone 3g

Op de android de geocache app.

Thuis maak ik een PQ van de omgeving waar ik cachen wil en maak via GSAK een HTML en Mapsource file.

Op de android laad ik de PQ voor offline gebruik.

In het veld maak ik fieldnotes en zodra ik internet heb (thuis of onderweg) stuur ik die door naar geocaching.com.

Eenmaal thuis bewerk ik de fieldnotes en log ik de gevonden caches.

In NL gebruik ik het netbook niet veel meer, maar in het buitenland regelmatig. Vooral de grotere mapsource kaart heeft hij al goede diensten geboden. Meer overzicht.

De iphone gaat soms mee voor de multi's aangezien ik daar GCBuddy op heb staan, hoef ik die niet nog eens aan te schaffen.

Als het slecht weer is maak ik de log in mijn android als ik in de auto ben en dus droog zit.

Met een tablet zou ik dat ook doen, maar die heb ik (nog) niet.

Overigens gaat de android in de auto meteen op de lader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een iPad mee het veld in nemen? Dat zou ik niet doen. Lijkt me toch niet echt handzaam en bovendien erg kwetsbaar. Ik heb zelf sinds kort een iPod touch met de geocaching app erop. Dat bevalt eigenlijk prima. Alles is goed leesbaar, PQ's zijn makkelijk binnen te halen. Bij een cachetour kun je (als je zin hebt) alvast een logje schrijven en dat later versturen als je weer wifi hebt.

Dat kan met een iPad natuurlijk ook, maar die is een stuk groter. Ik denk dat de accu van een iPod ook langer meegaat, maar dat weet ik niet.

Een netbook meenemen lijkt me om dezelfde reden niet handig. Bovendien moet je die eerst opstarten. En als je dan in de regen iets moet opzoeken duurt die minuut lang terwijl de druppels op je netbook vallen.

GPS met beschrijving vind ik persoonlijk niet ideaal. Heb het wel eens bij anderen gezien, maar soms zie je ook de html-codes in de beschrijving. Da's ook niet echt prettig lezen.

 

Nix aan toe te voegen. Is ook mijn ideale combinatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit misschien iets? Hebben wij ook. Wij gebruiken prepaid mobiel internet van Vodafone (USBstick). Op deze hebben wij gsak, mapsource, openofficeorg, gewoon van alles op geïnstalleerd wat je ook op een notebook kunt zetten.

Is niet echt snel maar ik heb het apparaat helemaal schoongeveegd en alle programma's erop gezet die we nodig hebben. Draait op windows 7.

Het kost een paar centen maar dan heb je ook iets.

 

O ja, even toevoegen: Wij gebruiken er ook een GPS muis op via Bluetooth.

Samen met Mapsphere.

bewerkt door flet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou ik nog liever voor de Asus Transformer met dock gaan (draait op android 3). Dan heb je tenminste een echte tablet, met als je wilt toetsenbord en extra aansluitingen (zoals usb-poorten en extra geheugen en uiteraard een extra accu). Maar dan nog: als je op pad bent, heb je liever een wat handzamer scherm dan een van 10 inch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...