Spring naar bijdragen

Challenges


rhr_nl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Geocaching bestaat nu al zo lang, dat de meeste cachers Nederland wel bijna leeg hebben denk ik.

Voor hun is het fijn dat er nieuwe types bijkomen, dan kunnen ze hun hobby voorlopig blijven beoefenen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarom ben ik ook zo blij met dit nieuwe type. Ik heb al heel wat challenges in gedachten. Tuin wieden. Overloop schilderen. Schuur opruimen. Ovenschotel maken. Schutting beitsen. Parket schuren en ik kan zo nog wel even doorgaan. Dan kunnen wij straks tenminste die resterende multis en tradis in Nederland eindelijk eens afmaken terwijl Leppie bij mij thuis challenged.. :thumbup:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al heel wat challenges in gedachten. Tuin wieden. Overloop schilderen. Schuur opruimen. Ovenschotel maken. Schutting beitsen. Parket schuren en ik kan zo nog wel even doorgaan. Dan kunnen wij straks tenminste die resterende multis en tradis in Nederland eindelijk eens afmaken terwijl Leppie bij mij thuis challenged.. :thumbup:

 

Overloop schilderen, dat word geen stipje maar een hele vlek. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een interview met de bobo’s van Groundspeak Jermy en onze oude vriend Brayn boordevol met smoesjes waarom ze het aloude geocachen (doosjes vinden) simpelweg vernaggelen.

 

Helaas een duidelijke jaknikker als interviewer,

 

postcast

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga challenges aan mn bestaande caches toevoegen!

 

Aan Kerstbox http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=79e7bd17-8f79-4c94-ac50-dd46ec21eda9 -

* foto-challenge - maak een foto van jezelf bij de kerstbox-cache met een kerstmuts op

 

Aan Sunflower http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=cb5ea81f-9353-4b26-b151-a124601a446a -

* actie-challenge - plant zelf zonnebloemzaadjes

 

Op die manier blijft de 1e uitdaging het vinden van de cache, en tegelijkertijd kan iedereen die daar zin in heeft het "verhaal" dieper induiken door extra challenges te doen.

 

Laat maar komen die challenges :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou al een vooruitgang zijn als alleen pm deze vorm zou kunnen leggen, als het dan toch perse moet. persoonlijk vind ik het erg jammer dat de puntjes meetellen in je totaal, omdat het naar mijn idee niets meer met geocaching heeft te maken.

Kun jij mij nu duidelijk maken of het jou nu wel of niet om de puntjes gaat? Want zoals ik het nu lees gaat het bij jou om de puntjes terwijl je eerder aangeeft dat geocachen niet om de puntjes gaat (bij jou).

Als jij geen challenge doet, omdat je het niets vindt en het ook niets met geocachen te maken vindt hebben, dan komt er geen enkele punt bij jouw totaal op.

Maar nogmaals, alleen als het jou ook om de puntjes gaat.

 

Zoals GuitarArnie al zegt: Er verandert helemaal niets voor diegene die er niets in ziet. het is alleen een toevoeging voor diegene die het wel leuk vinden.

 

Over challenges klagen is hetzelfde als klagen dat er een nieuwe zender op TV erbij komt (niet ter vervanging) wat programma's uitzendt wat je niet interessant vindt.

 

- Robert

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robert, het gaat mijzelf totaal niet om de puntjes. Kom zelf al maanden niet meer aan cachen toe. Waar ik op doel, en wat je her en der op internet fora ook terug leest is dat mensen, soms al vanaf het begin, zich in hebben geschreven voor het spelletje geocaching. Wat dat inhoud weten we. Virtuals waren er een tijdje en zijn toen om duidelijke redenen door gs weer gestopt en als ik mij niet vergis was dat omdat het geen vindbare doosjes waren en het dus geen geocaches waren.

 

Nu komt deze vorm de kop op steken. Ook daar is niets mis mee en kan zelfs ook wel leuk zijn mits de bedenker er werk van heeft gemaakt. Wel een positief punt dat alleen PM'ers van GS ze mogen maken.

De cacher die echter wel voor puntjes gaat, en die zijn er zat, kijk alleen maar op Global naar de ranglijsten die in trek zijn, vind ik het jammer dat puntjes van niet geocaches meetellen in die totalen. Niet omdat ik voor de puntjes ga, maar omdat het voor mij aanvoelt als een samensmelting van twee verschillende vormen van spel.

 

Wat ik dus jammer vind is dat er niet gewoon een splitsing wordt gemaakt van de geocaches, en zeg maar de geochallenges. Dan is het gewoon een nieuw spel die je in de stats ook gewoon gescheiden van je geocaches kunt weergeven. Dan zou het dus gewoon een nieuwe spelvorm zijn voor je gps, een leuke toevoeging.

 

Er veranderd wel degelijk wat voor mensen die de puntjes wel belangrijk vinden, al is het maar puur voor hun eigen statistieken. Verder is het ook nog eens zo dat vele CO's hun caches hebben zien worden afgekeurd omdat het virtuals waren en dat is toen met kracht verdedigd door gs. dus kan mij de weerstand tegen deze nieuwe vorm goed begrijpen.

 

Dat is mijn enige punt, had gewoon liever een nieuwe spelvorm bij GS gezien dan een samenvoeging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...