Spring naar bijdragen

Hoe Klein Mag Een Logje Zijn?


ddvddv

Hoe klein mag een logje zijn?  

132 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe klein mag een logje zijn?

    • Maakt mij niet uit. Al is het maar een ;
    • Enige leesbare tekst
    • Een kort verhaaltje, beschrijving of iets degelijks
    • Niets minder dan een essay over de schoonheid van het cachen


Aanbevolen berichten

Recent ontving ik een automatisch bericht van GC.com dat iemand mijn cache had gelogd. Dat gebeurt gelukkig vaker, maar de entry in de log bestond uit ";" Jaja, een hele punt-komma. Deze cachehunter doet dat vaker, en dat zette me aan het denken.

 

Ik doe een hoop moeite om een cache te verzinnen, de eigenaar van het terrein van nut en noodzaak te overtuigen en de zaak gepubliceerd te krijgen, en moet als beloning ook nog eens een paar keer per jaar naar de cache om logboekjes te vervangen en inhoud aan te vullen. Waar doe je dat allemaal voor? Een stukje waardering van zoekenden en wat leuke verhaaltjes die we logjes noemen. Als je daar nu ook nog de helft van kwijt raakt wordt het wel heel sip voor de cache-eigenaar. Voor mij hoeft het echt geen half boek te zijn maar geen enkele tekst vindt ik toch echt te kort door de bocht; dan log je toch gewoon lekker niet? De poll is om eens te onderzoeken hoe de rest van community hier tegenaan kijkt. Bedankt voor het meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij mij persoonlijk hangt de lengte van de log af van hoe ik de cache heb ervaren. een mooie tocht verdiend een leuke/mooie log. Maar ook als we veel lol of, net als gisteren, een groeps FTF hebben, dan is de log ook wat uitgebreider.

 

een ;-) vind ik ook nogal kort, maar ja, de een doet het voor de wandeling en de andere voor het puntje en dan zijn logjes soms kort of geknipt en geplakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook afhankelijk van wat voor cache het is is mijn log ook lang of kort. Wanneer ik een wegwerpmicro op een carpoolplaats vind kan ik er ook niet meer over zeggen dan 2 regels tekst. maar als het een cache is waar de cache owner duidelijk werk van heeft gemaakt, kan hij rekenen op een gelijkwaardige log, soms ontbreekt de tijd hiervoor, maar dan wacht ik net zolang tot ik er echt even voor kan zitten om de log te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik mis de keus "afhankelijk van de cache"

Het is een steeds weer terugkerend onderwerp. Voor mij is het zo dat de hoeveelheid die ik schrijf laat afhangen van de beleving van de cache. Het is echter een kleine moeite om de cache legger op zijn minst "normaal" te bedanken voor het leggen van de cache, of te voorzien van feedback over de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moreel gezien net zo veel tekst als je er over kwijt wilt.

Wij zitten na ruim 5000 founds op een gemiddelde van 64 woorden volgens de statistieken.

Daar zit ook tussen een log van 5 woorden afgesloten met TFTC.

 

Technisch gezien staat er nergens dat een letter of leesteken onvoldoende is.

Technisch dus te loggen.

Maar ja het slaat nergens op, en als een cacher dat vaker doet het zij zo.

 

 

Bij mijn caches zitten ze er heel soms ook tussen, negeer het maar en geniet van de andere logs.

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen als cachelegger, maar ook als cachezoeker vind ik korte logs erg jammer. En bijna nog erger vind ik de copy-paste logs. Als je een hele serie van dezelfde legger doet en je schrijft bij de bonus een mooi samenvattend verhaal, dan kan ik er nog enigszins inkomen, maar ook dat vind ik eigenlijk al jammer.

Maar ik ben nu bijvoorbeeld de voorbereidingen aan het doen voor een paar dagen cachen in Zeeland / Zuid-Holland. En als ik dan bij elke cache die ik bekijk steeds weer dezelfde logjes lees, dan word ik daar erg vervelend van. Er wordt dan alleen geschreven over hoe gezellig het was met z'n allen een weekendje uit, maar niets specifieks over de cache. Erg jammer voor de owner en ook dus voor mij omdat ik dan nog steeds niet weet of het een leuke cache is voor ons.

 

Zelf probeer ik bij elke cache een apart verhaaltje te schrijven. En ook hier krijgen de mooie caches een langere log dan de micro's achter een paal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik probeer overal iets te schrijven. Het kan twee zinnen zijn of een half opstel, maar bij iedere cache toch wel iets anders.

 

Zelf heb ik een cache in Roosendaal en daarna is het TURBO rondje weggelegd in Roosendaal, een groot deel van de logjes bij mijn cache worden in één moeite doorgekopieerd van het TURBO rondje, dat vind ik echt niet leuk. Bij zo een rondje als TURBO kan ik een copy paste wel snappen, maar zelfs daarbij doe ik een algemeen stuk tekst en dan per cache nog iets cache gerelateerd. Ik vind het ook afhankelijk van de cache. Is het een bijzondere cache waar iets mij is opgevallen zal ik dat schrijven. Is het het zoveelste fotorolletje aan de voet van een boom, dan is er niet veel over te zeggen.

 

Als cache owner vind ik de nietszeggende logjes erg vervelend en ook vind ik iemand doet moeite een cache te leggen, dan vind ik het niet meer dan normaal moeite te doen op een logje.

 

Als cacher vind ik het ook erg vervelend. Ik vind het soms wel handig om de logjes terug te lezen voor bijvoorbeeld een hint of gewoon hoe de mensen het ervaren hebben. Dan vind ik het ook niet leuk om een algemeen copy paste logje te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt niet mee om bij elke cache een "aantrekkelijke" log te maken. Hangt vaak af van "inspiratie" tijdens het loggen. Toch proberen we altijd wel iets aardigs te schrijven, dat kan lang of kort zijn en dat hangt dus ook van de "beleving" van de cache af. Een simpele opraper krijgt soms een simpele log, maar als hij op een mooi plekje ligt dan wordt het weer anders. Een mooi gemaakte of verstopte cache kan rekenen op iets meer "aandacht". We borduren ook wel eens voort op voorgaande logjes of ontmoetingen met andere cachers. Kortom "het hangt er van af", maar een simpele ";" vinden we toch wat sneu voor de legger. Overigens vragen series toch vaak om wat knip- en plakwerk, maar de Bonus kan dan toch op iets meer waardering rekenen. En uitgebreidere logjes helpen ons ook wel eens om een lastige cache toch te vinden....!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden een mooie log van onze caches altijd welkom en waarderen die zeer. Soms ruist bij onszelf de lier en komt er een heel verhaal, soms ook niet. Over het algemeen waarderen wij de goede logjes en negeren wij de rest. Echt invloed op de kwaliteit van de logjes heb je niet en je er aan ergeren is zonde van tijd en gezondheid...

 

T-Bones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is al veel gezegd op het forum over logs en log lengte. Persoonlijk probeer ik er altijd wel een paar zinnen van te maken en ook positief te blijven. Leuk is het dan als je op je caches ook eens een verhaaltje terugkrijgt. Gelukkig hebben we voornamelijk positieve ervaringen.

 

Een keer was ik toch wel wat onstemd- na intensief cache onderhoud aan een al wat langer liggende cache, waarbij een nieuwe container was gemaakt, alles was opgeruimd, oude troep verwijderd en allemaal nieuwe goodies en een hagelnieuw logboek (niet te vergeten wat graafwerkzaamheden in de harde limburgse bodem) kwam de eerstvolgende log binnen "gevonden om 20:20". Dat was wel wat minder leuk..... wanneer mijn logs aangaande onderhoud langer worden dan de foudlogs is er wat mis denk ik.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer altijd wel op z'n minst een kort verhaaltje te schrijven. Ook bij series doe ik daar m'n best voor (dus weinig knip- en plakwerk). Bij Zuurtjes POWERtrail heb ik het heel anders aangepakt. Daar heb ik steeds met maar een paar woorden (1 tot 5 woorden ofzo) gelogd, behalve de bonus. Die overschreed het maximum aantal tekens dat een log mag bevatten ;) En ik heb volgens mij 1 keer bij een buitenlandse cache, die totaal niet bijzonder was, gelogd met TFTC. Maar gemiddeld genomen zit ik op 60 woorden per log. Ik vind, net als de meesten hier, dat het toch wel van respect tegenover de legger getuigt als je wat meer in je log zet dan alleen Bedankt (in welke vorm dan ook). En ook bij mij hangt het af van hoe ik de cache beleefd heb, hoe ik me voel, hoeveel inspiratie ik heb. En ja, soms ook van de hoeveelheid caches die ik op 1 dag gedaan heb.

Ik vind dat je minimaal iets van leesbare tekst zou moeten schrijven (en TFTC is geen leesbare tekst :P ), maar liever een kort verhaaltje, of zelfs een echt uitgebreid verhaal. Maar minimaal: leesbare tekst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhaaltjes schrijven ben ik tijdje geleden al mee gestopt.

Mijn logs bevatten tegenwoordig gewoon 3 GGG woorden.

Als de cache in een mooi gebied ligt zullen er van mij wel een aantal foto's bij de log staan.

Ik ga cachen om buiten te zijn,om te fietsen wandelen of wat dan ook.

Als ik om de punten ging kan ik net zo goed uit mijn luie stoel virtuals of earthcaches loggen :lol1:

 

grts Jakke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat je op z'n korst wel een verhaaltje moet vertellen over je avontuur. De cachelegger heeft tijd gestoken in de cache, dan vind ik dat je als cacher ook wel wat tijd mag steken in het maken van een leuk logje.

Ik merk het nu ook als cacheeigenaar dat ik het geweldig vind om al die avonturen te lezen om bij de cache te komen.

 

Maar ik heb ook ooit wel eens caches gevonden waar door de CO geen omkijken naar was. Zo'n cache is dan, vind ik, ook geen verhaaltje waard. CO geen tijd voor de cache -> ik ook geen tijd voor de log.

Het ligt er dus totaal aan wat voor cache het is.

 

(PS: 10 stappen naar een goede log)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat zou willen is het, meen ik, tegenwoordig technisch mogelijk om een foundlog te maken waarin je helemaal niets schrijft, gewoon leeg dus.

En zo klein mag een logje dus zijn ph34r.gif ...

bewerkt door Attila de Hunt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik maak graag een verhaal van mijn logjes en voeg daar graag foto's bij die ik van elke found maak. Maar helaas bleek dit streven óók mijn valkuil. Inmiddels loop ik zo'n 60 logs achter waarvan de oudste zelfs ergens in mei ligt. Het begon dus fout te gaan toen ik wat meer cache-tochten ging maken en dus thuis met een 'vette buit' aan founds zat. Het schrijven kostte me dus daarna zoveel tijd dat ik het bijna op werk vond gaan lijken. Niet dat ik een hekel heb aan mijn werk (in tegendeel zelfs), maar om vervolgens avond in avond uit achter mijn pc te moeten zitten om te gaan schrijven viel me dus op een gegeven ogenblik erg zwaar. Stukje bij beetje probeer ik m'n achterstand in te lopen en ben bijna geneigd om die achterstand dus 'af te raffelen' met TFTC. Ik zeg expres 'geneigd' omdat dat tegen mijn gevoel in gaat én ik het dus niet terecht vind tegenover de legger. Die achterstand in loggen weerhoudt me nu helaas óók om nog actief op pad te gaan (da's dus een slechte zaak).

Al met al vind ik dus dat een verhaaltje er zeker wel bij hoort ipv alleen een afkorting van welke letters dan ook. In mijn specifieke geval zal ik dus ergens het gulden midden moeten zien te vinden om het 'thuiswerk' op een prettige manier te gaan combineren met het veldwerk.

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...