Spring naar bijdragen

Hoe Klein Mag Een Logje Zijn?


ddvddv

Hoe klein mag een logje zijn?  

132 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe klein mag een logje zijn?

    • Maakt mij niet uit. Al is het maar een ;
    • Enige leesbare tekst
    • Een kort verhaaltje, beschrijving of iets degelijks
    • Niets minder dan een essay over de schoonheid van het cachen


Aanbevolen berichten

Maar ik denk dat er heel wat meer reageren op een opbouwend negatief logje dan op een nietzeggend tftc log.

 

Maar een opbouwend negatief logje hoeft toch geen heel epistel te worden ?

 

En een TFTC, als je als CO weet dat je je best hebt gedaan en dat je cache leuk is om te doen, wat maakt zo'n TFTC log dan uit ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

En een TFTC, als je als CO weet dat je je best hebt gedaan en dat je cache leuk is om te doen, wat maakt zo'n TFTC log dan uit ?

 

Als je als cacheowner tien logjes achter elkaar hebt gehad van minder dan 8 woorden dan moet je toch heel voorzichtig tot de conclusie kunnen komen, dat de goegemeente iets anders denkt over jouw inspanning om er iets leuks van te maken dan jijzelf.....

 

Want de insteek die jij hanteert (en die ik respekteer hoor, daar gaat het niet om) is gelukkig toch geen algemeen gegeven onder de cachers.... De meesten proberen er best wel wat van te maken, ook al is het niet eenieder gegeven om gemakkelijk met de pen cq toetsenbord om te gaan. Het hoort ook een beetje bij deze hobby. Natuurlijk is het fijn om in de natuur te verkeren, maar daar heb je niet persé een cache voor nodig. De charme van het geocachen is én de aanwezigheid in de natuur én het vinden van een doosje én de communicatie met de doosjeslegger in de vorm van een leuk logje. Althans, dat denk ik en dat is ook míjn insteek. Ik hoop, dat jij die opvatting van mij (en van vele anderen) ook kunt respekteren en dus in de toekomst een iets langer logje dan 5 woorden kunt produceren........ Je toetensbord kan er onmogelijk van slijten...:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Althans, dat denk ik en dat is ook mijn insteek. Ik hoop, dat jij die opvatting van mij (en van vele anderen) ook kunt respekteren

 

Natuurlijk ! Geen enkel probleem, iedereen moet het spelletje spelen zoals hij, of zij, dat wilt ! :yes:

 

en dus in de toekomst een iets langer logje dan 5 woorden kunt produceren

 

Ik heb niet gezegd dat ik korte logjes schrijf, ik heb alleen aangegeven dat het mij als CO niet uitmaakt hoe lang, of hoe kort, de logjes zijn. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff off-topic :$

Natuurlijk ! Geen enkel probleem, iedereen moet het spelletje spelen zoals hij, of zij, dat wilt ! :yes:

Niet persoonlijk naar poster van deze quote toe, maar krijg keer op keer kippenvel bij deze uitspraak!

 

Ik vind hem namelijk absoluut niet kloppen! Hij zou moeten zijn:

"Natuurlijk ! Geen enkel probleem, iedereen moet het spelletje spelen zoals hij, of zij, dat wilt zolang dit met in acht neming is van de regels van het spel, respect voor de omgeving en elkaar, en in de geest van het spel is zoals bedoeld."

 

Vind die uitspraak zo afgezaagd en een beetje in de sfeer van verantwoording naast je neerleggen. Als je met een stel monopoly speelt speel je toch ook volgens de regels zodat je hetzelfde spel speelt? Nu zijn er varianten denkbaar op het spel en dat is prima, maar dan moet iedereen ook tijdens dat potje de regels aanhouden anders gaat het niet werken.

 

Maar goed, nu weer on-topic, vanuit voorstaande komt wat mij betreft om de hoek kijken dat er geen regels zijn voor het schrijven van een log. Al is het zo dat een cache die iets met iemand gedaan heeft over het algemeen een uitgebreidere log krijgt dan die van één in een dozijn. Je kunt iemand niet dwingen tot het schrijven van een uitgebreide log. Ik denk dat als je alleen maar korte logjes krijgt je je af moet vragen of je cache misschien wel een toevoeging is op het aanbod van bestaande caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Natuurlijk ! Geen enkel probleem, iedereen moet het spelletje spelen zoals hij, of zij, dat wilt zolang dit met in acht neming is van de regels van het spel, respect voor de omgeving en elkaar, en in de geest van het spel is zoals bedoeld."

 

Wat betreft de aanvulling, daar kan ik prima mee leven, maar in principe is deze aanvulling niets meer dan je gezond verstand gebruiken, toch ?

En ik denk dat het overgrote gedeelte van de geocachers dit ook gewoon gebruikt, daar zijn geen regeltjes voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn records laten zien, dat hij nog maar 2 caches heeft gedaan, waarvan de eerste in oktober 2010 en de tweede vandaag. Ik durf te wedden, dat hij de logtechniek even helemaal kwijt was.... Misschien vindt hij het wel fijn, als je hem zou benaderen en vragen of dit wel zijn bedoeling was? En misschien krijg je daarna wel een log waarvan je zegt.... " Wooouuuuuwwwwww, hiervan wil ik er nog 100"??? haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over kritisch loggen daar kan ik een boekwerk van maken,

 

Vroeger logde ik ook eerlijk hoe ik een cache ervaar, soms met wat overdreven woordgebruik maar de CO wist wel hoe ik over zijn cache dacht, zeker als een cache echt mooi is, steek ik dat niet onder stoelen of banken, maar ook als een cache tegenvalt, of juist als ik niet begrijp waarom die cache daar ligt, of zo gemaakt is wil ik graag aan de CO mede delen wat ik er van vind.

 

Enkele gooien die found logs weg, wat resulteert in een bijschrift dat dat niet de bedoeling kan zijn, van de meeste hoor ik helemaal niets

 

En soms is er een enkeling die niets van mijn log begrijpt, en mij terug meeld, de meeste gehoorde argument is dat ik maar een zeur ben, een betweter, omdat ik als enigste negatief over zijn cache ben.

 

Kijk je dan naar de logs op die cache, zijn het nagenoeg allemaal contr c-v 1 regel logs waar hij inderdaad ook elke keer bedankt word voor de cache===== Tanks 4 the cache. TFTC======

 

Nu ben ik wat voorzichtiger (eigenlijk te idioot voor woorden, maar door de toenemende klaagcultuur,vooral achterbaks achter iemand zijn rug om) heeft groundspeak liever 5000 TFTC loggers dan 1 iemand die er wel een beetje werk van wil maken,

 

Dus die wegwerp kokertjes zooi die in steeds grotere getale als een tsunami gelijkend overstroming over het land golft hebben al die TFTC loggers, de grote grijze nieuwe massa dus, aan hun zelf te danken, en iets zegt mij dat het ze ook geen enkele zier uitmaakt. Als de nieuwigheid er uit is, de spanning weggeëbd door de zooi die ze zelf ook vinden, laten ze met achterlaten van al hun neergegooide troep het tijdsperk geocachen achter zich om vervolgens weer een andere hobby uit te gaan hollen.

 

Ik zal er gelijk ook maar een veiligheid in bouwen om er bij te zetten dat er bij de “nieuwe” stroming geocachers er ook pareltjes van mensen bijzitten, mensen die wel interesse hebben in het geen van wat ze net als hobby hebben ontdekt, helaas is dat maar een bijzonder Kleijne groep.

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen kan creatief schrijven. Ik zie trouwens ook langere inhoudsloze logjes, het is geen kwestie van hoe meer woorden hoe betere log. Nu kunnen we hier in het forum bijdrage na bijdrage klagen. Maar: hoe ziet een goede log eruit? Ik ben benieuwd naar tips.

bewerkt door Twentse Mug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik dat een log de weergave is van de opgedane cache ervaring, een persoonlijk dagboek van wat je heb meegemaakt, voor je zelf opgeleukt met af en toe wat foto’s, een naslagwerk van een geocache leven,

 

Iets waar je later, door alleen je log terug te lezen, een glimlach om je mond komt en denkende: ow ja dat was die cache.

 

Dat is voor mij een log die ik wil schrijven

 

 

Banry

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dus die wegwerp kokertjes zooi die in steeds grotere getale als een tsunami gelijkend overstroming over het land golft hebben al die TFTC loggers, de grote grijze nieuwe massa dus, aan hun zelf te danken, en iets zegt mij dat het ze ook geen enkele zier uitmaakt. Als de nieuwigheid er uit is, de spanning weggeëbd door de zooi die ze zelf ook vinden, laten ze met achterlaten van al hun neergegooide troep het tijdsperk geocachen achter zich om vervolgens weer een andere hobby uit te gaan hollen.

 

Barny

 

 

Weliswaar enigszins aangedikt, om het dramaeffekt van zijn uitspraak ten opzichte van ons, argeloze lezers te versterken kan niemand onder ons ontkennen, dat er veel waars zit in deze bespiegelingen van Barny. Ik kan me geen oordeel vormen hoe het er in 2001 / 2003 aan toe ging, maar zelfs ten opzichte van 2008 verandert er veel.... Het gaat er voor velen niet meer om, een leuke cache neer te leggen, nee het doel van een aantal cacheowners in 2011 is om met een onderlinge afstand van rond de 165/200 meter zoveel mogelijk caches in of achter wilgenbomen te dumpen, zodat deze al cachend aan hun einde geholpen worden en de cacheleggers zelf gegarandeerd verrijkt worden met tientallen, nee honderden CTRL-C / CTRL-V logjes.... Ik hoop van harte, dat deze merkwaardige trend snel weer tot een einde komt.... Barny intussen doet er goed aan zichzelf te blijven en eerlijk en vanuit het hart te loggen. Cacheowners, maar vooral jezelf in de maling nemen met nietszeggende zinnen leidt uiteindelijk tot onvrede en een vroegtijdige beëindiging van een mooie hobby. Daar schiet niemand wat mee op....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat zou willen is het, meen ik, tegenwoordig technisch mogelijk om een foundlog te maken waarin je helemaal niets schrijft, gewoon leeg dus.

En zo klein mag een logje dus zijn ph34r.gif ...

 

 

Ondanks dat de regels het niet toelaten verwijder ik alle blanco logs op mijn caches en krijgt de betreffende cacher een BLANCO e-mail van mij retour :eek:

 

Greetz Y-C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat een goede log bestaat uit een subjectieve mening en ervaring van de logger in kwestie.

In bijna alle andere gevallen wil ik objectieve meningen zien, maar een log wordt ervaren op ieder zijn eigen manier en kan dan nooit meer objectief zijn.

Ik probeer in mijn logjes aan te geven wat mijn ervaring is met de cache die ik log. Of ik er een hoop moeite mee heb gehad, wat ik beleefd heb en of er nog andere bijzonderheden op mijn pad naar de log zijn gepasseerd.

Het gebeurd met grote regelmaat dat er bij mij staat: Vlot gevonden, tftc.

Dit zijn dan vaak de tradi's die ik vind waar ik verder echt niks bij te vertellen heb. Toch bedank ik wel altijd voor de cache, daar ik er van uit ga dat de co er altijd moeite voor heeft gedaan om, ook al is het een kokertje, de cache te creëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen kan creatief schrijven. Ik zie trouwens ook langere inhoudsloze logjes, het is geen kwestie van hoe meer woorden hoe betere log. Nu kunnen we hier in het forum bijdrage na bijdrage klagen. Maar: hoe ziet een goede log eruit? Ik ben benieuwd naar tips.

 

De ideale log bestaat niet. Er is ook geen lesboek om een log te leren schrijven. Iedereen hanteert een andere techniek. De ene schrijft met humor, de ander met aanbevelingen en tips. Je kunt Harry Mulisch ook niet met Jan Wolkers vergelijken.... Het hoeft geen Carmiggeltachtig verhaal te worden, maar een korte bespiegeling van hoe je een cache hebt beleefd zal toch voor velen niet al te moeilijk zijn. Taalgebruik is daarbij onbelangrijk. Het gaat om de inhoud. En dat een logje na een mooie multi mogelijk anders zal uitpakken dan na het optillen van een bloempot in een voortuin in de Jan Steen of Frans Halsstraat kan iedereen wel begrijpen.... Maar dan nog kun je in je logje schrijven, dat je zelden zo'n mooie bloempot hebt gezien.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Met wie je was (hele team, enkele leden, gastcachers)

- wat je hebt gezien (bijzondere dingen, dieren, planten)

_ wat je hebt gegeten (bramen onderweg bijv.)

- wat je hebt beleefd (knie opengehaald, eekhoorn op je schoot)

- wie je bent tegengekomen (andere cachers)

- wat er mis is gegaan ( 5 km omgelopen, pen vergeten)

- wat je van de route vond

- wat je van de wp's vond

- wat je van het eindpunt vond

- wat je van de stash vond

- wat je hebt geleerd

- wat je hebt gevoeld

 

Het zijn maar voorbeeldjes van wat je allemaal kán schrijven, zo kan je hele lijsten maken.

 

En natuurlijk is niet iedereen in staat om er een prachtig verhaal van te maken, dat je leest als een boek. Dat verwacht volgens mij ook niemand. Maar al geef je maar in 1 woord weer wat je ervan vond ipv TFTC, bijv:

 

- prachtig

- saai

- gewoontjes

- origineel

- bijzonder

- leerzaam

- vies

- leuk

- kindvriendelijk

- spannend

- enz.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...