Spring naar bijdragen

Q En Q Trekken De Stekker Eruit.


q en q

Aanbevolen berichten

Während mehr als ein jahr haben wir sehr viel zeit in das neu beleben dieses caches gesteckt.

Es wurde sehr viel zeit und geld (über €250,-) investiert um ein sehr schönes cache erlebnis zu schaffen.

Letzte woche wolten wir den finale controle-gang machen als am abend zuvor (welch eine ironie),

Wir die folgende e-mail erhielten:

 

> Sehr geehrte Geocacher,

>

> ich bin der für Staatswaldflächen im Kreis Viersen zuständige Förster und habe festgestellt das Wegpunkte Ihres Caches "Batteries nor included" in den Naturschutzgebieten "Elmpter Schwalmbruch" und "Brachter Wald" (Mun-Depot Brüggen-Bracht) liegen.

> Das Betreten dieser Gebiete ist nur auf den befestigten (Schwalmbruch) bzw. markierten (Mun-Depot) Wegen erlaubt. In der Gallery zum Cache ist erkennbar das sich Cacher nicht an die Wegegebote halten.

> Ausserdem haben Sie nie eine Erlaubnis zum anbringen der Wegpunkte eingeholt oder erhalten.

>

> Ich fordere Sie daher auf die Wegpunkte im "Elmpter Schwalmbruch" und Mun-Depot Brüggen innerhalb der nächsten vier Wochen zu entfernen.

>

> Ich bitte um Übermittlung einer Karte auf der die weiteren Wegpunkte erkennbar sind. Sollten weitere landeseigene Flächen betroffen sein, müssten auch dort die Wegpunkte entfernt werden.

>

> Wegpunkt 11 im Schwalmbruch werde ich selbst abbauen. Wir können gerne einen Termin zur Übergabe des Gerätes abmachen.

>

> Mit freundlichem Gruss, E. Ludwig

 

Damit ist wohl klar dass dies dass ende fur BNI ist.

Grosen dank gilt hier den geocachern die in letzter zeit den “DIALOG” gesucht haben mit förstern, behörden usw. Denn wir sind jetzt schon so weit dass der Fórster selber die “tools” entfernt von caches die ihm und Seine jagdfreunde nicht in dem kram passen.Nachdem soll der cacher sich samt karte melden!!!!! Und dass alles im namen vom naturschutz, “da lachen ja die hüner”

Schon bei der ersten version von BNI gab es probleme mit dem jäger (guter bekanter vom förster) der in diesem gebied tätig ist, Leute häten hier nacht’s im wald nichts zu suchen.

Dies ging soweit das eines tages, wir am auto zurück kamen, und eine ammo-box die vor einigen wochen geklaut war bei uns auf der motorhaube stand mit lackschaden zu folge!!!

Ob dies die arbeid vom Förster oder jäger war sei dahin gestelt dass auto war aber ganz in der nähe vom haus des Försters geparkt.

Für uns hört hier der spass auf und BNI wird es hier nicht mehr geben.

Die natur hat ihr gebied zurück und ist erlöst von den bösen cachern, der förster und Seine jagdfreunde können wieder ungestört von dem wald geniesen!!!!

Wie diese leute sich selber benehmen im naturschutzgebiet könt ihr ubrigens auf den zugefügten foto’s sehen. Mit dem 2 tonnen Mercedes ML wird über die wege im schutzgebiet gefahren und im gelände geparkt, aber man hat ja eine „sondergenehmigung“ anders als die geocacher die alles mit schuhgröse 42 plat machen!!!!

Und an dem förster der hier neuerdings mitliest: “sie können ihr abmontiertes gerät behalten und sich selber eine karte mahlen!!!!”

Q+Q melden sich ab.

(Wir wissen selber das ein log nicht der richtige platz ist um eine discusion zu führen aber wir fanden dass die 386 watcher ein recht haben um zu erfahren wie es gelaufen ist. Alle cacher die weiterhin aktiv mit den “behörden” zusammen arbeiten wünchen wir viel erfolg!)

 

 

Vertaling volgt.

Ook de cache Lego is per direct het archief in gegaan.

 

Grtz,

 

Q en Q

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jammer inderdaad van je nieuwe poging om BNI weer een tweede ronde te geven.

Gezeur met de jagers was er altijd al vanaf het begin. Ook wij werden gestalkt een tijdje.

Maar (nu advocaat van de duivel zijnde).........als je vooraf toestemming had geregeld met de boswachter (Staatswaldflächen im Kreis Viersen zuständige Förster, jawohl!!) dan had je dit gedoe niet gehad!

Ondanks dat was het voor ons een van de meest bijzondere caches tot nu toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He verdorie. Nooit de kans gehad om BNI te lopen, maar wel Lego een tijd geleden opgelost. Wat hebben die stapels blokjes een tijd op mijn bureau gestaan! Ik wilde hem altijd nog een keer in het veld afronden.

 

Sterkte met het verlies, q en q!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar (nu advocaat van de duivel zijnde).........als je vooraf toestemming had geregeld met de boswachter (Staatswaldflächen im Kreis Viersen zuständige Förster, jawohl!!) dan had je dit gedoe niet gehad!

 

 

Ik ken de cache en de co verder niet, maar als ik de Duitse tekst lees, vind ik e.e.a. niet heel vreemd.....

 

Als er daarnaast cachers zijn die foto's posten waar duidelijk op te zien is dat ze zich niet aan de regels van het gebied houden........

 

Natuurlijk wel jammer van een blijkbaar mooie cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eeuwig zonde dat deze niet meer mogelijk schijnt te zijn. Ook voor ons stond deze heel hoog op het verlanglijstje.

Om vele cachers en meelezers en niet in de laatste plaatst Q+Q wat tegemoet te komen hierbij een vertaling naar mijn beste kunnen:

 

 

Geachte Geocacher,

Ik ben de voor het Staatsbosgebied in District Viersen verantwoordelijke boswachter en heb vastgesteld dat enkele wegwijzers van uw cache “Batteries not included” in het natuurreservaat “Elmpter Schwalmbruch” en “Brachter Wald” (Munitie-depot Brüggen-Bracht) liggen.

Het betreden van deze gebieden is alleen op de bevestigde (Schwalmbruch) of gemarkeerde (Mun-Depot) wegen toegestaan. In de afbeeldingen gallerij van deze cache is het echter herkenbaar dat cachers zich niet aan deze wegeneisen houden.

Buiten dit heeft u nooit toestemming aangevraagd of ontvangen om wegwijzers aan te brengen.

Hierbij verlang ik van u dat de wegwijzers in “Elmpter Schwalmbruch” en Mun-Depot Brüggen binnen de komende 4 weken worden verwijderd.

Hierbij vraag ik tevens een kaart te sturen waarop de verdere wegwijzers zichtbaar zijn. Als hieruit blijkt dat het nog ander landeigenaar terrein betreft, moet u daar ook de wegwijzers verwijderen.

WP 11 in Schwalmbruch zal ik zelf verwijderen. Ik ben bereid een afspraak met u te maken om de apparatuur te overhandigen.

Met vr. groet, E. Ludwig

Hiermee is het wel duidelijk dat dit het einde voor BNI is.

Grote dank gaat uit naar die Geocachers die de laatste tijd een ‘DIALOOG’ gevoerd hebben met de boswachter, ambtenaren enz. Want nu zijn we zelfs al zo ver dat de boswachter zelf de ‘tools’ verwijderd van caches die hem en zijn jachtvriendjes niet in hun kraam te pas komen. En dan moet de cacher zich ook nog met een kaart gaan melden!!! En dat alles uit naam van natuurbescherming, het is toch te gek voor woorden!

Al bij de eerste versie van BNI heeft het tot problemen geleid met de jagers (goede bekenden van de boswachter) die in dit gebied werkzaam zijn. Gewoon volk heeft hier ’s nachts in het bos niets te zoeken.

Dit ging zelfs zo ver dat we op een dag, toen we bij de auto terugkwamen, een ammo-box, die enkele weken ervoor gestolen was, op onze motorklep stond met lakschade tot gevolg!!!

Of dit op het konto van de boswachter of jagers geschreven kan worden kan niet worden bewezen, maar de auto was wel dicht bij het huis van de boswachter geparkeerd.

Hiermee houd voor ons de lol op en zal BNI niet langer mogelijk zijn.

De natuur heeft zijn gebied terug en is verlost van de kwaadwillende cachers. De Boswachter en zijn vriendjes kunnen weer ongestoord van het bos genieten!!!

Hoe deze lui echter zelf tekeer gaan in een natuurreservaat kunt u overigens op de bijgevoegde foto’s zien. Met een 2 tons Mercedes ML wordt over de wegen gecrosst in het reservaat en in het terrein geparkeerd. Maar ja, men heeft natuurlijk een uitzonderings-toestemming. Anders dan de geocachers dei met schoenmaat 42 alles plattrappen!!!

En aan de boswachter die zeker meeleest: U kunt het gedemonteerde apparaat behouden en zelf een kaart tekenen!!

Q+Q melden zich af.

(We weten zelf ook wel dat een log niet de juiste manier is om een discussie te voeren, maar vinden dat 386 watchers van deze cache het recht hebben om te ervaren hoe e.e.a. gelopen is. Alle andere cachers die verder aktief met deze “autoriteiten” samenwerken wensen we bij deze veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dit een goede les is voor cacheleggers.

 

Deze cache is veelgeprezen door al diegenen die hem hebben gedaan.

Q+Q hebben dus blijkbaar heel goed door, hoe je een mooie cache in elkaar zet.

 

Alleen jammer, dat ze zich al deze moeite hebben getroost, zonder er zich vooraf van te overtuigen dat betreffend gebied 's nachts (of uberhaupt) betreden mocht worden.

De tekst druipt nu van de frustratie jegens de boswachter en zijn vriendjes, maar zoals ik het lees, is er nooit toestemming geweest voor een aantal waypoints (soms complete bouwwerken, zoals ik het lees) in dat bepaalde gebied.

 

Persoonlijk vind ik het tamelijk naief, om zoveel moeite te doen en kosten te maken, zonder vooraf toestemming geregeld te hebben en vervolgens hier heel gefrustreerd te reageren, als op zeker moment de regels worden gehandhaafd.

 

Het maakt in deze weinig uit hoeveel schade de boswachter en zijn vriendjes zelf aanbrengen. Zij hebben toestemming.

Al is de impact van enkele cachers op dat gebied wellicht veel geringer : zonder toestemming heb je er niets te zoeken.

 

CO geeft zelf aan bij de eerste versie al problemen met de boswachter te hebben ondervonden. Ze weten m.i. dus donders goed, dat het qua toestemming niet goed zat.

Dan kun je dit verwachten en is wat mij betreft hun teleurstelling en frustratie niet aan mij besteed.

 

Elke cache, eenvoudig of geniaal, begint met het idee, dan de TOESTEMMING van de landeigenaar(s) en dan de uitvoering van je idee.

 

Waardeloos! was, zoveel als ik ervan begrepen heb misschien een flutcache ;) , maar de toestemming was in elk geval prima geregeld. Sterker nog er was zelfs een soort samenwerking met de boswachter.

 

BNI is wat mij betreft in meerdere opzichten dus een "schoolvoorbeeld"

Qua uitvoering een voorbeeld van hoe een knappe cache in elkaar kan zitten

Qua toestemming een duidelijk geval van hoe het NIET moet.

 

Hoe dan ook : in elk geval leerzaam maar vooral JAMMER

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de vertaling, dan is het nu tenminste duidelijk waar dit om gaat. Als ik dit zo lees: ben het helemaal met de boswachter eens. Als je als CO zonder toestemming 's nachts het mensen het bos in stuurt en daar nota bene ook nog allerlei waypoints aanbrengt, ja, dat is natuurlijk vragen om problemen. Jammer dat jullie je dit nu nog steeds niet lijken te beseffen...

 

Gelukkig weten andere COs gelukkig inderdaad wel hoe het hoort! Want helaas zorgen dit soort voorbeelden er voor dat cachen straks helemaal nergens meer mag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...