Team IJsbeer Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 hoihoi voor een cache die ik wil leggen toestemming gevraagt aan de asr. Net deze mail terug gekregen Alhoewel onze wegen en paden zijn opengesteld voor publiek zullen wij geen medewerking verlenen aan het verstoppen van door u genoemde zaken in naastliggende percelen of tussen de boomwortels. De zoektocht levert een toename van activiteiten op boven de doelstelling van de openstelling (vrije wandeling op wegen en paden). Het zijn deze activiteiten die een intensiever gebruik van het Landgoed opleveren. Wellicht dat u stelt dat er maar weinig gebruik wordt gemaakt van deze locatie door uw deelnemers. Desalniettemin geven wij geen toestemming voor gebruik dat afwijkt van de huidige openstellings regels. Ook op andere landgoederen worden dergelijke verzoeken gedaan, waarbij ondanks alle zorgvuldigheid en spelregels toch misverstanden zijn ontstaan. Ook deze verzoeken hebben wij inmiddels afgewezen. Het spijt ons u niet verder van dienst te kunnen zijn, maar wensen u toch veel succes bij het uitzetten van uw spelvorm. Met vriendelijke groet' Ik baal hier zo van. Het was een mooie locatie en nu kan het niet doorgaan omdat mensen geen respect hebben voor de natuur en de afgesproken regels. Jullie kunnen er ook niks aandoen maar ik moet het even kwijt groetjes team ijsbeer
Team MenM Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Uhh maar beetje kort door de bocht om hier de vorige leggers de schuld van te geven??
Team IJsbeer Geplaatst 7 maart 2011 Auteur Geplaatst 7 maart 2011 (bewerkt) hoihoi misschien wel ik baal er gewoon van. Maar in de mail staat duidelijk dat er niet aan de regels is gehouden. Misschien ligt dat ook niet bij de legger maar bij de zoeker ik zal de titel aanpassen groejtes marlies ps veranderen van de titel lukt niet sorry 7 maart 2011 bewerkt door Team IJsbeer
Miniatuur Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Wij krijgen het idee dat de natuurbeheerders hun denkwijze aan het veranderen zijn. Wij hadden contact met een boswachter van SBB. Hij was enthousiast, want zo zei hij: een cacheroute levert meer bezoek op. Een half jaar later vertelde hij dat hij niet tegen een cache in het gebied was, maar er waren andere plannen voor dat gebied. De uitkijktoren wordt uit het gebied verwijderd (daar komen te veel mensen naar toe), de fietsroute door het gebied wordt weggehaald, evenals een wandeling langs gekleurde paatjes. Het betekent dat het prachtige natuurgebied niet afgesloten wordt, maar het bezoek wordt ontmoedigd. En dan past er natuurlijk geen cacheroute meer in het nieuwe plan. Daarom denk ik dat het vaak niet aan de cachers ligt dat de beheerders niet meer mee willen werken aan het leggen van een cache.
topzoekertje Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Ik lees ook niet dat er staat dat er door cachers of leggers is afgeweken van de regels. Er staat alleen dat het vrijgeven van het gebied voor het plaatsen van een cache niet in overeenstemming is met de geldende openstellingsregels. Maar jammer blijft het wel.
Team IJsbeer Geplaatst 7 maart 2011 Auteur Geplaatst 7 maart 2011 Ook op andere landgoederen worden dergelijke verzoeken gedaan, waarbij ondanks alle zorgvuldigheid en spelregels toch misverstanden zijn ontstaan. Ook deze verzoeken hebben wij inmiddels afgewezen.
Sivota Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Wij krijgen het idee dat de natuurbeheerders hun denkwijze aan het veranderen zijn. Soms is dat inderdaad zo, maar het wijzigen van het beheer van kwetsbare stukken natuurgebied, omdat er bijvoorbeeld op enig moment teveel bezoekers komen, is op zich al jaren normaal beleid. Je ziet bij alle natuur- en landgoedbeheerders wel eens dat stukken land een tijd worden afgezet, paden worden teruggegeven aan de natuur, wandel- en fietsroutes worden gewijzigd en informatieborden of uitkijktorens worden verplaatst. Kwetsbare stukken moeten bijkomen, er is een andere soort vogels neergestreken of plantjes opgekomen, of een terrein wordt gewijzigd omdat het deel uitmaakt van een meerjarenplan. Zo ook wanneer wordt opgemerkt dat een stuk terrein "verpietert" omdat er een toename van bezoekers is en soms worden dan verzoeken van groepen niet meer gehonoreerd. Dat laatste zie je wel wanneer het totale gebied of landgoed wat kleiner is. Dan kunnen er alleen "gewone" wandelaars terecht. Geen geocachers, maar bijvoorbeeld ook een tijd geen ruiters of fietsers meer. Dit hoort gewoon bij het beheer van een gebied. In het ene gebied gebeurt het wat meer dan in het andere. Dat de ene natuurbeheerder daar wat voorzichtiger mee omgaat dan de ander is ook bekend. Geocachers zijn maar een deel van de recreanten en niet altijd de (aantoonbare) oorzaak van overlast. Overigens dus ook niet de enige groep die om die redenen (een tijdje) geweerd worden uit een bepaald gebied.
Ma+R+J+A Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Kun je de cache niet net buiten het landgoed leggen? Kun je toch gewoon die leuke route over het landgoed laten lopen.
Miniatuur Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Kun je de cache niet net buiten het landgoed leggen? Kun je toch gewoon die leuke route over het landgoed laten lopen. Hallo,leuk sinds een tijd geleden. Ja dat kan natuurlijk. Maar we waren er verbaasd over dat de boswachter plotseling heel andere inzichten had over het gebied. Door omstandigheden hebben we de opzet van de cache een jaartje verschoven.
rhr_nl Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Per mail toestemming vragen is voor jou natuurlijk de makkelijkste manier, maar is voor hun ook de makkelijkste manier om nee te verkopen. Probeer persoonlijk contact op te nemen (bellen, of nog beter een afspraak maken) en probeer erachter te komen waarom zij dit landschap in beheer hebben en probeer hen ervan te overtuigen dat geocaching voor hen iets kan betekenen. Leg daarnaast duidelijk uit hoe je de schade aan de omgeving beperkt (in de tekst opnemen dat waypoints max 1 meter van het pad verstopt zijn, duidelijke hints etc.). Werk dus naar een win-win situatie toe. ASR is wel meteen een lastige klant. Wat moeten die met zo’n landschap? Laat je dat uitleggen. Er zal vast ook iets uitkomen met ‘maatschappelijk ondernemen’ en imago. Stel voor om dat in je cachepagina op te nemen zodat het maatschappelijk ondernemen van ASR wordt gepromoot op je cache pagina. Dan is het opeens hoe meer cachers, hoe beter voor het ASR! Om tot een compromis te komen kan je ook een proefperiode voorstellen (niet tegen de reviewer zeggen) waarna geëvalueerd gaat worden. Een truc is ook nog om alleen gebruik te maken van aanwezige attributen en de cache net buiten het landschap te leggen. Maar eigenlijk wil je dat niet. Vooral niet meteen opgeven!
Team IJsbeer Geplaatst 7 maart 2011 Auteur Geplaatst 7 maart 2011 hoihoi Heb ik allemaal geprobeerd maar helaas hebben ze het eerder meegemaakt en toen is het toch verkeerd gegaan omdat mensen zaken vernielden of buiten de afgesproken tyden gingen zoeken(in de nacht) Ga maar opzoek naar een andere plek
parreg Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 En als jij daarvan op de hoogte bent, dat 'mensen zaken vernielden', is het toch juist goed dat er geen toestemming wordt verleend? Dan ben jij als CO tenminste niet eindverantwoordelijk voor iets waarvan je weet dat het (toch) gebeurt. Nog meer schade. Of had jij de oplossing voor 'het probleem'?
Team IJsbeer Geplaatst 7 maart 2011 Auteur Geplaatst 7 maart 2011 hoihoi nee ik heb geen oplossign en ik snap het ook. maar ik baalde er gewoon van.
Kopfdorf-Rangers Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Teveel reclame maken mag ook niet. Laatst is een cache van ons niet goedgekeurd omdat er teveel reclame werd gemaakt voor een bedrijf (ging om de toevoeging van de firmanaam waar de foto vandaan was gehaald) Dit konden wij snel aanpassen maar als je een cache toestemming wil regelen met beloofde aandacht voor een firma/instantie kan het toch vervelend worden als dat de reden voor afkeuren wordt!
Team Professor X Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 Heb ik allemaal geprobeerd maar helaas hebben ze het eerder meegemaakt en toen is het toch verkeerd gegaan omdat mensen zaken vernielden of buiten de afgesproken tyden gingen zoeken(in de nacht) Ga maar opzoek naar een andere plek Lang leve de LEO's (lomp en onbezonnenen) onder ons! Enkelen verzieken het voor de rest Maar ook de vooringenomenheid van terrein beheerders is niet altijd positief. Wordt lid van die club, organiseer een CITO. Kortom, iets meer creativiteit als je het echt wil. Terreinbeheerders weten donders goed dat het echt niet die paar geocachers zijn die het gebied "beschadigen". Mountainbikers, motorcrossers, paarden en wandelaars die god noch gebod hanteren maken veel meer stuk. Maar ja, nee heb je, ja kan je krijgen!
Aanbevolen berichten