Spring naar bijdragen

Ftf Log Volgt!


Aanbevolen berichten

Regelmatig lees ik bij nieuwe caches: FTF log volgt. Soms volgt die werkelijk, maar soms ook niet. :crybaby: Waarom niet gewoon even wachten met loggen tot je weer rustig thuis bent. Wel zo netjes voor de cache-owner en houdt het ook nog even spannend voor de concollega-cachers die na je komen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor mijn gevoel heb je aangaande dit onderwerp in je post al een oordeel gegeven. Jij vindt het niet netjes. Ik ken cachers die graag op goud jagen en dergelijke logs schrijven juist met de bedoeling om netjes te zijn! Ze loggen direct in het veld met hun mobiel zodat andere eventuele goudjagers weten dat de prijs vergeven is en niet meer uit hoeven te rukken. Zolang daarna een echte log volgt lijkt mij daarmee niets mis, integendeel. Overigens zie ik zelden dat iemand die een FtF gescoord heeft daarna niet nog een nette log schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het bij een cache van mij zou gebeuren, dan zou ik gewoon een beleefd emailtje sturen met de vraag of er nog een "echte log" komt. Komt die er niet...dan pech gehad

 

maar in het veld een ftf loggen is wel netjes, andere mensen zien dat ie al vergeven is en de volgorde van de logs zijn ook op volgorde.

 

Ik heb namelijk ook weleens gezien dat iemand een TTF scoorde, waar ik een FTF scoorde, maar op de cache pagina werd vermeld: Hier gelukkig wel FTF!....dat is zeker niet netjes lijkt me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwahahahaha, FTF log volgt, neerzetten omdat het “netjes” is, FTF log volgt neerzetten omdat het dan ook weer “netjes” is om andere schaamstaal jagers het teken te geven dat ze er niet meer met nacht en ontij op uit hoeven te rukken, FTF log volgt neezetten omdat dan de “volgorde” op de pagina klopt, wat een kolder van het allergrootst grootste moment,

 

Zij die zich met die “praktijken” bezighouden hebben allang door adraline gedreven hun huis en haard verlaten om met een bloedgang naar die zelfde cache te gaan, die hebben geen tijd om de pagina goed te bestuderen laat staan dat er gewacht word op het lezen de logs. en al zouden ze het wel lezen ze trekken er toch op uit omdat ze nog kinderlijk blij kunnen zijn als ze de Joop Zoettemelk plek hebben “verovert” dan nog niet te spreken dat ik met grote regelmaat ook mensen verheugt heb zien doen als ze ondanks alle moeite wat er getroost is al veels en veels te laat waren

 

Het kalken van, FTF log volgt, heeft in iedergeval meer letters dan TVTC of een smily, dat is wel “netjes”

 

 

Barny,

 

Die al veel te veel door haast gedreven vernielingen/ illigaliteiten, rip gevaarlijke rudel ontmaagdingen heeft meegemaakt/gelezen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook wel eens een log geplaatst met enkel de tekst "FTF". Als we inderdaad een FTF hebben dan geef ik direct na de vondst met m'n Iphone aan dat de FTF eruit is. Diegene die graag een FTF haalt kan dan de beslissing nemen om er wel of niet meer uit te gaan. Natuurlijk pas ik bij thuiskomst de log aan en beschrijf het relaas van de vondst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Log volgt is misschien wel aardig om aan te geven dat goud al weg is, maar wat Barny al zegt, als er al mensen in de auto zitten, gaan ze echt niet meer de cache pagina lezen om te kijken of het goud al weg is.... En de eigenaar krijgt alleen een berichtje dat de log volgt, maar wanneer de log wordt aangepast ziet de CO dit niet..

 

Wanneer wij op goudjacht gaan loggen we dan ook wanneer we weer thuis zijn en de rust hebben om een goeie log te schrijven. Hebben we zilver of brons (ja ja Barny, ik weet het de 1e of 2e die te laat waren :blush: ) wachten we met loggen tot de FTF-er gelogd heeft voor we zelf loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het volledig eens met Barny en N0kk0.

Waar blijft de spanning als je van te voren al weet dat de ftf al weg is?

Lekker op pad gaan en op de locatie aangekomen constateren dat je de eerste bent of te laat bent, dat houdt de spanning erin.

En dat zo snel mogelijk loggen bij een groeps ftf om toch maar die puntjes te krijgen voor de ranglijstjes?

Bij een groeps ftf is er toch echt maar 1 die hem als eerste in handen heeft en als er dan zonodig puntjes voor vergeven moeten worden zijn ze voor die persoon en niet voor diegene die erbij was en als eerste snel op de pagina logt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met de groeps ftf ben ik het dan weer niet eens, wanneer jullie samen een ftf scoren wordt hij onder 1 naam gelofgd omdat jullie 1 team zijn, wij hebben er bewust voor gekozen om niet samen 1 team te zijn (ik wil pat zijn founds die ik niet gevonden heb niet, en hij wil zijn founds die al gearchiveerd zijn en ik niet kan halen niet kwijt) maar ik vind het niet echt sociaal als we straks met onze kinderen gaan cachen en dan goud zilver en brons weghalen zodat de volgende niets meer heeft. Vandaar dat we gezamelijk eremetaal loggen. Dit heeft niets met statistieken te maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met de groeps ftf ben ik het dan weer niet eens, wanneer jullie samen een ftf scoren wordt hij onder 1 naam gelofgd omdat jullie 1 team zijn, wij hebben er bewust voor gekozen om niet samen 1 team te zijn (ik wil pat zijn founds die ik niet gevonden heb niet, en hij wil zijn founds die al gearchiveerd zijn en ik niet kan halen niet kwijt) maar ik vind het niet echt sociaal als we straks met onze kinderen gaan cachen en dan goud zilver en brons weghalen zodat de volgende niets meer heeft. Vandaar dat we gezamelijk eremetaal loggen. Dit heeft niets met statistieken te maken...

 

Voor de echte statiestieken maakt dat wel uit. Er kan er maar 1 daadwerkelijk FTF hebben, dus ook al loggen jullie beide met FTF, in de statiestieken krigjt alleen de eerste FTF toegewezen en de ander niets (volgens globalcacheing).

Metacaching houdt weer de telling aan dat als er meerdere FTF loggen, de eerste FTF online deze toegwezen krijgt, de volgende automatisch STF.

Er kan achter FTF dus echt maar 1 naam staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alle geocachers zijn in de gelegenheid om de hele dag achter hun pc te zitten.

Neem aan dat de meeste geocachers dan ook na hun werk pas kijken op de site en dan tot de ontdekking komen dat er bijv. s; middags om 12.00 uur nieuwe cache online gekomen is. Ik vind het dan wel zo netjes dat iemand met 'FTF, logt volgt' alvast aangegeven heeft dat je je niet hoeft te haasten om nog een FTF te kunnen scoren. Uiteraard moet die 'FTF, logt volgt' wel een vervolg krijgen met een uitgebreide log.

 

Ik snap niet waar mensen al een probleem van maken. Veel minder netjes vind ik het als geocachers een week na hun log nog niet de moeite hebben genomen om de TB's en coins, die ze hebben meegenomen te retrieven uit de cache. Maar dat is off-topic.

bewerkt door RvU
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, waar maken we ons druk over. Als je de FTF of 100TF maar zelf verdiend hebt, de multi zelf gelopen, en de mystery zelf hebt opgelost. En niet denken: "Zo, ik heb mijn FTF binnen, dan kan ik mooi de coordinaten of oplossing publiceren, want er is geen eer meer te behalen". Wat dat betreft ben ik het helemaal met Barny eens, het maakt geen r**t uit of hoeveelste je bent; zoeken, vinden en oplossen is iets dat je voor je eigen EER doet, je naam in een boekje schrijven kan iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de echte statiestieken maakt dat wel uit. Er kan er maar 1 daadwerkelijk FTF hebben, dus ook al loggen jullie beide met FTF, in de statiestieken krigjt alleen de eerste FTF toegewezen en de ander niets (volgens globalcacheing).

Metacaching houdt weer de telling aan dat als er meerdere FTF loggen, de eerste FTF online deze toegwezen krijgt, de volgende automatisch STF.

Er kan achter FTF dus echt maar 1 naam staan.

 

Weer die ..*&%^7 statistieken, ik cache voor mijn eigen lol en ik vraag niet om die statistieken... Ik vind het heerlijk om een keer te rennen voor goud, gewoon voor het gevoel wat het geeft en voor de ftf eventjes.. statistieken zijn voor mensen die zichzelf zo geweldig vinden dat iedereen moet zien hoe "goed" ze wel niet zijn... Dat de rest van het gezin papa of mama niet meer ziet, maakt dan niet uit.. je staat wel mooi op nr 1...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...