Spring naar bijdragen

Stemmen Nodig


novw

Aanbevolen berichten

Ik erger me helemaal suf aan missende TB's in caches. Ik kom nog al eens ergens en ik vind echt letterlijk tientallen caches waar volgens de gegevens een TB in zou moeten zitten, die er dan vervolgens niet in zit. Ik mail dan altijd zowel de cache eigenaar als de TB eigenaar, maar in 75% van de gevallen gebeurd er helemaal niets. De TB blijft op papier gewoon in de cache zitten. De volgende cacher denkt een cache te vinden met een TB erin, en die vind ook geen TB. Ook die cacher meldt de afwezigheid van de TB, en alweer gebeurd er niets. De TB blijft op papier gewoon in de cache zitten. En dat is knap bleugh. Vind ik.

 

Op http://feedback.geocaching.com/forums/75775-geocaching-com/suggestions/1070029-trackables-no-longer-in-caches doe ik een voorstel. Het aantal stemmen lijkt mij voldoende om aandacht van groundspeak te krijgen. Ze doen niks (?). Dus: meer stemmen ! Please ?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, misschien erger ik mij er niet zo aan en ik zie ook wel een mogelijk nadeel.

Als iedereen (na een redelijke hoeveelheid tijd, schrijf je..) de mogelijkheid krijgt om trackables uit caches te markeren als vermist, dan zie ik wel een paar (of meer) lolbroeken in staat om dat lukraak te gaan doen.

Ik zie ook wel eens cachers die noteren dat er geen TB of coin aanwezig was en die zich blijken te vergissen.

Ook wanneer bijvoorbeeld alleen de found loggers van het afgelopen half jaar trackables mogen markeren als vermist, dan zijn de lolbroeken of degene die zich vergissen niet snel te traceren.

Daarmee wordt dan snel de volgende ergenis opgeroepen.

In mijn ogen verschuift dan de ergernis van de een naar de ergernis van de ander :yes:

bewerkt door Sivota
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er niet van wakker liggen.

 

Ik ga op pad om een cache te vinden. Ik let er daarbij niet speciaal op of er trackables inzitten. Afgezien van het feit dat ik dat minder belangrijk vind, kan ik me er dan ook niet aan storen alstie er niet inzit. Als ik dan een trackable aantref is het leuk en doe ik er misschien iets mee. Zit die er niet in, dan is mezelf daaraan ergeren wel het laatste wat ik doe.

 

Ik ben Cacher....geen trackable-verzamelaar.

 

De cache niet vinden....daar zou ik meer van balen. wink.gif

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er niet van wakker liggen.

 

Ik ga op pad om een cache te vinden. Ik let er daarbij niet speciaal op of er trackables inzitten. Afgezien van het feit dat ik dat minder belangrijk vind, kan ik me er dan ook niet aan storen alstie er niet inzit. Als ik dan een trackable aantref is het leuk en doe ik er misschien iets mee. Zit die er niet in, dan is mezelf daaraan ergeren wel het laatste wat ik doe.

 

Ik ben Cacher....geen trackable-verzamelaar.

 

De cache niet vinden....daar zou ik meer van balen. wink.gif

Ik zou er niet van wakker liggen.

 

Ik ga op pad om te wandelen. Ik ben een wandelaar....geen puntjesjager.

 

Overvallen worden door noodweer....daar zou ik meer van balen.

:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit geen goed idee en heb dus ook niet gestemd. Volgens mij zorg je er op deze manier voor dat het gemakkelijker wordt om coins en TB's te laten verdwijnen. Je neemt het mee uit de cache en regeistreerd het gewoon als vermist. Ik ben van mening dat het de verantwording van de cache owner of de trackable owner is om een item als vermist op te geven en ik vind het geen prettig idee dat anderen ook de mogelijkheid zouden krijgen om mijn coins als vermist op te geven. Als dit doorgang vindt ben ik ervan overtuigd dat er nog meer coins en TB's zullen gaan verdwijnen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een stukje administratie wat blijkbaar niet door iedereen even nauwkeurig bijgehouden wordt.

Naar mijn idee zou enkel een TB eigenaar en een cachelegger de mogelijkheid moeten hebben.

Een TB eigenaar kan deze instellen op "location unknown" m.a.w. verblijfplaats onbekend, deze zal dan niet meer in een cache als

aanwezig staan.

Een cache eigenaar kan een soortgelijke melding maken als "mark bug missing", ook hierbij zal de TB uit de cachelijst verdwijnen.

 

De enige conclusie die ik er nu uit trek is het feit dat mocht er niet zo snel gereageerd worden op je mailtjes dan heeft men blijkbaar

minder of geen interesse meer het bijhouden van dit soort zaken.

Als cache loper / TB hunter zou ik er voor kiezen om voor het vertrek naar de "plaats des onheils" eerst nog even de laatste logjes te lezen

om zo te achterhalen of er nog actuele dingen zijn zoals het niet kunnen vinden van de cachebox of een TB.

Het is maar net hoeveel belang je er aan hecht.

 

Groeten J-W.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat je af en toe een tb niet aantreft in een cache is al jaren lang onderdeel van het spelletje. Soms is een cacher je net voor geweest, en soms is het Hans Klok geweest die voorbij is gekomen.

Wat mij betreft blijft de hele regie liggen bij de tb owner en bij niemand anders!

Plaats een note op de tb pagina, dan wordt het snel genoeg duidelijk dat deze daar niet meer aanwezig is. Het lijkt wel of er steeds meer moet worden dicht getimmerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de opmerkingen over "misbruik" niet? Als iemand een TB steelt, dan doet ie dat toch nu ook al? Of de dief dat nou registreert of niet, dat maakt dan toch geen verschil? Daarnaast, als ik als cache eigenaar een TB missing markeer, kan ik de TB dan ook zelf houden?

 

De gedachte achter dit verzoek is niet om het aantal vermiste TB's te laten verminderen, maar om een cache inhoud op te kunnen schonen. Wij vinden het hartstikke leuk om over de hele wereld TB's los te laten en/of weer op te pikken. Ik filter dus op caches met TB's in de omgeving waar ik op dat moment ben. Dan is het niet leuk om bij een lege cache te komen. Als de hele cache weg is, kun je als gebruiker wél ingrijpen (archive needed). Waarom dan niet als er een TB vermist is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...