Spring naar bijdragen

Stemmen Nodig


novw

Aanbevolen berichten

Waarom moet iedereen die TB als vermist op kunnen geven?

Een needs archived log is toch echt wat anders dan een cache archiveren.

 

Het gebeurt volgens mij al regelmatig dat een TB of coin gedropt is en nog voordat de vorige deze ook daadwerkelijk virtueel in de cache gelegd heeft, wordt hij al gegrabbed door de volgende cacher die deze gevonden heeft.

Ik zie het al voor me: ik neem een TB of coin mee uit een cache. Thuis aangekomen ga ik hem loggen en blijkt dat degene die na mij de cache al heeft gevonden, de trackable maar naar een unknown locatie heeft verplaatst.

 

Wat mij betreft blijft het zoals het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind de wap applicatie van .nl redelijk goed. Beter dan die van .com en ik gebruik 'm redelijk vaak onderweg.

 

Een optie zou zijn om in de lijst van punten (hints, beschrijving enz.) ook het punt travelbugs op te nemen. Ofwel: welke travelbugs zijn er te verwachten? Het gebeurt wel eens dat ik vooraf niet (meer) weet welke travelbugs er aanwezig (zouden moeten) zijn. Dan zie ik een doos vol leuke munten, knuffels en dergelijke. Als ik vooraf via de mobiele site op mijn Nokia weet welke TB er is dan kan ik ook bewust zoeken of iets aanwezig is. En registreren dat iets niet aanwezig is.

 

En inderdaad, het kan zijn dat iemand voor me een TB gepakt heeft en dat nog niet geregistreerd heeft. Of omgekeerd: mij is ook al overkomen dat 's middags een TB gegrabbed werd door een onervaren geocacher die ik net daarvoor in een geocache had gelegd. Normaal ga ik pas 's avonds alle logs bijwerken op internet.

 

Maar ik heb al eerder aangegeven dat elk initiatief om verdwenen TB's te signaleren van mij elke steun krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij de mening van Cernunnos.

Als ik een cache heb gepland bekijk ik ook de notes bij de inventory en het valt me dan op dat slechts zelden een note wordt geplaatst dat de TB niet is aangetroffen. Als dit niet wordt gedaan, weet de TB-owner ook niet dat de TB vermoedelijk weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij de mening van Cernunnos.

Als ik een cache heb gepland bekijk ik ook de notes bij de inventory en het valt me dan op dat slechts zelden een note wordt geplaatst dat de TB niet is aangetroffen. Als dit niet wordt gedaan, weet de TB-owner ook niet dat de TB vermoedelijk weg is.

 

Ja, mee eens... en daarop aansluitend denk ik....:

Als een TB al meerdere keren niet is aangetroffen... gewoon de owner van de TB een mailtje sturen... die kan dan actie ondernemen als hij dit wil. Doet hij dit niet... kan de cache-eigenaar altijd de cache opschonen en de TB virtueel eruit knikkeren. Dit lijkt mij voldoende.

Het (te snel) virtueel uit de cache verwijderen door derden als een TB vermist is, ontneemt de eigenaar van de TB om een TB-rescue aan te maken (dat werkt alleen als ie virtueel nog in de cache zit). Zie: http://www.tb-rescue.com/?lang=en

Mensen aangesloten bij TB-rescue doen vaak nog moeite, door logboekjes te bestuderen etc. om te kijken of er nog te achterhalen valt wie de TB heeft meegenomen en niet heeft gelogd. Uiteraard kan iedereen dit doen!

Er zijn mensen (waaronder ikzelf) die met plezier nog even een logboek voor iemand na willen kijken of er ergens te analyseren valt wie de TB mogelijk heeft meegenomen.

 

Bedenk dat veel fouten worden gemaakt door onwetendheid, vergeetachtigheid of vergissingen... die mensen zijn vaak wel bereid het even te corrigeren...

Mocht het allemaal toch niet oplossen... dan kan de TB eigenaar of cache eigenaar altijd zelf nog besluiten de TB op unknown location te zetten.

 

PS1: lees voor TB ook Coins...

PS2: is de TB gejat... tja, dan houdt alles op natuurlijk...

bewerkt door Travel Wolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee stemmen van mijn kant. Ik heb me er al eens over verbaasd dat de "mark item missing" optie alleen voor de cache eigenaar en de TB eigenaar op te geven is. Een bezoeker van de cache kan toch ook aangeven dat een trackable zoek is.

 

Archiveren van een TB (volgens mij nu helemaal niet mogelijk) lijkt me wel voorbehouden aan de TB eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...