Wad-Seekers Geplaatst 15 februari 2011 Auteur Geplaatst 15 februari 2011 Roffelllllllll...... Wil je nog ff roffelen? Of zal ik publiceren????
Wad-Seekers Geplaatst 15 februari 2011 Auteur Geplaatst 15 februari 2011 (bewerkt) De uitslag van cachefoto 2010 is bekend! Allereerst wil ik alle inzenders nogmaals danken voor de inzending. Alleen al voor het inzenden is lef nodig en 118 inzendingen hebben dat lef getoond. Het aantal inzendingen is boven mijn verwachtingen uitgestegen. De reacties op de inzendingen waren steeds positief, en dat is natuurlijk dankzij de kwaliteit van die inzendingen. Er kunnen maar een 4-tal winnaars zijn maar dat wil zeker niet zeggen dat de andere foto's niet mooi en/of bijzonder zijn. Al met al heb ik erg genoten van deze wedstrijd. Eerst wil ik ook de jury bedanken, voor hun inzet en het enthousiasme. De jury bestond uit: Fotohobbyist Maarten Reith Fotohobbyist Tom Steur Cacher JackHoe Cacher Kolonisten Cacher Pingos De juryleden hebben alle foto's in eerste instantie persoonlijk beoordeeld door cijfers te geven. Daaruit volgde per categorie een top 3 met soms veel en soms erg weinig verschil. Hierna is er per mail overleg geweest over de keuze van de eerste plaats per categorie. Dit verliep vlot en er is uiteindelijk unaniem gekozen voor deze 3 eerste plaatsen. Er is geen tweede en derde plaats bepaald. Dat vonden we niet nodig, er was immers 1 prijs per categorie. De uitslag: Categorie A; cachen. Foto 1 door Haxepaxe. Categorie B; cache omgeving. Foto 67 door Pelley. Categorie C; cache mensen. Foto 2 door Bloodwoosj. Publieksprijs: Foto 85 door Zilvervloot. Van harte gefeliciteerd! De juryleden legden hun keuze zo uit: Foto 1: Fascinerende rotspartij is mooi in beeld gebracht en foto geeft mooi het gevoel weer dat cachen een avontuurlijke hobby is die je op de meest bijzondere plekken brengt. Meteen toen ik die foto zag, dacht ik 'Wauw! Daar wil ik naar toe'! Deze plekken maken het cachen zo avontuurlijk. Zo'n rotspartij met de persoon erbij, laat mooi zien hoe klein wij mensen zijn. De uitdaging van deze beklimming geeft mooi het avontuurlijke van cachen weer; maakt je tevens nieuwsgierig naar hoe de weg hier naar toe eruit ziet. Foto 67: Een beeld dat je bijblijft. Sterke compositie, zeer goed gekozen lichtinval voor dit onderwerp, maakt het mysterieus. Tevens brengt het in beeld dat cachen zelfs op een begraafplaats gebeurt! Bij deze foto moet ik denken aan het boek Pet Cematary van Stephan King. De koude rillingen lopen me over de rug. Een manier van fotograferen die mij erg aanspreekt; met tegenlicht. Niet de eenvoudigste manier om een mooi foto te kunnen krijgen. Bij deze is dit erg goed gelukt. De felle achtergrond doet vermoeden dat er nog meer is "achter de graven". Deze foto sprak mij gelijk het meeste aan. De sereniteit en het mysterieuze dat past bij cachen is zeer goed weergegeven. Foto 2: Fotograaf heeft vooraf goed nagedacht over het effect dat hij wilde bereiken en is daar uitstekend in geslaagd. Foto heeft een spannende dieptewerking. De plek is spannend en de foto heeft humor. En er is altijd licht aan het einde van de donkere tunnel! Op de rails een klein "vervoersmiddel" waar ik zo op zou willen kruipen. Is de cacher blij of wanhopig? Er is gelukkig altijd licht aan het eind van de tunnel. Foto 85, de publieksprijs. Hiervoor verwijs ik graag naar de enthousiaste reacties in: publieksprijs Ik ben zeker van plan om dit jaar weer een cachefoto wedstrijd te organiseren. Tip: zet daarvoor geschikte foto's apart, of markeer ze. Met vriendelijke groeten, Titus, Wad-Seekers Edit: teamnamen toegevoegd 15 februari 2011 bewerkt door Wad-Seekers
patje Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Alle winnaars van harte gefeliciteerd! het zijn allemaal mooie foto's. Ook een woord van dank aan wad-seeker voor de organisatie en de jury, die het erg moeilijk heeft gehad denk ik. Zal eens kijken of ik het idee van aan kalender nieuw leven in kan blazen....... Ik ga nu zeker weer foto's apart zetten voor volgend jaar!
Sivota Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Gefeliciteerd aan de winnaars: Mooie foto's en zeer verdiend wat mij betreft. Wad-Seekers, erg leuk dat je dit georganiseerd hebt; Bedankt
Rob en Det Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Alle winnaars: van harte gefeliciteerd!!! Het waren echt allemaal mooie foto's. Leuk om dat album met al die foto's te bekijken. Wat hebben we een mooie hobby waarbij je op geweldige plekken komt.
De Wijngemachtigde Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Terechte winnaars! Van de foto van Zilvervloot zou ik wel een desktop achtergrond willen maken, zo fraai. Hulde aan de fotografen en aan de organisatie!
pelley Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Hoera hoera hoera: we hebben een prijs in de wacht gesleept!!! Wij voelen ons helemaal vereerd en worden er bijna verlegen van... Eigenlijk was de prijs al bij voorbaat binnen: meerdere avonden achtereen hebben we weer kunnen genieten van de vele herinneringen aan het afgelopen cachejaar toen we de enorme hoeveelheid foto's (1000+) gingen doorspitten. Daarna ging de lol echter over in een "nachtmerrie": er bleven liefst 128 foto's over die we allemaal erg mooi vonden en we mochten er maar 3 insturen. Nogmaals deze stapel doorgelopen met in ons achterhoofd de voorwaarden voor de wedstrijd. Één voor één vielen de foto's af. Maar... we hielden er toch nog 16 over. En dus organiseerden we ons eigen mini-fotowedstrijdje door een aantal vrienden te vragen welke ze de mooiste vonden. Dat was een gedeeld succes, want de meningen waren natuurlijk verdeeld. Een paar dagen voor de inzendtermijn sloot, hebben we dan zelf maar de knoop doorgehakt en onder andere deze foto ingestuurd. Voor de grap stuurden we ook nog een 4e foto mee en zelfs deze is nog geplaatst! Opvallend is dat uiteindelijk alle 3 onze inzendingen genomineerd werden voor de extra publieksprijs, hetgeen wel bevestigt dat de keuze moeilijk was. Dan nog even over onze winnende foto op het kerkhof: De foto is gemaakt op een vroege februariochtend. Samen met Brabants Hoop zouden wij in de omgeving van Vught gaan cachen. Hierbij zou "Het Geheim van Elzenburg" de basis zijn en daar begonnen we dan ook mee. Het is mistig en dat maakt dat de tocht natuurlijk perfect aansluit op het thema. Maar na een tijdje weet de zon langzaam gaten in de mistflarden te prikken. Op dat moment komen we langs dit kerkhof. Het lukt niet altijd, maar deze keer weten we de sfeer van dat moment perfect vast te leggen op de foto. Voor wie deze cache nog niet heeft gelopen dus een tip: ga op een mistige dag deze prachtige cache lopen! En als winnaar hoort er natuurlijk ook een dankwoord bij! Dank aan Wad-Seekers voor het organiseren van de foto-wedstrijd. Wij hebben genoten van de vele mooie foto's op soms ook voor ons herkenbare plaatsen (er zit er zelfs een bij waar wij een FTF hebben gehaald). Uiteraard ook dank aan de jury die een verschrikkelijk moeilijke taak moet hebben gehad om een keuze te kunnen maken. En dank aan Sivota: zij wist ons te overtuigen om mee te doen aan de wedstrijd! We zijn alweer enthousiast bezig met foto's maken voor de wedstrijd van 2011... P.S.: je mag de foto wel op de kalender plaatsen hoor Patje!
Cernunnos Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Complimenten voor de super organisatie door wad-seekers en de jury!! Goed in elkaar gezet en afgehandeld!! Gefeliciteerd voor alle winnaars. Ze hebben terecht gewonnen. En voor de niet winnaars, ook van jullie foto's genoten hoor!!
Leandraakje Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Allemaal terechte winnaars!!!!! Van harte gefeliciteerd met jullie mooie fotoos. En veel dank voor het organiseren van de fotowedstrijd. Erg leuk! Smaakt naar een vervolg eind 2011!
Zilvervloot Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Dank, allemaal bedankt voor het meedoen met deze poll. Het is erg leuk dat mijn foto voor het publiek als eerste is geëindigd. Dat had ik nooit kunnen bedenken toen ik in de koude snijdende wind in de Eempolder bij een van de Polderblikken van Fire5 stond. Ik heb eigenlijk een hekel aan die fotorolletjesdoosjes. Meermaals heb ik in mijn logjes laten ontvallen dat het zo jammer is dat er weer zo’n l#llige micro is geplaatst, terwijl ter plaatse vaak iets groters ook prima zou kunnen. Ik vind het jammer omdat in een fotorolletje geen geocoins/travelbugs passen. Maar, ik had bijna een jaar geleden toch niet kunnen bevroeden dat het bemodderde microotje nu een prachtige zilveren camera geocoin oplevert. Blijkt in deze micro toch nog een prachtige coin te zitten. Eigenlijk is de eer van deze fotowedstrijd aan de eigenaars van caches die de moeite nemen om op een bijzondere plek een cache te plaatsen. Want dan hoef ik, zoals bij de winnende foto, alleen maar op het knopje van mijn camera te drukken. Dus; dank cache-eigenaren die me nu al meer dan 5 jaar plekjes op de aardkloot hebben laten zien waarvan ik zonder het geocachen het bestaan niet zou kennen. Zilvervloot. 1
The Sugars Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Alle winnaars van Harte Gefeliciteerd . Wij hopen dat er ook weer een Cachefoto 2011 wedstrijd wordt georganiseerd. Dan doe we zeker weer mee.
eitjes Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Ook van mij een woord van dank aan de organisator, juryleden en alle mensen die foto's hebben ingezonden. Een erg leuk en zeer goed georganiseerde wedstrijd! Ik kijk al uit naar de versie van 2011.
delta123 Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Zilvervloot. Prachtige foto. Is het mogelijk de foto in Hi-res beschikbaar te stellen voor bv bureaublad?
glennenmaik Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Gefeliciteerd aan alle winnaars! Ik vond het ook geweldig om tussen mijn eigen amateuristische inzendingen te speuren naar enigsinds mooie of gedenkwaardige foto's. Het is al helemaal fantastisch dat ik hier in deze lijst mee heb mogen doen. We proberen dit jaar weer net zulke leuke foto's te schieten, maar meestal vergeet ik het fototoestel (camera mag ik het niet noemen) Superleuk topic dit en het nog eens doorspitten waard!
Aanbevolen berichten