Spring naar bijdragen

Site Update Geocaching.Com


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Er is een site update geweest voor geocaching.com. De meest in het oog springende verandering is wel de Personal Note die je op een cachepagina kunt zetten. Lijkt me vooral handig bij puzzelcaches maar ook voor multi's zie ik de mogelijkheden.

Voor wie alle nieuwe features, verandering en bug-fixes wil bekijken, staan hier de release notes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er is een site update geweest voor geocaching.com. De meest in het oog springende verandering is wel de Personal Note die je op een cachepagina kunt zetten. Lijkt me vooral handig bij puzzelcaches maar ook voor multi's zie ik de mogelijkheden.

Voor wie alle nieuwe features, verandering en bug-fixes wil bekijken, staan hier de release notes.

 

Wat houd dat in ik kan dat niet uit de site opmaken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even in het juiste subforum geplaatst...

Een verzoek aan een ieder om bij het plaatsen van een nieuw topic te letten of je in het juiste subforum gepost hebt.

Alvast hartelijk dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind deze "Personal Note" optie niet handig.

Waarom niet? Ik heb al notes staan in GSAK.

Deze optie op geocaching.com ga ik pas handig vinden op het moment dat het mogelijk is om notes in GSAK automatisch in de notes op geocaching.com te zetten. Ik kan nu, middels één of ander trucje mijn notes in GSAK overal ter wereld simpel opvragen.

 

En omdat ik nu 500+ caches heb met notes heb ik erg weinig zin om deze handmatig om te zetten naar de "Personal Notes" van gc.com

Wellicht komt er een optie in die applicaties van Groundspeak om notes in het veld snel en makkelijk toe te voegen, maar voor een Windows Mobile 6.1 gebruiker werkt dat ook niet, want er is geen fatsoenlijk programma voor Windows Mobile 6.1

 

Nog een reden dat ik die Personal Notes niet handig vind, er kan te weinig tekst in.

Zojuist geprobeerd een (uitgewerkte) oplossing van een mysterie hierin te zetten, maar deze was 80 karakters te lang.

 

Voor mij geen toevoeging waar ik iets aan heb...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ook een nieuw tabblad in je profiel bijgekomen waar je souvenirs kunt verzamelen. Hoe dat precies in zijn werk gaat is mij nog niet duidelijk. Er staat wel een linkje bij met extra uitleg, maar wie nu souvenirs kan aanmaken en hoe je die dan precies kunt verzamelen snap ik nog niet helemaal.

 

Ik ben benieuwd!

Iemand die er iets meer over heeft kunnen vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind deze "Personal Note" optie niet handig.

Waarom niet? Ik heb al notes staan in GSAK.

Deze optie op geocaching.com ga ik pas handig vinden op het moment dat het mogelijk is om notes in GSAK automatisch in de notes op geocaching.com te zetten. Ik kan nu, middels één of ander trucje mijn notes in GSAK overal ter wereld simpel opvragen.

Niets moet, je mag het gebruiken.

 

Maar persoonlijk vind ik het een goede verbetering dat Groundspeak de functies uitbreid en je niet afhankelijk hoeft te maken van software van derden, met de conclusie dat na een update het weer eens niet werkt.

 

Het lijkt me ook niet de taak van Groundspeak om zich aan te passen aan software van derden, zij (derden) maken gebruik van de data van Groundspeak, in meeste gevallen met toestemming.

 

Op het moment dat Groundspeak iets wijzigt aan de database, waardoor software van derden niet meer werk, raken een groot deel van de cachers in paniek, hun speeltje werkt dan nl niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar persoonlijk vind ik het een goede verbetering dat Groundspeak de functies uitbreid en je niet afhankelijk hoeft te maken van software van derden, met de conclusie dat na een update het weer eens niet werkt.

 

Ik vind het ook erg goed dat Groundspeak de functies uitbreidt, maar ik had liever gezien dat ze deze functie nuttiger hadden gemaakt.

Nuttiger in de zin van:

a) meer tekst kunnen toevoegen dan nu het geval is

B) een extra coordinaat kunnen toevoegen ipv alleen tekst

c) dit veld op een logische plek neer te zetten dan in het midden van de pagina

 

Ze zijn wel goed bezig, maar mijn mening is dat het in dit geval nog beter had gekund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik de functie nu goed;

1. Via een personal log creëer ik een blad met extra info t.b.v. mijzelf? (b.v. bij een mysterie een extra code o.i.d.)

2. Als ik dit gedaan heb en de cache download via GPX dan staat deze info automatisch in mijn Colorado?

 

MMJJT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vind die plek midden op de cache pagina juist toppie!

 

Misschien wel handig dat je hem standaard uit hebt staan en rechts aan kunt zetten. maar dat het dan wel midden op het scherm komt te staan en niet ergens in een hoekkie. want dan lees ik er overheen en doe ik een puzzel makkelijk 2 keer oplossen. 1x door ba en 1x koor jo :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik de functie nu goed;

1. Via een personal log creëer ik een blad met extra info t.b.v. mijzelf? (b.v. bij een mysterie een extra code o.i.d.)

2. Als ik dit gedaan heb en de cache download via GPX dan staat deze info automatisch in mijn Colorado?

 

MMJJT

 

1. ja

2. nog niet, maar dat gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...