Spring naar bijdragen

Cache Onderhoud


Kopfdorf-Rangers

Aanbevolen berichten

Misschien tijd om beknopte spelregels te maken en die deze iedere nieuwe aanmelder toe te mailen.

Niet een te lang verhaal gewoon de 10 basis regels van geocaching.

En ik denkt dat respect voor de natuur, dat TB's en Coins van iemand zijn en willen reizen en gelogd dienen te worden, en de regel van het eerlijk ruilen er beslist in moeten staan.

 

Helemaal mee eens.

Niet als betutteling, maar als advies en leidraad om goed om te kunnen gaan met caches en TB's.

 

Misschien dat gc.com alle nieuwe cachers door kan geven aan gc.nl

Dus niet alleen voor nieuwe forum lezers, maar voor nieuwe cachers in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien iets meer gebruik maken van bestaand materiaal?

Dit staat al op geocaching.com. De inhoud lijkt me prima. Alleen te weinig verspreid?

Wat is geocaching (NL)

 

Is mooi dat het er is maar ik denk dat er teveel drempels bij zitten.

Je moet er naar zoeken, en het is veel tekst.

Gewoon een mailtje met een paar regels dat is men bereid te lezen maar op zoek moeten gaan en veel lezen is voor vele erg veel gevraagd en wie het wel doen ja die zullen zich uit zich zelf vaak al aan de regels houden.

Een link hier naar voor mensen die meer willen weten en lezen zou wel perfect zijn.

 

het zou gewoon iets moeten zijn van welkom bij geocaching.nl graag willen wij u een paar spelregels geven waarmee het voor een ieder leuk blijft om deze hobby te beoefenen.

Inderdaad niet voor degene die zich aanmelden bij het forum maar zich bij geocaching aanmelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee! (is mijn bescheiden mening)

Alle geocachers die de cache bezoeken zijn verantwoordelijk voor wat ze eruit halen en er weer in stoppen. Dat wat er inkomt meestal goedkope reclamebagger is, interesseert de meesten niet. Ik ga als cache-eigenaar echt niet het afval uit de cache halen en de goodies weer aanvullen tot leukere speeltjes. Een regel is dat je spullen ruilt van gelijke waarde of hogere waarde (Trade Equal, Trade Up, or DON'T TRADE).

 

 

Als cache eigenaar sluit ik me volledig aan bij Malyenki's standpunt !

 

Geopatra.

 

 

Ben het er ook wel mee eens, zelf hebben we nu 5 caches en als je ziet hoe snel die "leeggeroofd" worden, niet normaal. Maar ik doe er wel één keer in de zoveel tijd wat leuke dingen in. Zelf ga ik hiervoor naar de spullenhulp daar vind je leuke dingen voor een paar dubbeltjes. Je moet wel kijken of het schoon is en of het er nog mooi uitziet. Maar meestal vind ik aardig wat leuke dingen.

José (stoethaspels)

bewerkt door Ronald en Jose
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een cache van onze zoon voor de deur liggen, en een tijdje geleden heb ik die eens 'opgeruimd'. (gripzak vernieuwd, logboekje lekker zitten lezen, je kent dat wel)

En wat denk je dat iemand als goodie had achtergelaten? Een (gebruikte) ladyshave! :beerchug:

Dat verzin je toch niet? Stop dan niets terug... Ik heb nog even gekeken of het echt geen rare TB was, daar had ik de humor zeker wel van ingezien. Maar dit ding ging dus wel linea recta de vuilnisbak in. Bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hier toch wel een voorkeur voor de grotere caches, niet alleen voor de tb's, maar toch ook voor de goodies.

Er zijn absoluut caches waar -zelfs in de ogen van onze 5jarige jongste- alleen maar troep in zit, maar meestal haalt ze er toch wat aardigs uit en ook regelmatig dingetjes waar ze echt blij mee is. En dan doen we echt niet specifiek kindercaches.

De rest van het team (en dan vrnl zoon van 12) haalt er af en toe wat leuks uit. We ruilen altijd met hele en schone dingen en -in onze ogen!- ook minstens gelijkwaardig, maar zoals al eerder gezegd, dat is zo subjectief.

We hebben altijd een tasje bij ons met ruilmateriaal, sommige dingen zitten er lang in omdat de jongste ze te mooi vindt om weg te geven :beerchug:

Wat betreft die vieze caches. Cachers moeten ze natuurlijk zo netjes mogelijk houden, goed afslluiten enz en daar zal genoeg mis gaan, maar als je een cache in het bos of op zandgrond oid hebt, dan is het toch ook niet zo gek dat na een poosje de boel wat viezig wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult maar net je ladyshave zijn vergeten tijdens je vakantie ofzo, dan was dat toch mooi handig geweest!? :lol:

Nog zo'n "leuk" voorbeeldje: Luier nodig?

 

Ik vond ooit priorin pilletjes :lol1: in een cache bleek een medicijn tegen haaruitval te zijn.

De jongste had ze in zijn hand en vroeg wat voor snoepjes dat waren.

Hoe ziek ben je om er zo iets in te stoppen, en zo ook al een paar keer condooms aangetroffen :blush: (gelukkig nog wel ongebruikt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve kindercaches zijn wat mij betreft alle andere caches niet voor kinderen.

Scheelt een hoop "er zat niks leuks voor de kinderen in" logs.

 

In ruim 80% van de gevallen cachen wij met kinderen (4 en 6 jaar oud). En ja, die vinden echt heel graag een grote doos met leuke spulletjes er in. In hun ogen is al snel iets leuk en soms kiezen ze de dingen die wij er in doen, omdat die leuker zijn dan wat er al in zat. Maar alleen maar micro's of lege dozen vinden op een dag vinden ze echt niet leuk.

En ja, wij leren ze ook de natuur te waarderen en te kijken waar we langs lopen. Ze gaan echt niet alleen voor die doos, maar als ze 5 km gelopen hebben of nog meer gefietst en zo'n kleine beloning echt wel leuk voor ze.

 

Wat ons betreft zijn dus alle caches voor kinderen, tenzij het echt gevaarlijk of te moeilijk is.

 

En ja, de leukheid van goodies is erg subjectief, maar smerige goodies vindt natuurlijk niemand leuk om te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is - zoals menigeen beaamt - dat de inhoud van de cache kwa inhoud (kwaliteit en kwantiteit) nog wel eens achteruit wil gaan. Persoonlijk vul ik het niet echt aan (die keer dat ik mijn eigen caches zie voor onderhoud, of dat ik de route zo maar loop), wel rommel eruit, losse papiertjes, buttons die gaan roesten, hele vieze goodies, dat soort 'rommel'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...