Spring naar bijdragen

Cache Onderhoud


Kopfdorf-Rangers

Aanbevolen berichten

Een beetje off-topic want we zijn geen cache eigenaar. Wij passen het begrip CiTo toe op de omgeving maar zeker ook op de inhoud van de caches.

Wij zijn al veel bioskoopkaartjes, treinkaartjes en dergelijke tegen gekomen. Allemaal niet meer geldig. Ik snap niet dat iemand denkt dat hij/zij daar iemand een plezier mee doet. Ook kapot spul nemen we mee voor onze kliko. Na dit al snel ontdekt te hebben ruilen wij geen goedies meer. Wel nemen we graag tb's mee op reis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nee! (is mijn bescheiden mening)

Alle geocachers die de cache bezoeken zijn verantwoordelijk voor wat ze eruit halen en er weer in stoppen. Dat wat er inkomt meestal goedkope reclamebagger is, interesseert de meesten niet. Ik ga als cache-eigenaar echt niet het afval uit de cache halen en de goodies weer aanvullen tot leukere speeltjes. Een regel is dat je spullen ruilt van gelijke waarde of hogere waarde (Trade Equal, Trade Up, or DON'T TRADE).

Mee eens, in zoverre dat je echt AFVAL wel uit je cachedoos hoort te halen zo af en toe.

Maar eigenlijk horen de cachers dat zelf te doen. Vaak worden cachedozen slecht behandeld, worden ze nat van binnen door regen.

Laat men echte troep achter zoals de papiertjes van plakstickers, folie van de goodies. Niet goed uitkijken met openmaken en een hoop zand, blad en takken erin! Maar even de moeite nemen om schoon te maken...ho maar.

 

Ik ben ook al tijden gestopt met intensieve goodie-ruil omdat dat niet meer mijn aandacht heeft bij een cachebezoek. Alleen een logboek en trackables zijn interessant. Bovendien heeft het geen zin om kindergoodies in een lange multi te stoppen, simpelweg omdat die kids daar toch niet komen.

Want zeg nu zelf, welke volwassene heeft er nu belang bij kleine prullaria in een cache? Goodies zijn voor kinderen bedoeld!

 

Bij het lanceren van een cache of bij onderhoud wil ik ze nog wel eens volstoppen met goodies.

 

Eigenlijk is dat ook niet het doel van een cache! Goodies zijn leuk en maken een kist wel spannend, maar niet noodzakelijk.

 

Ik heb zelf ook nog geen caches, maar als ik rommel tegenkom dan neem ik dat wel mee.

Zo heb ik eens een kogelhuls gevonden in een cache...

Wie steekt er nu zo'n dingen in caches :beerchug:

Kogelhuls? Mooi toch, zeker als het een cache is die over de oorlog gaat of waar een vliegtuig is neergestort.

Er zijn ook mensen die MacDonalds "rommel" niets vinden, terwijl het toch gewoon nog ongebruikt in een zakje zit.

Smaken verschillen.........

 

Maar er zijn al talloze draadjes over dit onderwerp geweest!

Suc6 maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is allemaal erg betrekkelijk en ook nog eens subjectief. Reclamemateriaal kan bagger zijn maar dat hoeft niet altijd. Wij hebben hele mooie reclamespullen voorbij zien komen zoals pennen, notitieblokjes, klokjes en andere dingen. Wij weten uit ervaring, wat de kosten zijn van dergelijke spullen en dat onstijgt de ene Euro ruimschoots, waarvoor men bij de Action zowel mooie spullen als bagger kan kopen. (gezien door onze subjectieve bril...)

 

Bovendien wordt onze subjectiviteit misschien wel bepaald met het oog van een volwassene, terwijl kinderen weer met hele andere ogen naar de spulletjes kijken.

 

Overigens zijn wij het er volledig mee eens, dat de inhoud van 90 % van de caches veel te wensen overlaat. De spulletjes zijn vaak smerig, zeiknat en beschimmeld. Wij vinden het de taak van de legger, om af en toe eens langs de cache te lopen , fietsen of rijden om wat onderhoud te plegen op dit gebied. Je hebt die cache toch ook met plezier neergelegd? Dan kan dat beetje onderhoud toch geen probleem vormen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is allemaal erg betrekkelijk en ook nog eens subjectief. Reclamemateriaal kan bagger zijn maar dat hoeft niet altijd. Wij hebben hele mooie reclamespullen voorbij zien komen zoals pennen, notitieblokjes, klokjes en andere dingen.

 

 

Ik probeer altijd 1 keer in de zoveel tijd alle "troep" goodies uit mijn cache te verwijderen om er nieuw gekochte goodies in te doen.

Het kost wat geld, maar dat heb ik er wel voor over. Al mijn caches kosten geld. Is het niet voor de goodies, dan is het wel voor de verstop-methode.

 

Natte goodies en "vieze" goodies haal ik er ook altijd uit. Daar zit niemand op te wachten.

 

Reclame haal ik er uit, tenminste, als het gewoon een "vodje" papier is met reclame. Is het bijvoorbeeld iets wat de vorige poster noemt, notitieblokjes, klokjes, etc. dan zie ik dat niet zozeer als reclame.

 

Mocht er op de site van www.geocaching.com een TB of coin in mijn cache zitten die er niet in zit, dan wacht ik gemiddeld 3 of 4 weken en dan report ik deze als missing. Mocht hij daarna nog gelogged worden, dan doet ie gewoon weer mee.

 

Sommige mensen komen speciaal voor caches voor de munt die erin zit en als deze er dan niet in zit, is het soms een teleurstelling.

bewerkt door BaMoMa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is troep, ook wij vinden het meestal rotzooi.

Maar laatst met onze vierjarige kleinzoon een cache gedaan, die vond alles mooi en kon maar moeilijk kiezen, uiteindelijk vond hij een mooie knikker, dus smaken verschillen en kinderen kijken er anders tegenaan dan volwassenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de coins en tb's in de cache hou ik mij niet erg bezig, die gaan zo snel en als men op vakantie is duurt het vaak even voordat de cache gelogd wordt.

Misschien een tip voor cachers om een blocnote je mee te nemen op vakantie om in de cache een briefje achter te laten dat ze de coin later loggen.

Kan natuurlijk ook bij je log.

In mijn cache zit een apartbakje voor de reizigers dus daar kan heel makelijk een briefje in.

Een keer een boze mail gahad van iemand dat de coin er niet in zat. Ik wist niet over welke coin het ging en in de lijst stond ook niets ouds.

Ik denk dat we vaak ook erg ongeduldig zijn en we verwachten dat de coins gelijk bij de cache online gelogd worden.

 

De inhoud van de cache vind ik wel belangrijk, zo als de coins van hun eigenaar zijn is het doosje van mij. Dus in zekere zin ook de inhoud.

Ik vind het wel jammer dat mensen vaak erg onredelijk ruilen maar ja daar moet ik mij ook maar bij neer leggen. Troep is voor mij gebruikte treinkaartjes,stukke spulletjes, afval papiertjes zoals lege snoep papiertjes. Reclame foldertjes zonder kortingsbonnen. kortingsbonnen voor b.v. de zwaluwhoeve, dolfinarium laat ik er in.

 

Visite kaartjes horen in het logboek los in het doosje worden het snel vodjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger (:beerchug:) gingen de kids thuis spullen uitzoeken, waar ze zelf eigenlijk niet meer mee speelden, om te ruilen tegen spullen uit een cache. Dát vond ik nou een mooie gedachte. Helaas kwamen ze vaak van een koude kermis thuis, omdat ze hun mooie spullen echt niet gingen ruilen tegen die oude bagger die er meestal in een cache zit. Als ze nu al meegaan, nemen ze niet eens meer de moeite om eerst wat uit te zoeken, ze eten dat de kans iets leuks aan te treffen zeer gering is.

Voor de lol:

Lang leve de micro's en de smalls: alleen een logboek is voldoende, evt wat extra ruimte voor TB's en coins. Hou toch op met die goodies, en leer de kids dat geocachen niet gaat om het vinden van een 'kostbare schat', maar het ontdekken van prachtige plekken. Ik vind net zo lief een koker als een kist. Ik hoef alleen m'n naam maar kwijt, ik kijk niet eens naar de rest. Uit fatsoen heb ik bij mijn langere multi's een kist gelegd (het wordt toch enigszins van je verwacht), maar ik vind het echt niet spannender dan een koker vinden. Of ik na een wandeling van 6 km een koker vind, of een kist, 't is mij om het even!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden een kist vinden wel leuker, maar ruilen doen we nooit meer.

Kleinzoon heeft eerst'al z'n speelgoed onderzocht wat wel weg mocht, erg moeilijk, hij koos een kleine dinosaurus, dat ging hem erg aan z'n hart, de eerste cache, wilde hij niet ruilen, maar bij de tweede cache die we samen vonden, zei hij de kleine dinosaurus "welterusten" en koos een knikker.

 

Mooie ruil en zo leert hij gelijk de regels van het cachen (kissie zoeken, zoals hij het noemt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs vond ik een cache waar in de beschrijving stond: "De cache is een kleine box met logboekje.Er is plaats voor een kleine TB of GC." Als je het dan een filmkokertje blijkt te zijn, sta ik daar met mijn coins en TB's die er echt niet in passen. Ik vind kokertjes vinden niet erg, maar als ik coins en TB's bij me heb en er staat op de cache pagina dat ze erin passen, klopt het gewoon niet. Ik heb het ook bij mijn logje vermeld. Hier is naar mijn idee cache pagina onderhoud nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk zo'n dagje reacties krijgen geeft de burger moed. De conclusie is (als ik het goed begrijp wat iedereen meldt :beerchug:) dat je moet doen wat je zelf vind en maar moet hopen dat iedereen zich aan de spelregels van geocachen houdt. Dat de antwoorden soms een beetje afwijken van de gestelde vraag is forum eigen. Wij hebben in ieder geval wel wat aan jullie reacties bedankt.

bewerkt door Kopfdorf-Rangers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De conclusie is (als ik het goed begrijp wat iedereen meldt :beerchug:) dat je moet doen wat je zelf vind en maar moet hopen dat iedereen zich aan de spelregels van geocachen houdt.

 

 

................ , en daar had je dit lijntje niet voor hoeven te starten !

 

Hoe meer de nadruk op "moeten kunnen doen wat je zelf vind" komt, hoe minder men zich aan de spelregels zal houden overigens. :thumbup:

 

Amen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De conclusie is (als ik het goed begrijp wat iedereen meldt :beerchug:) dat je moet doen wat je zelf vind en maar moet hopen dat iedereen zich aan de spelregels van geocachen houdt.

 

 

................ , en daar had je dit lijntje niet voor hoeven te starten !

 

Hoe meer de nadruk op "moeten kunnen doen wat je zelf vind" komt, hoe minder men zich aan de spelregels zal houden overigens. :thumbup:

 

Amen.

 

Geopatra.

 

Ben ik het mee eens.

 

Het lijkt misschien dat we allemaal maar een beetje doen wat we willen maar er is iets als goed fatsoen en helaas niet iedereen denkt daar het zelfde over.

Misschien tijd om beknopte spelregels te maken en die deze iedere nieuwe aanmelder toe te mailen.

Niet een te lang verhaal gewoon de 10 basis regels van geocaching.

En ik denkt dat respect voor de natuur, dat TB's en Coins van iemand zijn en willen reizen en gelogd dienen te worden, en de regel van het eerlijk ruilen er beslist in moeten staan.

Noem het betutteling maar de ergernis wordt alleen maar groter.

En overal en altijd zijn er regels waar je je aan moet houden waarom niet bij geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En overal en altijd zijn er regels waar je je aan moet houden waarom niet bij geocaching.

 

Is natuurlijk juist, maar bij de meeste andere regels "in het normale leven" is er ook sprake van sancties in één of andere vorm. Bij geocaching mogen dan wel regels zijn, maar sancties??????

 

Je kunt iemand dus wel een A4tje sturen met allerlei regels, maar het is niet meer dan een appeal aan het gezonde verstand van de toegesprokene.... Waar overigens niets mis mee is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat hjet met goodies vrijwel altijd binnen een paar dagen een zooi is en de leuke dingen weg zijn hebben wij al onze caches ontdaan van goodies en het not recommended for kids symbool erbij gezet.

Behalve kindercaches zijn wat mij betreft alle andere caches niet voor kinderen.

Scheelt een hoop "er zat niks leuks voor de kinderen in" logs.

Onderhoud proberen we zoveel mogelijk binnen 14 dagen te doen als het nodig is.

Na 1 keer een "wp zoveel ontbreekt" log doen we allang niks meer omdat men negen van de tien keer de moeite niet neemt om echt te zoeken of zoekt op 10 meter van het nulpunt omdat dat de logische plaats is, terwijl het wp gewoon op het nulpunt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...