Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Weer een mooi voorbeeld:

GC13JEV Lands End (Nano)

July 14 by Team de Frootjes (284 found)

deze al 2 keer bezocht en niet kunnen vinden daarom maar een fotolog geplaatst. mocht de maker het niet goed vinden dan horen we het wel.

TFTC team de frootjes

July 13 by de Hunters (192 found)

Found it / Not Found it

Helaas ook niet gevonden, zag de logjes te laat, nog even

gedacht dat ik het misschien wel zou kunnen vinden ..

Alles afgezocht, nog even terug gegaan vw de hint; een behulp-

zame visser wou wel helpen zoeken ... :beerchug:

Hoop dat de cache-legger het goed vind met een foto als logje.

"Gelogd" om dertien uur vijf.

-----------------------

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...=y&decrypt=

Leuke hobby die iedereen op zijn eigen manier mag doen.

Geplaatst

Wij troffen vandaag exact op het nulpunt van een cache een leeg fotorolkokertje waarvan de dop bevestigd zat aan de onderkant van een picknicktafel. We hebben onze teamsticker erin geplaatst met de vraag of iemand zo vriendelijk zou willen zijn deze op de nieuwe logrol te plaatsen. alles wees er op dat hier een logboekje in hoort te zitten. Laat maar weten hoe jullie erover denken.

Geplaatst
Wij troffen vandaag exact op het nulpunt van een cache een leeg fotorolkokertje waarvan de dop bevestigd zat aan de onderkant van een picknicktafel. We hebben onze teamsticker erin geplaatst met de vraag of iemand zo vriendelijk zou willen zijn deze op de nieuwe logrol te plaatsen. alles wees er op dat hier een logboekje in hoort te zitten. Laat maar weten hoe jullie erover denken.

Heb je een Found of een DNF gelogd?

Geplaatst (bewerkt)

Vandaag een multi gelopen en ik weet gewoon zeker dat onze eindcoördinaten niet kloppen.

Toch, via een tip van een restauranteigenaar, naast het restaurant de cache gevonden. Het ging om de 'emmer' die bij onze cache hoorde.

Er was al vanaf 2006 niet meer gelogd en alles was beschimmeld, maar wel zat er nog een papier in met gegevens over geocaching en ook een telefoonnummer.

Dat nummer gebeld ... het moest letterlijk van ver komen, Italië, maar ook de persoon moest goed nadenken en toen besefte hij dus dat de cache verplaatst was en dat er nog een emmer op de oude plaats zou kunnen liggen.

Na de vakantie zou hij die oude emmer wel weghalen, maar wij mochten wel loggen.

Loggen?! Maar we weten dat we niet de juiste coördinaten hebben en dat we niet de juiste emmer nu hadden.

Maar hoe pakken we dit aan? Wat zouden jullie doen? We hebben wel in het beschimmelde boekje onze log geplaatst.

Zelf heb ik zoiets van: ik loop de route nog wel een keer, want dit voelt toch ook vreemd aan, maar het zegt ook wel iets over het onderhoud, lijkt me zo.

bewerkt door Lighthouse777
Geplaatst

Een leuk dilemma Lighthouse777! Er zijn twee versies van de cache aanwezig, je zoekt de nieuwe up-to-date en vind in plaats daarvan een hele oude beschimmelde. Aangezien het om één en dezelfde cache gaat heb je toch het logboek gevonden en kun je loggen. Sterker nog, je hebt zelfs toestemming van de eigenaar om te loggen. Wat te doen?

Zelf zou ik de cache loggen en een leuk verhaal over het vinden van de cache erbij vertellen in mijn log. Maar ik heb deze cache (nog) niet gevonden. Ik ben benieuwd naar je keuze.

Geplaatst
Heb je een Found of een DNF gelogd?

We hebben 'em als found gelogd. De reden is dat de cache er is, er mist alleen een item uit. Dat is dan helaas wel de logrol.

Geplaatst
We hebben 'em als found gelogd. De reden is dat de cache er is, er mist alleen een item uit. Dat is dan helaas wel de logrol.

Ok, ok, het zijn maar guidelines, maar het zijn toch maar mooi de guidelines:

- For all physical caches, there must be a logbook, scroll or other type of log for geocachers to record their visit.

- Geocaches can be logged online as Found once the physical log has been signed.

Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar een DNF (het enige wat ik gevonden heb is een filmdoosje zonder enige fysieke indicatie zoals GC-code of stash-note dat het hier een cache betreft, laat staan de cache die ik wilde vinden) en een Maintenance-note (om de eigenaar te verzoeken toch eens naar zijn cache te kijken en indien nodig een nieuw logrolletje te plaatsen).

Voor de duidelijkheid: ik veroordeel niet en ik beoordeel niet. Ik probeer slechts wat duidelijkheid te krijgen in deze moerassige materie.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Afgelopen weekend ook een cachelocatie gevonden, waar duidelijk was dat de cache zelf verdwenen is Zie hier en toch nog een aantal logjes die Found loggen. Is wel makkelijk, ik weet zeker ik zat goed dus ik mag loggen..... dan zijn we zo allemaal mega kilocachers :thumbup:

Geplaatst

Ik heb het gevoel dat heel veel cachers uberhaupt geen DNF loggen. Gaan later nog eens op zoek en loggen dan als fount. Of helemaal niet als ze de cache niet vinden.

Geplaatst (bewerkt)

Klopt als een cache om de paar dagen gevonden wordt en ineens drie weken niet meer. Dan weten we eigenlijk al genoeg, gaan wij gewoon zoeken en posten een DNF. Zelfs als de eigenaar al heeft erkend dat de cache verdwenen is, dan melden wij ook dat we gezocht hebben en dus ook niets gevonden.

bewerkt door *BaJo*
onnodig quoten, bericht staat erboven
Geplaatst (bewerkt)

Maar doe je dat ook als hij de dag ervoor nog is gevonden? De definitie van een DNF is toch; gezocht maar niet gevonden? Of is de definitie; ik weet zeker dat hij er niet meer ligt dus nu log ik een DNF?

bewerkt door *BaJo*
onnodig quoten, bericht staat erboven
  • 2 months later...
  • 2 years later...
Geplaatst

Kwam vanochtend een log tegen waarover ik me afvraag of dat de score nu echt belangrijker is dan de hobby naar de regels uit te voeren.

De betrefende cache was geript, dus werd er een foto gemaakt van de cache houder als FOUND.

Als het je nu echt om de score gaat kan je misschien beter tradi kokers gaan rapen, dan thuis puzzels op te lossen.

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=39cca618-4466-4835-b3af-f1a3a4384323

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...