Spring naar bijdragen

Geocaches Voor Starters


Sivota

Aanbevolen berichten

Ik vond zelf gammo de oude golfbaan erg leuk en goed te doen.

 

GCVYZ2

 

Een mooie multi waar je voor de route ook nog gebruik kon maken van een bestaande route daardoor kan je met je gps goed zien of je goed zit.

Wij zijn zelf nog beginners (17 found) en konden deze goed doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jee, wat een groot aantal adviezen al, hartstikke leuk.

 

Even een aanvulling op voorstaande discussie.

Naar de moeilijkheidsgraad van de caches die worden aangedragen zal inderdaad goed moeten worden gekeken.

Dit blijft, evenals wat andere aspecten een wat subjectief punt. Zoals het er nu voorstaat gaan we met vier cachers de eindlijst samenstellen. We zullen even kijken langs welke criteria we dat kunnen gaan doen. Er zijn er wel een paar te verzinnen lijkt mij.

Het is inderdaad de bedoeling om er geen supersimpel lijstje van te maken, maar de starters moeten ook niet afhaken op veel te moeilijke caches, hoe zeer ze ook aan de andere genoemde kenmerken voldoen.

De starters moeten het zonder hulp kunnen doen.

Met hulp (mogelijk uit de eerder samengestelde lijst van helpers) kunnen andere caches worden uitgezocht.

Een middenweg, met toch die fantastische caches die het wow gevoel opleveren, moet te vinden zijn. Er liggen zoveel caches in Nederland, dat gaat gewoon lukken.

 

Terwijl hierover wordt nagedacht;

Blijf komen met die tips, geweldig dat jullie zo meedenken! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat in onze buurt nog geen trad en mysterie zijn aanbevolen:

 

2.gif GC1M2X3 Natuurtuin 't Bundertje

1 en 1 ster, zeker een mooie en leerzame locatie.

 

Dit was een leuke puzzel, maar voor ons ook niet te vergeten door de bijzondere gebeurtenis bij die cache. zie log

 

8.gif GC14XRR Biologisch, heel logisch!

4 en 1 ster, maar die 4 is thuiswerk en niet voor niks op en neer naar de cache-plek, er zit een coordchecker bij.

 

En anders is dit met 1,5 en 1,5 ster ook nog een leuke!

8.gif GCYPVZ LandArt

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste heb ik geen opa of oma, dus dat is lastig vergelijken...

 

Wat ik juist bedoelde is dat de beginnende cacher hier nog wel eens onderschat wordt en men

vaak adviseert om met een éénsterren traditional te beginnen.

 

Natuurlijk moet je Orderbos niet in je eentje gaan doen als nieuweling als je niet weet hoe je GPSr werkt

of zelfs wat kompasrichtingen zijn.

 

Maar daarom was voor mijn collega en haar vriend dit juist een mooie om mee te beginnen.

Ik heb ze wat uit kunnen leggen over hun Oregon en over bijvoorbeeld peilingen en positieformaten.

 

Daardoor vonden ze deze juist leuk. Ze hebben daarna een 'simpele' cache alleen gedaan en vonden

het Orderbos leuker.

 

 

omschrijf het dan ook zo wand door je vorige post komt het naar mij over dat veel beginners onnozel zijn en dat klinkt niet zo netjes (vind ik).

Onervaren ja dat klopt ben ik zelf ook. Zeker op een aantal gebieden binnen onze leuke hobby.

 

maar dat word steeds beter maar ik ben niet onnozel ik heb nu net even niet de kundige begeleiding die wel alles weet. Nee ik zoek het meeste zelf uit hoe het werkt(natuurlijk heb ik ook wat hulp gehad).

Wat net zo leuk is en misschien nog wel meer door dat je het zelf VEEL hebt uit gezocht.

 

Zo denk ik er over en is mijn mening (lees zo begrijp ik je post) als er je er anders over denkt oke

 

grzz alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eh, vragen prima en aanvullingen ook, maar maar kan iedereen een beetje vriendelijk blijven. :thumbup:

 

 

Jo-Anne komt misschien wat direct over, maar ik denk dat ze het helemaal niet zo slecht bedoelde.

Er moet zeker over de moeilijkheidsgraad en enkele zaken nog worden nagedacht, zoals ik al eerder in een berichtje aangaf.

 

@alex1; Ook jij hebt een punt dat zaken zelf uitzoeken goed werkt. Dingen blijven dan vaak goed hangen, maar het idee in dit topic is eenvoudig.

Niet iedereen komt er meteen zo goed zelf uit, blijkt uit berichten die mij bereiken en daarom vraag ik ieders hulp bij het maken van een llijst voor beginnende cachers. Gewoon wat bomen in een inmiddels groot bos vol caches. De opdrachten moeten de cachers zelf doen, de puzzels zelf maken en de stash zelf vinden.

 

Dus graag die mooie tips van iedereen, om daar een mooie lijst van te maken.

Alle suggesties die tot 10 april worden aangedragen worden meegenomen. Daarna maken we een aanklikbare lijst die op het forum beschikbaar komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suggestie voor aanvulling lijst:

 

In Amsterdam, naast Artis, ligt op het binnenterein van een voormalige kazerne de korte multi - Oranje Nassau Kazerne, GC17751. Een aardige cache van Team 40, ook prima te doen voor kinderen. Lekker tellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

wij zijn ook pas sinds kort bezig en vinden het heel leuk om te doen. De gene die mij nog bij staat zijn "De schat van schenkenshul"en "Ridders onder spanning" en "dino cache" en "Pokemon vermist" En 1 in mijn woonplaats "Thomas de trein"

 

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@alex1 Sorry, ik zal proberen nog duidelijker te zijn...

 

Maar goed,

Varkens Dorp / Pig Village GCRXC2 is een erg leuke, ook met kinderen

Terwolde GC1AE8Y is ook mooi en inderdaad is

Thomas de trein GC1CF6Y ook erg leuk, ook voor volwassenen...

 

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...