Spring naar bijdragen

Geocaches Voor Starters


Sivota

Aanbevolen berichten

Een tradie in utrecht die goed is te vinden voor beginner en ook erg leuke cache voor een beginner geen tradie onder een baksteen en of een carpool.

 

Gewoon een leuke om te doen. 'T paradijs GC214EF

 

Ik weet het het is mijn EIGEN cache. Maar ja zie cache pagina waarom ik heb de Geo d'Or's niet gegeven (teller staat op 29 sinds vandaag :angry: ).

 

groeten alexkw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

(1/1)

12 Jun 07 Sporen aan de hemel: 12 augustus 1941 by Team jemar (GC139FG)

Netherlands

 

(1.5/4)

2 Sep 09 Sporen aan de hemel: 18 Augustus 1941 by BY Angels & Team Jemar (GC1PBRQ)

Netherlands

 

(3/1.5)

15 Oct 07 Sporen aan de hemel: 20 februari 1944 by BY Angels & Team Jemar (GC15572)

Netherlands

 

(2/1.5)

20 Oct 08 Sporen aan de hemel: 20 oktober 1943 by Team jemar (GC1GXN8)

Netherlands

 

(2/3)

7 Jun 08 Sporen aan de hemel: 23 April 1945 by BY Angels, Team Jemar & SN@G (GC1BCKM)

Netherlands

(3/2.5)

19 Mar 08 Sporen aan de hemel: 25 juni 1943 by SN@G & Team jemar (GC19GGG)

Netherlands

 

(2/1.5)

12 Oct 07 Sporen aan de hemel: 26 juli 1943 by Team jemar (GC16G6A)

Netherlands

 

(1.5/1.5)

12 Jul 07 Sporen aan de hemel: 26 november 1943 by Team jemar & BY Angels (GC13WKV)

Netherlands

 

(2.5/1.5)

17 Jan 09 Sporen aan de hemel: 9 april 1945 by SN@G (GC122Z3)

Netherlands

 

Zijn stuk voor stuk mooie tochtjes met duidelijke aanw. zonder enige mogelijkheid van discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al een heel overzicht geworden. Maar het blijft toch de vraag wie je hier nou een plezier mee doet.

 

In de lijst staan voor zover ik zie de favoriete caches van een paar cachers. Daarbij is niet of nauwelijks gekeken of je er als beginner wat aan hebt (en dat is m.i. gewoon een simpele cache met een leuk kistje aan het eind, lekker bij hem/haar in de buurt, zodat hij/zij het cachen een beetje kunt ervaren).

 

Als ik me even inbeeld dat ik een beginner ben die ergens in Gelderland woont, dan kan ik bijv. naar Apeldoorn (daar liggen bijna alle cachers voor beginners). Dan kies is bijv. voor Orderbos en het mysterie v/d beerput. Ik ga op pad en na 30-40 km rijden, maak ik een leuke wandeling en vind ik helemaal niks en ga ik gefrustreerd weer naar huis. Het Orderbos en het mysterie v/d beerput is absoluut een aanrader, maar zeker niet voor beginners die met hun net gekochte gps eens een schat willen vinden. Al die sterren staan er niet voor niets.

 

De Stoker en de Machinist is een vergelijkbaar voorbeeld. Heel leuk! Maar om als beginner nou met zo’n mystery te beginnen. Zelfs voor ervaren cachers is dit best een pittige cache. Ik heb er in ieder geval mijn handen aan vol gehad.

 

En zo staan er nog veel meer prachtige caches in de lijst, waar je als beginner niet zo veel mee kan. Bijvoorbeeld Huske op e Slenk. Dat is een virtuele cache (je moet een foto maken om te loggen). Echt leuk is dat voor een beginner niet en volgens mij zijn die caches inmiddels niet meer toegestaan.

 

Beginners helpen is een goed initiatief, maar verplaats je een beetje in de beginner. Geeft ze dus een simpele cache met een leuk kistje aan het eind, lekker bij hem/haar in de buurt. Verder heb ik nog een vraag: Worden de eigenaars van de caches nog gevraagd of ze op de lijst willen komen? Ik kan me voorstellen dat er ook wel wat nadelen (RIP) kleven aan het sturen van alle beginnende cachers uit een provincie naar een paar caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al een heel overzicht geworden. Maar het blijft toch de vraag wie je hier nou een plezier mee doet.

 

In de lijst staan voor zover ik zie de favoriete caches van een paar cachers. Daarbij is niet of nauwelijks gekeken of je er als beginner wat aan hebt (en dat is m.i. gewoon een simpele cache met een leuk kistje aan het eind, lekker bij hem/haar in de buurt, zodat hij/zij het cachen een beetje kunt ervaren).

 

Als ik me even inbeeld dat ik een beginner ben die ergens in Gelderland woont, dan kan ik bijv. naar Apeldoorn (daar liggen bijna alle cachers voor beginners). Dan kies is bijv. voor Orderbos en het mysterie v/d beerput. Ik ga op pad en na 30-40 km rijden, maak ik een leuke wandeling en vind ik helemaal niks en ga ik gefrustreerd weer naar huis. Het Orderbos en het mysterie v/d beerput is absoluut een aanrader, maar zeker niet voor beginners die met hun net gekochte gps eens een schat willen vinden. Al die sterren staan er niet voor niets.

 

De Stoker en de Machinist is een vergelijkbaar voorbeeld. Heel leuk! Maar om als beginner nou met zo’n mystery te beginnen. Zelfs voor ervaren cachers is dit best een pittige cache. Ik heb er in ieder geval mijn handen aan vol gehad.

 

En zo staan er nog veel meer prachtige caches in de lijst, waar je als beginner niet zo veel mee kan. Bijvoorbeeld Huske op e Slenk. Dat is een virtuele cache (je moet een foto maken om te loggen). Echt leuk is dat voor een beginner niet en volgens mij zijn die caches inmiddels niet meer toegestaan.

 

Beginners helpen is een goed initiatief, maar verplaats je een beetje in de beginner. Geeft ze dus een simpele cache met een leuk kistje aan het eind, lekker bij hem/haar in de buurt. Verder heb ik nog een vraag: Worden de eigenaars van de caches nog gevraagd of ze op de lijst willen komen? Ik kan me voorstellen dat er ook wel wat nadelen (RIP) kleven aan het sturen van alle beginnende cachers uit een provincie naar een paar caches.

 

Het is ook niet de bedoeling dat dit de definitieve lijst gaat worden, Sivota heeft eerder al gemeld dat half april de lijst doorgespit gaat worden met een aantal vrijwilligers [daarvan ben ik er eentje] en dat er dan een goede selectie gemaakt moet worden. Dus het is goed dat er een grote lijst is, maar die zal zeker niet definitief zijn.

 

en wat betreft je voorstel om de cache eigenaren te vragen of ze wel op de lijst willen lijkt me een goed idee, daar had ik zelf ook al even over nagedacht.

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze kaart heb ik alle caches gezet. Vanavond komen de namen erbij te staan.

Nou, niet alle caches.

Ik mis bijv. "Striphelden". Wel aangegeven, maar niet op de kaart.

Een mooie cache voor beginners

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog eentje in de buurt van Alkmaar.

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...62-387560342639

 

Korte makkelijke multi. (Dit was nodig voor een veilige aanlooproute) En als de hint goed gelezen wordt kan het eigenlijk niet missen.

Aan de logs te lezen valt de behuizing erg in de smaak.

bewerkt door KoeBoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn we effe een weekje weg.... wordt er een leuke vraag gesteld.....

 

Mag ik in Limburg nog aanraden:

 

De Multi Kwattelezak

De Mystery Bleep bleep in Jabeek

en onze eigen traditional De Bruidsschat (mag ik ook wat reclame voor onszelf maken)

 

(Sorry, effe geen links, ik werk op iemand anders z´n PC en moet even wennen aan windows 7... :beerchug: .)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...