Spring naar bijdragen

Geocaches Voor Starters


Sivota

Aanbevolen berichten

Mij bereiken regelmatig berichtjes van starters die zich afvragen welke caches zij het beste kunnen doen om het geocachen goed te leren.

 

Het gaat daarbij niet alleen om het geocachen zelf, maar ook om het "bijzondere plekje"zoals bij het omschrijven van het geocachen op de FrontPage staat vermeld en tevens vragen mensen naar "originele" caches qua cachettechnieken en verstopplek en puzzels die voor beginners te ontcijferen zijn.

 

Ik heb zelf nog wat minder ervaring en zou deze vraag ook wat breder dan mijn eigen provincie willen zien.

 

Ik wil voorstellen om samen een lijst met caches voor starters te maken en hier neer te zetten.

Per provincie bijvoorbeeld twee Traditionals, twee Multi caches en twee Mysteries.

 

De caches zouden moeten voldoen aan de volgende kenmerken:

-Geschikt voor starters,

-Een duidelijke en liefst aantrekkelijke startpagina,

-Een mooie, originele route en/of een bijzondere eindlocatie,

-Een Multi cache met gevarieerde en (voor starters) uitvoerbare opdrachten,

-Een duidelijke en (voor starters) oplosbare puzzel.

 

Het gaat er niet om dat het een versimpelde of super eenvoudige lijst wordt, integendeel, het gaat er juist om een zo gevarieerd, kwalitatief mooi aanbod neer te zetten, zodat de startende geocacher kan zien wat een geweldige ervaring geocachen kan zijn en oog krijgt voor het uitpikken van geocaches waarvan kan worden genoten. (en misschien ook zelf iets moois neerlegt, wanneer deze ervaringen zijn opgedaan)

 

Dus, graag jullie hulp, advies en tips, zodat een mooie lijst kan worden neergezet.

Verder ook graag twee vrijwilligers die, zeg half april, mee willen helpen om een selectie te maken.

 

Behalve een regelmatige samenvatting van de aanbevolen caches (middels een lijst met aanbevolen caches) in dit topic, zijn deze aanbevolen caches ook te zien op een kaart die Waldio bijhoudt.

De kaart vind je hier

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sivota, ik vind het een goed idee!

We moeten de beginners helpen om de sport beter te leren kennen.

 

Mijn 2e cache, vind ik tot nu toe ook de leukste caches was deze.

Leuke route, leuke technieken en een mooi gebied.

Een andere leuke cache vind ik deze. Een leuke route, weer een mooi landschap en leuke technieken.

Allebei goed te doen voor beginners.

 

Verder vind ik 6 caches per provincie te weinig. Want als tip aan beginners word gegeven: Zoek iets dichtbij. Ik zou het dus per kleinere regio een paar caches doen.

 

Ik denk jammer genoeg dat ik geen tijd heb voor vrijwilliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Bedankt, misschien is zes caches per provincie ook wat weinig. Ik nam een uitgangspunt. Mogelijk komen hier zoveel goede tips dat dit wat kan worden uitgebreid. Echter liever een paar goede waarvan men zegt; "wow, wat mooi" dan een (afgevlakte) lijst met veel caches waarbij de starter door de bomen het bos niet meer ziet.

Het noodzaakt iedereen om ook even heel goed na te denken en een keuze te maken.

Ik ben echt benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze makkelijke multi Goofy's cache genaamd voert je langs een mooi stukje natuur en de Grens Maas geen moeilijke wp's en voor iedereen te doen er zit wel een projectie in maar dat is geen probleem.

De cache start in de Maasband ( gehucht gemeente Stein Limburg) http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...b4-e45be9f57fca

 

 

Groet yurrie-currie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Mooi, staat genoteerd.

 

De eerste geadviseerde geocaches zijn ook veelbelovend. Ik hoop dat veel forumgebruikers hun tips hier neerzetten.

Waar zou jij een startende geocacher mee naar toe nemen?

Welke cache, die je is bijgebleven voldoet aan bovenstaande kenmerken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Mooi, staat genoteerd.

 

De eerste geadviseerde geocaches zijn ook veelbelovend. Ik hoop dat veel forumgebruikers hun tips hier neerzetten.

Waar zou jij een startende geocacher mee naar toe nemen?

Welke cache, die je is bijgebleven voldoet aan bovenstaande kenmerken?

 

Als je nog geen tweede vrijwilliger hebt gevonden, dan meldt ik me hierbij aan....

 

eduard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ post@co; Fijn, staat ook genoteerd, :thumbup:

 

 

@ Roode loper; Premium cache, eh... wil ik op voorhand niet uitsluiten, maar in principe vind ik dat starters niet op voorhand allerlei extra's nodig moeten hebben om te kunnen gaan cachen.

Even samen over nadenken straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn verslaafd geraakt nadat vrienden ons uitnodigde om een keer mee te gaan.

Dat werd rijtjeshuis: Rijtjeshuis van Boetsie.

Deze vonden wij erg leuk en lijkt mij geschikt voor beginners. Je hoeft niks uit te rekenen want op elk waypoint vind je de volgende coordinaat.

Zo en zo vinden we alle caches van boetsie leuk en eenvoudig in opzet. Bijna een garantie op uitlopen en de cache vinden, erg leuk als je net begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Brabant: Struinen door de duinen is mooi en voor beginners goed te doen. Huis ter heide is ook erg mooi, maar misschien wel te lang. Dutch Sahara is alleen al door z'n leeftijd de moeite waard (de cachedoos hiervan wordt ook gebruikt als plaatje op wikipedia)

Traditional: Rechte heide

Mysteries: Heb ik een hekel aan :thumbup:

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb erg genoten van "de boot" in Vlissingen. Niet zozeer vanwege de route maar vanwege de originele manier van verstoppen. De ervarener oinder jullie vinden het wellicht een oppikker maar het gaat hiet toch om starters. Ik heb een foto van de cache gemaakt maar die zal ik niet publiceren. Eventueel wel beschikbaar voor de selectiecommisie. Ik vind het wel leuk om te helpen. Tijdsindicatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...