Spring naar bijdragen

Geocaches Voor Starters


Sivota

Aanbevolen berichten

ik weet niet hoe het bij de andere is, maar ik kan een aantal linkjes niet openen. Dan krijg ik de melding: Cache is Unpublished

Dit is bij mij o.a het geval bij:

 

Het Vissershuisje, De Botterwerf en het Tolhuisje in de provincie Noord Holland.

 

Die zijn momenteel offline vanwege onderhoud. 'unpublished' is in dit geval niet echt de juiste term en het zou mooi zijn als je dan toch naar de cachepagina zou worden geleid.

 

 

Beukenootje bedankt voor je uitleg.

Inderdaad jammer, dat je niet naar de cachepagina kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik weet niet hoe het bij de andere is, maar ik kan een aantal linkjes niet openen. Dan krijg ik de melding: Cache is Unpublished

Dit is bij mij o.a het geval bij:

 

Het Vissershuisje, De Botterwerf en het Tolhuisje in de provincie Noord Holland.

 

Die zijn momenteel offline vanwege onderhoud. 'unpublished' is in dit geval niet echt de juiste term en het zou mooi zijn als je dan toch naar de cachepagina zou worden geleid.

Dit heeft niets te maken met het feit dat ze momenteel offline zijn vanwege onderhoud, maar alles met het feit dat de links niet kloppen: aanhalingstekens worden verkeerd gebruikt.

Op diverse plaatsen in de link wordt de code

"

gebruikt waar dat gewoon " moet zijn. Een gewone " omsluit een deel wat achter het =-teken staat, terwijl een

"

als gewoon leesteken wordt geïnterpreteerd door de browser, zonder de insluitingsfunctie.

 

 

Vergelijk deze foute:

<a href="http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC19FYX" target="_blank">link</a>

die leidt tot een unpublished

 

eens met een juiste link:

<a href="http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC19FYX" target="_blank">link</a>

 

Sowieso vind ik de manier waarop de links in de lijst gemaakt zijn erg inconsequent, er worden verschillende manieren gebruikt. Ik zou één methode consequent gebruiken, da's ook makkelijk met knippen en plakken.

Je kunt trouwens ook gebruik maken van de volgende methode:

<a href="http://coord.info/GC1234" target="_blank">link</a>

voor caches, waarbij GC1234 wordt vervangen door de GC-code

 

 

Op dezelfde manier zijn waymarks en trackables te benaderen

http://coord.info/WM1234

voor waymarks

 

http://coord.info/TB1234

voor TB's

bewerkt door Hiker_R
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet je toch verbeteren Hiker_R:

Op het forum gebruiken wij blokhaken. Dus

<a href=""></a>

zul je hier nooit zien.

En daarnaast is target="_Blank" fout in de link. Het moet gewoon zonder dat. Alleen de link niet target="_Blank".

 

Als je op het forum een caches wilt linken moet je dit doen:

[wp="GCXXX"]Caches[/wp]

GCXXX is de gc-code en Caches is hier de tekst die wordt weergegeven.

 

En tb link je zo op het forum:

[tb="TBXXX"]Tb[/wp]

TBXXX is de tb-code en tb is de tekst die wordt weergegeven.

 

Als je een cache in de adresbalk wilt typen. Maar je weet alleen de GC-Code kun je dit schrijven:

coord.info/GCXXX

 

@GoudHaartje, de afstand is inderdaad iets waar cachers naar kijken. Maar als beginnend cacher hoef je natuurlijk niet perse een cache van de lijst te doen. Je kan ook zelf naar geschikte caches kijken. Met de tips die gegeven worden hier op het forum. Of contact opnemen met een cacher in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet je toch verbeteren Hiker_R:

Op het forum gebruiken wij blokhaken. Dus

<a href=""></a>

zul je hier nooit zien.

Da's waar ook, ja. ;) Hoewel ik, als ik in de pagina-source kijk, wel de scherpe haken zie, maar dat zal dan door de verwerking van de pagina komen (de scripts die e.e.a. vertalen o.i.d.).

Maar het verhaal over de aanhalingstekens blijft wel overeind, hoewel dus de scherpe haken hier niet gebruikt worden. :P

 

 

Resumerend voor de lijstmaker(s):

Zo werkt het dus wel (willekeurige cache in het voorbeeld)

[wp="GC1E32J"]Link[/wp]

of

[url="http://coord.info/GC1E32J"]Link[/url]

en target="_blank" moet helemaal eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan stel ik voor dat wij die als GC.nl team prominent op de startpage gaan plaatsen als link! of zeg ik nu iets geks :)

 

Gelukkig. Eindelijk iemand die even nadenkt en zich afvraagt of zoiets misschien gek is. ;)

 

Bij deze een gesprek dat ik in d enabije toekomst opving tussen een enigszins ervaren cacher en een beginner:

 

Beginner: Hallo ervaren cacher. Ik wil ook graag een keer een cache gaan proberen. Kun je me er één aanbevelen?

Ervaren cacher: Ja hoor. Kijk maar op de kaart met caches voor beginners.

Beginner: O, maar de dichtstbijzijnde cache ligt hier zeker 22 kilometer vandaan.

Ervaren cacher: Ja, je moet er wat voor over hebben als je wilt beginnen met cachen.

Beginner: Ga jij ook altijd zo ver weg?

Ervaren cacher: Soms. Maar meestal niet. Er liggen hier in de buurt nog zoveel leuke caches die ik nog niet heb gedaan.

Beginner: Zijn die niet geschikt voor beginners dan?

Ervaren cacher: De meeste wel hoor. Maar ja, die staan niet op de kaart voor beginners.

Beginner: En waarom dan niet?

Ervaren cacher: Omdat die niet zijn aangemeld door de makers. Er zijn maar een beperkt aantal cachers die meededen met het opzetten van de kaart voor beginners. Met de caches die niet op de kaart staan, is overigens helemaal niks mis hoor.

Beginner: Leuk verzonnen dan die kaart.

Ervaren cacher: Tja.

Beginner: Mag ik misschien een keer met jou mee?

Ervaren cacher: Natuurlijk. We gaan gewoon een paar tradionals en korte multi’s doen... met 1 of 2 sterren... en lekker in de buurt. :P

 

Bij deze wil ik het GC.nl team en de bestuurders van de stichting oproepen eens na te denken over de consequenties van het plaatsen van een kaart met caches voor beginners. Het is leuk om eens op het forum na te denken over hoe je beginners kunt helpen, maar met zo’n kaart doe je dat niet. Help beginners echt... en alsjebelieft niet alleen aan een torenhoge benzinerekening. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waar moet dit op slaan Delbar Halpipe?

Het is al zo vaak geroepen dat dit alleen een voorbeeld is.

 

We krijgen veel vragen om een leuke cache aan te geven dat Sivota een lijst is begonnen.

En wie zegt dat die lijst verplicht is? Dat je alleen mag beginnen met caches uit de lijst? Waar staat dit? Waar lees je dit?

 

Ik heb zelf ook moeite gehad met een cache te zoeken in de buurt. Als deze lijst er was, is het wat simpeler. Natuurlijk mag je zelf op onderzoek uit naar de beste cache. Graag zelfs! Maar als mensen niet weten waar ze moeten beginnen kunnen ze de lijst als hulpmiddel gebruiken.

 

2 berichtjes terug zeg ik dit:

@GoudHaartje, de afstand is inderdaad iets waar cachers naar kijken. Maar als beginnend cacher hoef je natuurlijk niet perse een cache van de lijst te doen. Je kan ook zelf naar geschikte caches kijken. Met de tips die gegeven worden hier op het forum. Of contact opnemen met een cacher in de buurt.

Als je dat had gelezen was dit bericht helemaal niet nodig geweest!

 

Dus denk alsjeblieft na en lees het topic voordat je zo'n bericht schrijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze wil ik het GC.nl team en de bestuurders van de stichting oproepen eens na te denken over de consequenties van het plaatsen van een kaart met caches voor beginners. Het is leuk om eens op het forum na te denken over hoe je beginners kunt helpen, maar met zo’n kaart doe je dat niet. Help beginners echt... en alsjebelieft niet alleen aan een torenhoge benzinerekening. :crybaby:

 

En jouw eigen suggestie om beginners te helpen is.....???? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we er op het eind geen ruzie over maken.

De afgelopen weken hebben velen gereageerd en meegedacht. Waarvoor dank. We gaan nu een definitieve lijst maken.

 

@modjes: draadje mag dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we er op het eind geen ruzie over maken.

De afgelopen weken hebben velen gereageerd en meegedacht. Waarvoor dank. We gaan nu een definitieve lijst maken.

 

@modjes: draadje mag dicht.

 

Draadje gesloten, zijn er nog meer aanvullingen dan graag pb naar initiatiefnemer dan kan hij wellicht erbij op de lijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...