Spring naar bijdragen

Geocaches Voor Starters


Sivota

Aanbevolen berichten

Op deze kaart heb ik alle caches gezet. Vanavond komen de namen erbij te staan.

 

@modjes Misschien goed als deze handige kaart wat prominenter in dit topic komt te staan. Nu moet je heel dit topic doorzoeken voor je de link gevonden hebt.

 

Ik heb hem zelf opgeslagen in Google maps/ mijn kaarten/ gemaakt door anderen/ Starters caches

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit topic loopt een beetje vast.

Ik denk dat alle mensen op dit forum al een cache hebben aangemeld.

Misschien deze oproep ook plaatsen om het NL forum van gc.com?

 

Dit is een leuke multi, goede en duidelijke waypoints en een zeer verrassend eind!! :thumbup:

Parkjes Huizen

 

----------------------

@ringeling & modjes, goed idee om de link van kaart en lijst vast te zetten.

@Wad-Seekers, banner is bijna af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt deze lijst veel te groot. Nog even en dan is ie net zo groot als de geo d'or lijst. Wordt dan totaal zinloos. Als starter ga je vaak met een ervaren iemand mee (zo komen de meeste mensen ermee in aanraking), en dan heb je zo'n lijst helemaal niet nodig.

't Lijkt me erg veel werk, terwijl er naar mijn idee weinig mee gedaan zal worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dat nog wel meevalt. Je wil je eerste cache die je alleen loopt meestal toch wel graag in de buurt van huis hebben. Dus is het handig om zo'n lijst te hebben en dan te kijken welke daarvan beetje in de buurt ligt. Als je uit alle caches uit je buurt er een moet zoeken die voor een beginner leuk is, dan zie je door de bomen het bos niet meer. Dat er nog steeds iets als een bos staat, ontkom je nauwelijks aan, maar het is toch makkelijker als je een uitgedund bos hebt, als je begrijpt wat ik bedoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ fotogravinnetje en alle andere lezers: klopt hoor. Sivota, post@co en ikzelf hebben inmiddels criteria gemaakt en streven ernaar om medio april een definitieve lijst te hebben. Tot die tijd: posten maar! Met dank.

 

ps fotogravinnetje, off-topic, al aan het geotaggen? Gezien je naam.

Ik heb daarover al een draadje geopend. Reageer daar als je het leuk vindt.

 

edit: ik had het draadje niet geopend maar in een draadje gereageerd, :thumbup:

bewerkt door Wad-Seekers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad hebben we al wat criteria ontwikkeld om straks een definitieve lijst te maken. We gaan de aanbevolen caches daarop bekijken en we zullen dan een lijst neerzetten waaruit startende cachers, geschikte caches, kunnen kiezen.

Ik vind zelf een oproepje elders veel te versnipperd en ik wil het graag centraal op dit forum houden.

Anders had ik in het begin al een oproepje op andere fora gedaan.

Hier wordt het idee uitgewerkt zoals ik aangaf in mijn eerste bericht. Ik ben blij met de hulp die ik vroeg;

De aanvullende kaart en de bookmarklist en uiteraard alle caches die zijn aangedragen, maar het idee zoals ik heb aangegeven in mijn eerste bericht wil ik graag uitwerken.

Tot 10 april kunnen er nog caches worden aanbevolen, graag zelfs :thumbup:

De tot dan toe aanbevolen caches gaan allemaal mee in de eindbeoordeling, waarna we met een, te hanteren, lijst zullen komen. Hoe en met welke uitgangspunten de caches zijn gekozen zal dan uiteraard ook worden toegelicht.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Wad-Seeker, topidee om een lijst voor starters te maken ;)

Paasweekend voor de deur dus gelijk mijn eigen lijst(je) doorgespit in de omgeving want ben zelf een beginner en heb r een paar in Brabant.

 

Als je er een aantal in de Biesbosch wilt doen, zijn de volgende goed te doen

 

Traditional

Biesbosch 1 t/m 5 De caches kunnen apart worden gedaan maar als je een leuk rondje door de Biesbosch heb gemaakt en alles heb gevonden en de hint bij iedere cache heb verzameld kun je de cache

De Bestemming doen die ook erg mooi is voor een starter.

kun je ook gelijk de cache

Kijk op Dordt meenemen.

Zo zie je de altijd mooie Biesbosch en als je een eindje wilt wandelen is dit een mooie nl.

Multi

Het Jantjespad.

 

Ook de Multi

Het avontuur van Anton de Meeuw is een aanrader, deze ligt

niet in de Biesbosch maar wel in het Land van Heusden en Altena, mijn omgeving :thumbup:

 

Keep up the good work :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, mijn fout :thumbup: In dat geval

:thumbup: Top idee Sivota ;)

 

En goed werk voor iedereen die meehelpt :lol:

(mn eerste log op het forum en gelijk al de fout in :lol1: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Traditional

Biesbosch 1 t/m 5 De caches kunnen apart worden gedaan maar als je een leuk rondje door de Biesbosch heb gemaakt en alles heb gevonden en de hint bij iedere cache heb verzameld kun je de cache

De Bestemming doen die ook erg mooi is voor een starter.

kun je ook gelijk de cache

Kijk op Dordt meenemen.

Zo zie je de altijd mooie Biesbosch en als je een eindje wilt wandelen is dit een mooie nl.

Multi

Het Jantjespad.

 

Ook de Multi

Het avontuur van Anton de Meeuw is een aanrader, deze ligt

niet in de Biesbosch maar wel in het Land van Heusden en Altena, mijn omgeving :thumbup:

 

Keep up the good work ;)

 

 

zou je misschien de linkjes naar bovenstaande caches kunnen posten [mag ook via een PM'etje] dan zet ik ze in de lijst.

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...