Spring naar bijdragen

Geocaches Voor Starters


Sivota

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Kan het tempo van nieuwe caches voor de kaart iets lager. :thumbup:

Hou het zo niet meer bij. :beerchug::cry:

 

 

Ach, ik heb zelf ook nog een stel caches voor de lijst en ter beoordeling van mij collega's.

Maar die zet ik morgen dan wel neer of zondag. Dan kun je even bijkomen :yes:

 

Wel leuk toch, al die tips.

Daar komt een mooie lijst uit met een hoog leer- en "wow"gehalte voor de startende cacher.

Ik ben ook aan het nadenken over enkele criteria om de caches op "geschiktheid" te bekijken, want dat is en blijft natuurlijk uiterst subjectief. Een aantal punten valt wel te benoemen of liever gezegd te nuanceren uit de kenmerken die ik hier neerzette.

Ik studeer daar nog even wat op en bespreek het met de collega-lezers, maar de belangrijkste zijn natuurlijk wel jullie eigen ervaringen, op basis waarvan jullie al die tips aandragen. Hartstikke mooi :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog wat traditionals voor Noord-Holland

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...63-a9b1eec0575d

(Onze eigen eerste gelopen cache. Heerlijk door de duinen en door de afgelegen ligging in alle rust te zoeken.)

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...72-154f99845e72

(Redelijk in het dorp, toch in een bos bij een kasteel.)

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...90-328b1c5820cb

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...b6-5c559a477553

(Deze 2 zijn heel goed te combineren tijdens een fietsrondje)

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...2a-b8cb47a884ba

(vooral leuk door de locatie)

 

En een ? waar we zelf veel plezier aan hebben beleefd:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...32-b195db1bc32e

 

Zo, weer een paar voor op de kaart.

Hopelijk kunnen 'de beginners' (volgens mij is deze lijst voor iedereen leuk! Er zit altijd wel iets nieuws tussen) straks nog een keuze maken...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben ik weer redelijk bij met de bookmarklijst.

Aanklikbare linkjes werkt in ieder geval het snelst voor mij :beerchug:

 

Sommige voorgedragen caches 'werken' niet. Krijg dan een fout- of andere melding.

Ik hoor vanzelf wel van hem/haar welke dat zijn en dan ook graag een goede link :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle carpoolcaches.... Je kunt gerust je bril thuis laten. Succes verzekerd. En na vijf van die vondsten krijg je vanzelf de koorts in je lijf en de kolder in je kop, want wat blijkt het gemakkelijk om aan puntjes te komen.... En je moet ook nog leren, om jezelf verdekt op te stellen tussen geparkeerde auto's.... je moet goed uitkijken of je niet wordt gadegeslagen door ter plekke vozende vreemdgangers en het ongezien terugplaatsen van de cache blijkt vaak moeilijker dan het vinden ervan....

 

Kortom, bijzonder leerzaam voor beginners. De perfecte opstap voor het betere werk, hetgeen je dan des te meer gaat waarderen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lijst is ook weer bijna bij.

 

@Lepman, bij mij doen alle linkjes wel

@Gerrit Tabak, moet ik nou alle carpoolcaches op de kaart zetten? :beerchug:

 

En nu gaat dus iedereen hier zijn eigen caches noemen...

Ik zou tegen de beginnende cacher willen zeggen, kijk maar gewoon op http://www.geocaching.com

 

Daar staan ze ook allemaal, inclusief een verhaaltje wat iedereen die hem gevonden heeft ervan vindt... thumbup.gif

Sivota vroeg om in dit topic geen discussies te starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil inderdaad liever geen discussie over het nut van deze lijst of allerlei soorten caches. Dat lijkt mij hier namenlijk niet echt bijdragen. Het onderwerp is al subjectief genoeg, zonder allerlei gesprekken over het nut van het aanleggen ervan en welke caches in het algemeen wel of niet horen bij het "ware" geocachen. Daar hebben we al topics en polls genoeg over gehad en het is een soort discussie waar je m.i. ook niet uitkomt. In mijn eerste bericht heb ik een aantal kenmerken neergezet waaraan zo'n cache voor starters aan zou moeten voldoen. Dat lijstje heb ik opgesteld aan de hand van de vragen die ik kreeg van beginnende geocachers en de reden waarom ik ieders hulp vroeg.

 

"De caches zouden moeten voldoen aan de volgende kenmerken:

-Geschikt voor starters,

-Een duidelijke en liefst aantrekkelijke startpagina,

-Een mooie, originele route en/of een bijzondere eindlocatie,

-Een Multi cache met gevarieerde en (voor starters) uitvoerbare opdrachten,

-Een duidelijke en (voor starters) oplosbare puzzel.

 

Het gaat er niet om dat het een versimpelde of super eenvoudige lijst wordt, integendeel, het gaat er juist om een zo gevarieerd, kwalitatief mooi aanbod neer te zetten, zodat de startende geocacher kan zien wat een geweldige ervaring geocachen kan zijn en oog krijgt voor het uitpikken van geocaches waarvan kan worden genoten. (en misschien ook zelf iets moois neerlegt, wanneer deze ervaringen zijn opgedaan)"

 

Carpoolcaches in het algemeen voldoen niet aan die kenmerken. Evenmin wordt mij door starters gevraagd naar de caches waarmee men zoveel mogelijk puntjes kan verzamelen. Ook niet naar micro's en mega's of die alleen achter lantarenpalen, op hondenuitlaatveldjes of in voortuinen liggen. :thumbup: Pff, ik heb er vast nog wel wat overgeslagen. :beerchug: Eh,...zo zijn er i.i.g. nog wel een aantal soorten caches, die niet op deze lijst horen. Verzamel ze gerust in bookmarklijsten of in een ander topic, zou ik zeggen.

 

Alle carpoolcaches horen daarom zeker niet op deze lijst.

Heb je een uitzonderlijk mooie, bijzondere carpool- c.q. andere eh,....themacache, dus een die aan voornoemde criteria voldoet dan kun je hem wel voorstellen in dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet hier en speciaal nu, omdat Waldio weer even de tijd heeft :thumbup: wat eigen tips over caches neer die ik voor de lijst ter beoordeling voorleg:

 

Friesland

Traditional: Scheenesluis; GC10P45 link

Multi: Laagveenreservaat De Deelen; GC17EHR link

Mystery: "Sleutel naar het verleden"; GCH1E1 link

Mystery: Smalle Ee; GC1K8GN link

Mystery: Passeriformes; GC1NGMN link

 

Groningen

Traditional: The Big Easy; GCG9J7 link

 

Drenthe

Traditional: Siberië; GC146ZT link

 

Flevo-polder

Traditional: [KW063] De Reis en het Doel; GCXNX3 link

Multi: Groendorp #04 – Tollebeek; GC12AWQ (een uit een serie, allen aanbevolen) link

 

Utrecht

Multi: Weidevogels; GC1PXGK link

 

Noord-Holland

Multi: [GME2009] Back to Basic; GC1PAJH link

met een vraagteken:

Multi: De Stam; GCVA04 link

Mystery; Kleine Beer; GCTJ8T link

 

Zuid-Holland

Traditional: Drassig; GC19B9 link

 

Zeeland

Traditional: Het zeemonster; GC1AFMX link

Traditional: de Uil; GC1Y58P link

 

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle carpoolcaches horen daarom zeker niet op deze lijst.

Heb je een uitzonderlijk mooie, bijzondere carpool- c.q. andere eh,....themacache, dus een die aan voornoemde criteria voldoet dan kun je hem wel voorstellen in dit topic.

 

Je hebt uiteraard volkomen gelijk..... Het berichtje was enigszins cynisch bedoeld en dat zal je beslist niet ontgaan zijn..... Als ik vrienden of kennissen kennis zou willen laten maken met onze mooie hobby, dan ga ik waarachtig geen carpoolcaches doen.

 

Nee, als fietsliefhebber zou ik ze meenemen op prachtige fietsrondjes zoals de Kapelletjesroute in Rijsbergen (van grasmus), het rondje Rijen (van Geoflowers), het fietsrondje Ouddorp van de Duintoppers of (last but not least) ons eigen Rondje Alblasserwaard van Basje en Basje en Gerrit Tabak. En zo zijn er vast nog wel heel veel meer.

 

Want juist dit soort rondjes brengen het ware kenmerk van het cachen. Lekker buiten zijn, fijn bewegen en op heel veel mooie plekjes komen, waar de caches over het algemeen via eenvoudige vragen gemakkelijk te vinden zijn.

 

Eén zo'n rondje en iedere beginner is onmiddellijk verslaafd!!! Waarvan akte!

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet hier en speciaal nu, omdat Waldio weer even de tijd heeft :thumbup: wat eigen tips over caches neer die ik voor de lijst ter beoordeling voorleg:

 

Zuid-Holland

Traditional: Drassig; GC19B9 link

 

:beerchug:

 

 

Onze (Ma-Bu) Mijn hobby: serie, en dan de tradi en de letter box zij ook geschikt voor beginners.

Mijn hobby lezen is zelfs door kinderen te doen.

Hetzelfde geld voor Snail-mail.

 

Wraak is wat lastiger om in het weekend te doen, daar het op lokatie druk kan zijn.

Of je moet gewoon geluk hebben, dat er niemand rondloopt.

 

Birdwatch is leuk voor de kinderen, daar de vogels je vaak tegemoet komen, om je luch te bedelen.

Tip hierbij brood (niet teveel) meenemen.

 

have fun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...