Spring naar bijdragen

Geocaches Voor Starters


Sivota

Aanbevolen berichten

Duit in het zakje voor het noorden.

Deze is een flinke wandeling van bijna 10 km met wat eenvoudige maar leuke opdrachten onderweg. Mooie omgeving. Alles uitdagend maar niet te moeilijk.

Het gaat om "de maatschappij van weldadigheid 1" route is te verlengen door deel 2 ook er achteraan te lopen. Veel elementen van het cachen zitten in deze beide tochten. Foto herkenning, wat puzzelwerk.

LINK

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Van onze eerste 75 caches, zijn er nog maar 34 actief, van die 34 hieronder onze 3 favorieten.

 

Een cache die ons altijd is bijgebleven is GCHPM6 Moerasdraak.

3.gif 1,5 en 2 sterren.

 

Ook GCWJWE " 'T IS GODES WERK " was een bijzonder verassende cache.

3.gif 1,5 en 2,5 ster.

 

En dan 1 die speciaal voor kinderen erg leuk is GCKF4Q Kabouter schat

3.gif 1,5 en 1,5 ster

 

groetjes GeoVlinder

 

edit: allemaal in Noord-Brabant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat voor Gelderland de cache Orderbos Mysterie van de beerput is opgegeven. Hier begrijp ik niks van. Het is een diff 4 cache, met ook nog eens een onorthodoxe verstopmethode, die door beginners nauwelijks te doen zal zijn?! Zit geloof ik ook nog een kruispeiling in. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling van dit lijstje is?

Dit ter info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik me even inbeeld dat ik een beginner ben die ergens in Gelderland woont, dan kan ik bijv. naar Apeldoorn (daar liggen bijna alle cachers voor beginners). Dan kies is bijv. voor Orderbos en het mysterie v/d beerput. Ik ga op pad en na 30-40 km rijden, maak ik een leuke wandeling en vind ik helemaal niks en ga ik gefrustreerd weer naar huis. Het Orderbos en het mysterie v/d beerput is absoluut een aanrader, maar zeker niet voor beginners die met hun net gekochte gps eens een schat willen vinden. Al die sterren staan er niet voor niets.
Ik zie dat voor Gelderland de cache Orderbos Mysterie van de beerput is opgegeven. Hier begrijp ik niks van. Het is een diff 4 cache, met ook nog eens een onorthodoxe verstopmethode, die door beginners nauwelijks te doen zal zijn?! Zit geloof ik ook nog een kruispeiling in.

Deze opmerking is al een keer eerder gemaakt.

Ik neem aan dat dat niet de bedoeling van dit lijstje is?

Dit ter info.

Dit is nog niet de definitieve lijst. Er word nog een selectie gemaakt, door Sivota en nog 3 andere. Ergens half april geloof ik.

En bij de kaart, zowel bij de list staat dat als je het niet eens bent met de caches je mij, en lepman kan mailen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orderbos eruit of erin? :)

 

Ik heb Orderbos met mijn collega en haar vriend gelopen.

Het was hun eerste cache en ze vonden hem geweldig !

 

Zoals ik hier al eerder heb gezegd, niet iedere beginner is onnozel en onkundig... :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orderbos eruit of erin? :)

 

Ik heb Orderbos met mijn collega en haar vriend gelopen.

Het was hun eerste cache en ze vonden hem geweldig !

 

Zoals ik hier al eerder heb gezegd, niet iedere beginner is onnozel en onkundig... :crybaby:

 

oke maar voor de gemiddelde beginner is dat niet een cache die gemakkelijk is. onnozel of niet.

 

wat mij betreft geen slimme opmerking het is maar net hoe je begint en met wie die je wat kan leren hoe het werkt maar zeg niet dat mensen onnozel zijn omdat ze met wat nieuws beginnen.

 

zeg je ook dat je oma onnozel is omdat ze niet begrijpt hoe een mp3 speler werkt of in veel gevallen een voor ons simpel mobieltje werkt enzzzzzz....!!!!!!.

 

nee dat doen we eigenlijk niet dus doe dat naar mijn mening nu ook niet.

 

grzz alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke maar voor de gemiddelde beginner is dat niet een cache die gemakkelijk is. onnozel of niet.

 

wat mij betreft geen slimme opmerking het is maar net hoe je begint en met wie die je wat kan leren hoe het werkt maar zeg niet dat mensen onnozel zijn omdat ze met wat nieuws beginnen.

 

zeg je ook dat je oma onnozel is omdat ze niet begrijpt hoe een mp3 speler werkt of in veel gevallen een voor ons simpel mobieltje werkt enzzzzzz....!!!!!!.

 

nee dat doen we eigenlijk niet dus doe dat naar mijn mening nu ook niet.

 

grzz alex

 

Ten eerste heb ik geen opa of oma, dus dat is lastig vergelijken...

 

Wat ik juist bedoelde is dat de beginnende cacher hier nog wel eens onderschat wordt en men

vaak adviseert om met een éénsterren traditional te beginnen.

 

Natuurlijk moet je Orderbos niet in je eentje gaan doen als nieuweling als je niet weet hoe je GPSr werkt

of zelfs wat kompasrichtingen zijn.

 

Maar daarom was voor mijn collega en haar vriend dit juist een mooie om mee te beginnen.

Ik heb ze wat uit kunnen leggen over hun Oregon en over bijvoorbeeld peilingen en positieformaten.

 

Daardoor vonden ze deze juist leuk. Ze hebben daarna een 'simpele' cache alleen gedaan en vonden

het Orderbos leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk wat je bedoelde hoor :crybaby:

Alleen is dat lastig uit te leggen in de lijst.

De lijst is volgens mij echt bedoeld voor startende cachers en dan zonder hulp.

Met hulp kunnen ze eigenlijk veel meer caches doen die mooi zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...