Spring naar bijdragen

Wedstrijd ''beste Cachepagina Van Nederland - 2000/2009"


GeoVlinder

Aanbevolen berichten

Beste forumgebruikers,

 

zoals beloofd een wedstrijd ''Beste Cachepagina van Nederland - 2000/2009"

 

Organisatie:

- GeoVlinder

 

Jury:

- Nijen

- Le Comte

- Cernunnos

 

Sponsors:

- Mr.Atari (tb + microcache met sticker)

- Nijen (coin)

- Lepman (smalle en brede ammobox)

- Delta123 (Tulip 2009 microcoin)

- Cobusity (mooie glazen award voor de nr.1)

- TVBZNA (boek d3Zusjes)

- GeoVlinder (blauw logboekje)

 

Prijsverdeling:

nr. 1 -glazen award + brede ammobox + coin

nr. 2 -smalle ammobox + microcoin + logboekje

nr. 3 -tb + microcache met sticker

 

Verloting prijs onder de inzenders van een nominatie. - boek d3Zusjes!

 

Regels:

- de wedstrijd-organisatie en -juryleden zijn uitgesloten van deelname

- cache-eigenaren kunnen tot 15 november 2009 hun pagina nog pimpen, daarna worden de veranderingen niet meer mee genomen in de beoordeling door de jury

- forumgebruikers mogen p.p. max. 2 pagina's nomineren

- de hoeveelheid nominaties die een pagina krijgt, is niet van invloed op de jurering

- Nederlandse pagina's van alle data mogen meedoen, mits deze op het moment van de wedstrijd niet gearchiveerd zijn

- als je een pagina nomineert, plaats je een note op de cache-pagina, zodat de eigenaar op de hoogte is van jouw nominatie voor deze wedstrijd

- je mag ook je eigen pagina nomineren

- elke nominatie dient gemotiveerd te worden

 

Data:

- begindatum nomineren: 1 november 2009

- je kan je pagina pimpen tot: 15 november 2009

- einddatum nomineren / begindatum jureren: 1 december 2009

- einddatum jureren / begindatum stemmen: 15 december 2009

- einddatum stemmen: 31 december 2009

 

Jurering:

- jury kiest 10 favorieten, waar de forumgebruikers op mogen stemmen

- jury kijkt naar de volgende 8 punten en kan per onderdeel min.1 (slecht) en max. 10 punten (goed) toekennen

 

1. overzichtelijkheid

2. taalgebruik

3. gebruik van media

4. algehele opmaak

5. originaliteit

6. volledigheid

7. sfeer

8. duidelijkheid

 

 

Ik wil de sponsors bedanken voor de mooie prijzen en het meedenken over de wedstrijd.

Ik wil de jury ook bedanken voor het meedenken en sterkte wensen met de jurering.

 

We wensen iedereen veel wijsheid, succes en plezier toe. Dat de beste moge winnen! :thumbup:

 

Namens de organisatie,

 

GeoVlinder

 

ps Tips om je cache-pagina te pimpen: klik hier

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voorbeeld Nominatie postje:

GC14YXV Broederkapel Veghel

 

Motivatie: ...........(tip: kijk naar de 8 punten waarop gejureerd wordt).............

 

ps Alle opmerkingen als 'leuke wedstrijd' enzo kan je als ps kwijt

 

 

(Zet onder de gccode een link naar de pagina, openend in een nieuw venster!)

 

 

 

------------------------------------------------------------------------

 

Voorbeeld postje zonder nominatie:

 

ps Ik wil even een opmerking maken, zonder een pagina te nomineren.

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik dan maar de eerste nominatie doen?

 

GC1MQ9J De Smurfen - Grotesmurf

 

Het is een onderdeel van een serie, maar alle cachepagina's zijn in dezelfde opmaak gedaan

Er is duidelijk aandacht aan besteed en ziet er beslist niet standaard uit.

Het laat niets te wensen over mbt duidelijkheid en er staat zelfs uitgelegd hoe je de behaalde banner kan plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik nomineer:

 

GC1N3R3 De Stoker en de Machinist

 

Redenen:

 

De pagina is duidelijk met veel oog voor detail gemaakt en heeft een aantrekkelijke opmaak.

Er is goed met kleur gewerkt, en de stoomtrein lijkt recht uit de pagina tevoorschijn te komen, de foto's zijn heel mooi verwerkt.

Deze pagina trekt alleen al door de uitvoering mijn aandacht, ik heb de puzzel (nog) niet weten op te lossen,

maar het aantrekkelijke geheel draagt er aan bij dat ik deze cache wel heel graag nog eens op mijn naam wil zetten!

Mooie tabel ook ingevoegd en een leuk tellertje voor het aantal bezoekers.

De attributes zijn goed ingevuld en ook wordt aangegeven hoe lang de tocht is. Dat laatste vind ik belangrijke info die ik heel vaak nìet op een cachepagina aantref.

 

ps. Leuke wedstrijd en zo :thumbsup: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik nomineer:

 

GCCA92 Knight's move van pyne.

 

Hoewel de cache alweer een tijdje maintenance behoeft is er met de wijze waarop deze cachepagina is opgemaakt weinig mis.

Prachtige graphics, vooral dat schaduweffect dat je bij veel caches van pyne ziet, is hier ook aanwezig en maakt dat de plaatjes heel zacht overkomen. Het idee achter de cache is ontzettend goed weergegeven: het betreft een vierkant stuk landgoed, dat mooi in 64 schaakbordvlakken is verdeeld en waarbij je met elke paardensprong in een ander stuk van het landgoed terecht komt alwaar je een deel van de puzzel moet oplossen.

Deze cache hebben we alweer een tijdje geleden gelopen, en omdat alles nog precies op zijn plaats stond klopte de berekeningen exact. De hoekpunten van de vlakken klopten met de positie in het veld, door de paardensprongen te maken kreeg je een prachtig beeld van het landgoed Clingendael waarover de route loopt.

Werkelijk een meesterlijk stukje werk. Let vooral ook op de kleine schaakbordjes waarop de kleine paardensprongen met licht en donker rood zijn weergegeven. Weergaloos. De onderverdeling in stappen en dus waypoints zijn goed onderverdeeld, het is overzichtelijk, ik heb niet alles gecheckt, maar het Nederlands is ook perfect, en ik heb nog niet eerder zo'n keurige opmaak gezien. Alles klopt, het is volledig, nauwkeurig en door de kleuren en warmte kreeg ik in elk geval enorm veel zin om me op deze cache te storten, hetgeen ook uiteindelijk resulteerde in een tevreden Found!

 

Waren alle cachebeschrijvingen maar zo fraai!

 

Ik weet dat pyne Neerlands Beste Logger 2001-2008 is, maar wat mij betreft mag hij deze prijs ook pakken. :thumbsup::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps Het gaat om de cachepagina op .com zelf, maar een achterliggende website wordt wel meegenomen in de beoordeling onder het punt 'gebruik van media'.

Voeg je wel nog even een nominatie toe zoals in het voorbeeld en met een uitgebreidere motivatie aub?

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze wil ik onze eigen cache nomineren GC1G6A7

De Rattenvanger van Sellingen

 

Volgens ons voldoet hij wel aan de punten 1 t/m 8.

Voor de organisatie van het Snertevent 2008, hebben we deze cache gemaakt en door de sfeer van de waypoints ter plaatse, moest er natuurlijk ook een passende pagina bij.

bewerkt door Caveman!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps @TVBZNA, Caveman! en volksdansje:

 

Zouden jullie even je postje aan willen passen, zoals in het voorbeeld en zoals jullie voorgangers hebben gedaan aub?

 

Het zou jammer zijn als jullie nominatie straks niet meegenomen wordt, omdat er overheen gelezen wordt.

 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wat verder gekeken (niet te snel reageren Delbar)

 

Ik nomineer:

 

GC9D69 Dodecagon (van pyne)

 

Motivatie:

 

Eigenlijk zijn alle (veel) van de cachepagina's van Pyne echte juweeltjes. Een prachtige combinatie een heldere tekst en een schitterende vormgeving. Ook het hiervoor al genoemde Knight's move is een goed voorbeeld.

bewerkt door Delbar Halpipe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop niet dat deze wedstrijd verwordt tot een competitie van wie de mooiste of origineelste cache heeft bedacht en hoe ingenieus allerlei puzzels zijn gemaakt om tot een cachelocatie te komen. Ik snap best dat mensen getriggerd worden door een mooie route, of een fraaie cachebehuizing om tevreden te zijn over de effort die een cacher in zijn cache + route heeft gestopt.

 

Maar naar mijn idee moet de focus liggen op de cachepagina, hoe die in elkaar steekt en hoe die eruit ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik nomineren GCY8VQ en GCPV7E. Beide een puzzel met een mooie verwerking.

 

 

Kan iedereen MINSTENS even naar de cachepagina linken zoals in de andere voorbeelden? Ik vind het zo vermoeiend om al die cachepagina's te gaan zoeken met dat GC nummer. En iedereen moet dat doen terwijl degene die de cache nomineert alleen even de groene knop rechts NAAST de smiley moet gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...