Spring naar bijdragen

Rekeningrijden


delta123

Rekeningrijden  

115 leden hebben gestemd

  1. 1. Zal het invloed hebben op geocaching?

    • nee voor mij niet
      69
    • ik zal wel wat minder op pad gaan
      4
    • ik weet het niet ik wacht even af
      37
    • in 2012 stop ik er mee
      5


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik zoek altijd caches uit die in de buurt liggen, dat zijn er genoeg.

En als ik onderweg ben voor vakantie, bezoek vrienden etc. dan combineer ik dat altijd met caches ver weg.

 

Dus ik verwacht geen effect voor mij. Ik kan me wel voorstellen dat de kilocachers, die alles in de directe omgeving hebben gedaan, hier meer problemen mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verbaast mij ten zeerste dat er mensen zijn die echt geloven dat ze goedkoper uit zijn met rekeningrijden.

De regering is al jaren het gewone volk aan het uitknijpen. Ze zorgen er echt wel voor dat ze niet minder geld binnen krijgen. Het kwartje van Kok was immers ook maar tijdelijk......

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen meer gaat betalen dan nu. De invoering van het systeem zal klauwen met geld gaan kosten en dat moet Jan met de pet gewoon opbrengen.

 

Oké BPM wordt afgeschaft, wat heb je eraan als je alleen maar een tweedehands auto kan betalen?

 

Dat autorijden goedkoper wordt: ;):thumbup:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het laatste nieuws is dat de provincies heel veel geld mislopen door de afschaffing van de wegenbelasting. Nu mogen de provincies nieuwe belasting gaan heffen om het gemis aan inkomsten goed te maken. Dat mag natuurlijk geen autobelasting zijn/heten. Maar via een andere weg gaan we dus weer meer belasting betalen. En daarmee zijn we gewoon duurder uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verbaast mij ten zeerste dat er mensen zijn die echt geloven dat ze goedkoper uit zijn met rekeningrijden.

De regering is al jaren het gewone volk aan het uitknijpen. Ze zorgen er echt wel voor dat ze niet minder geld binnen krijgen. Het kwartje van Kok was immers ook maar tijdelijk......

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen meer gaat betalen dan nu. De invoering van het systeem zal klauwen met geld gaan kosten en dat moet Jan met de pet gewoon opbrengen.

 

Oké BPM wordt afgeschaft, wat heb je eraan als je alleen maar een tweedehands auto kan betalen?

 

Dat autorijden goedkoper wordt: ;):thumbup:;)

 

Tuurlijk wordt het duurder. Wat nu gepresenteerd is is maar een zoethoudertje. Wanneer het plan er echt door is gaat het echte moneycachen (niet verwant aan geocachen) echt beginnen.

 

Maar zolang we het nog te goed hebben in Neederland zijn we niet bereid om de straat op te gaan om de dames en heren (ik wilde eigenlijk schrijven malloten maar dat is niet netjes) in den Haag een halt toe te roepen. Maar das weer een ander onderwerp.

 

En @ivo-tje: dit beangstigt mij ook. Maar nog meer dat de Nederlander daar zo laconiek over doet. Omdat ze niks te verbergen hebben (!).

[cynic mode on] Misschien nu nog niet maar onze overheid verzint wel iets. En anders wel de verzekeraars die over een aantal jaren ook inzicht krijgen in deze verzamelde info (info is money you now). En dan krijg je een brief van ze: geachte geocacher. Wij zien dat u vrij veel kilometers maakt op des overheids wegen. Wegens de ongezonde lucht aldaar zijn wij genoodzaakt uw premies te verhogen. Maar ook dat is of topic. [cynic mode off]

bewerkt door fam. Fransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

who cares I care

 

ik heb een berekening gemaakt voor mijn peugeot 106

een kleine auto op basis van 40.000 km woon werk verkeer

en dan nog de nodige privé kilometers.(dicht bij zijnde familie woont op 80 km)

ik kom met mijn berekening op 30 euro meer uit per kwartaal.

op basis van 3ct per km

dus dit is best wel fors.

 

gelukkig zijn mijn werktijden buiten de spits om en kan binnendoor rijden.

alleen ik hoor al zoveel mensen zeggen van :dan rijden we wel binnendoor!

dus staan we op de n301 en de n211 ect ect in de file!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is weer zo'n braafste jongetje van de klas idee van deze regering....

eigen volk eerst maar dan met betalen voor die kilometers de buitenlandse kentekens zijn pas in 1018 aan de beurt....

lekker is dat

in andere landen is dat anders om

 

rechtsongelijkheid noem ik dat ;)

 

ik hoop dat de bazen in NL dat de prive kilometers blijven betalen

want die bijtelling zal ook niet afschaft worden

 

kortom het dievengilde in Den-Haag is er weer in geslaagd de schatkist te vullen................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

who cares I care

 

 

gelukkig zijn mijn werktijden buiten de spits om en kan binnendoor rijden.

alleen ik hoor al zoveel mensen zeggen van :dan rijden we wel binnendoor!

dus staan we op de n301 en de n211 ect ect in de file!

 

 

Hoezo "dan rijden we wel binnendoor" het gaat gelden voor alle wegen binnen Nederland. Een ingebouwde GPS kijkt of het Nederlandse wegen zijn, zo ja dan betaal je. Binnendoor heeft dan dus niet echt meer zin dan nu.

Alle km's binnen Nederland zullen belast worden. Daarom is het wel leuk om aan de grens te wonen, anderhalve km verder en ik ben de grens over. Hier werkt de Nederlandse regel dus niet, maar dat dus best wel een keer veranderen (€pa).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik begrepen heb komt er een differentiatie naar plaats en tijd. Oftewel duurder in de spits en ook duurder op de drukke snelwegen.

Maar de details daarover zijn door de overheid nog niet bekend gemaakt, dus daar kunnen we alleen maar naar gissen.

 

Die 3 cent is een basistarief. Dat wordt sowieso in de jaren daarna verhoogd en daar bovenop komt dus nog het extra spitstarief.

Pas als dat bekend is kan je de rekensommetjes gaan maken.

 

(ps: de bpm op je huidige auto heb je natuurlijk al betaald. Die krijg je niet terug als rekeningrijden wordt ingevoerd. Pas als je een nieuwe auto koopt heb je daar profijt van)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog te bedenken dat de overheid precies weet waar je rijdt, en hoe hardt.

Flitspalen worden overbodig en je privacy is ver te zoeken....

 

Big brother is watching you.

Het boek van George Orwell 1984 begint toch steeds meer waarheidsgehalte te krijgen.

Overal waar je komt of gaat, wordt je gevolgd.

Nu: pinpas, mobiele telefoon, ov chipkaart.

Straks ook het rekeningrijden.

Het is een enge ontwikkeling, die op een sneaky manier ingevoerd wordt. ( denk aan sms service waarbij je precies kunt bepalen waar iemand is). Mensen vinden dit nu nog grappig.

 

Vreemd eigenlijk, toen de legitimatieplicht werd ingevoerd, was iedereen hier niet mee eens. Nu deze plicht er is, worden er steeds meer plannen die de privacy schaden erdoor gedrukt.

 

Wel slim van Den Haag om nu te beslissen over rekeningrijden, omdat alle aandacht nu afgeleid wordt op de Mexicaanse griep en of de vaccinaties wel veilig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hadden al lang een systeem met variabele kosten. Dus waar degenen die het meest rijden het meest betalen. Nergens ter wereld is de brandstofaccijns immers zo hoog als hier in Nederland. Met rekeningrijden wordt het alleen tot in het extreme doorgetrokken. De overheid heeft mooie verhaaltjes verzonnen om het goed te praten en sommigen geloven het nog ook. Ook wordt het vaak in verband gebracht met de files. Alsof het die zou gaan oplossen. Ik geloof daar helemaal niks van. De file staat vol met mensen die geen andere keus hebben; niemand staat daar voor zijn plezier.

Wie in de grote stad woont, woont ws ook dicht bij zijn werk. Dan kan je goedkoper uit zijn. De sukkels op het platteland moeten vaak ver reizen voor het werk en die zullen flink gepakt worden. En dat zijn zeker niet allemaal veelverdieners (ook de leaserijders niet). Vaak gewone mensen met een modaal inkomen die hun koopkracht steeds verder zien teruglopen.

Ik zal nu maar stoppen want het is hier tenslotte geen politiek forum, maar ik kan wel zeggen dat ik woest ben om deze plannen.

 

Deze onhandig persoon gaat elke dag naar Amsterdam met de trein. De kosten hiervan worden keurig vergoed. Met mijn auto rij ik misschien 12000 km per jaar, waarvan een deel cachekilometers. Ik ga er dus flink op vooruit.

Wie is hier nou de onhandig persoon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...