Spring naar bijdragen

Rekeningrijden


delta123

Rekeningrijden  

115 leden hebben gestemd

  1. 1. Zal het invloed hebben op geocaching?

    • nee voor mij niet
      69
    • ik zal wel wat minder op pad gaan
      4
    • ik weet het niet ik wacht even af
      37
    • in 2012 stop ik er mee
      5


Aanbevolen berichten

Eerder zijn draadjes over de benzine kosten ook al uit de bocht gevlogen (en dus gesloten) dus ik verzoek iedereen het netjes te houden. :rolleyes:

 

Er komt dus een kilometerheffing. In 2012 3 cent per kilometer. Je kan straks dus precies uitrekenen wat een dagje cachen gaat kosten. Dat kan nu natuurlijk ook maar je wordt nu wat meer met de neus op de feiten gedrukt als de maandelijkse rekening binnenkomt.

 

Ben benieuwd of jullie denken of dat het invloed zal hebben op ons cachegedrag.

bewerkt door delta123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor ons zal het zeker geen effect hebben aangezien wij heel veel caches per fiets bezoeken en dit in combinatie met een weekend weg met de camper. Dat weekend weg blijven we toch wel doen en wordt voor ons alleen maar goedkoper.

 

We betalen nu 750 euro per jaar aan wegenbelasting voor de camper. We rijden 20.000 km per jaar met de camper waarvan ong. 5000 in Nederland. Voor ons wordt het eigenlijk alleen maar goedkoper. De motor die we hebben wordt uitgesloten van kilometerheffing en de twee andere auto's worden alleen gebruikt voor woon werk verkeer.

 

Wij zijn er blij mee en gaan er, zoals het er nu naar uitziet, alleen maar beter van worden, omdat we nu voor 4 motorvoertuigen houderschapsbelasting betalen terwijl we er hooguit maar 2 tegelijkertijd gebruiken.

 

Nee, het geocachen zal daar door niet minder worden.

bewerkt door Mon-Roe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal mij zeker niet weerhouden om de auto te pakken. Al heb ik makkelijk praten met een auto van de zaak.

 

Als "2e" auto hebben wij er eentje voor (met name) de zomer. Ik denk deze auto uiteindelijk voordeliger gaat worden voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die gps in de auto ook voor het cachen te gebruiken??? :rolleyes:

Zonder gekheid, mensen blijven toch wel km maken, is net als roken en alcohol, al gooi de je prijs omhoog, het zal geen remmende werking hebben!

Ik persoonlijk heb wel bezwaar tegen het bijhouden van gegevens via de gps en dat die open en bloot verzonden worden. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat woon-werk verkeer betreft heb ik geen keus: daar zal ik er fors op achteruit gaan. :rolleyes:

 

Mijn vrouw heeft een lease-auto. Die gebruiken we nu ook al voor alle gezamelijke uitstapjes. Ik weet nog niet hoe dat straks gaat met de kilometerheffing. Betaalt de lease-maatschappij de kosten, net als nu de brandstof? Of wordt die rekening doorgestuurd?

 

Waarschijnlijk zal ik dan nog vaker in Belgie gaan cachen. De grensstreek ten noorden van Antwerpen heeft toch al heel veel te bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachen blijven we toch wel doen, veel te leuk om achterwege te laten, die kms vallen eigenlijk onder het kopje noodzakelijk, net als de kms die we maken voor familiebezoek.

De besparing op kms zal eerder uit de korte stukjes komen, daar gaat het misschien wel voor helpen. Hoewel, waarschijnlijk alleen in het begin... het werkt denk ik net als met betaald parkeren, daar treedt ook gewenning op helaas...

 

groetjes van de familie beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met de BPM weg en de Houderschapsbelasting ook weg wordt het voor mij geodkoper

in eerste instatie 450 euro per jaar en aan het einde 1200 per jaar bij 15000

betaal nu al per jaar 80x12 voor de auto

dus cachen zal wel niet minder worden

misschien meer met de fiets (fietsendrager)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder zijn draadjes over de benzine kosten ook al uit de bocht gevlogen (en dus gesloten) dus ik verzoek iedereen het netjes te houden. :cry:

 

Er komt dus een kilometerheffing. In 2012 3 cent per kilometer. Je kan straks dus precies uitrekenen wat een dagje cachen gaat kosten. Dat kan nu natuurlijk ook maar je wordt nu wat meer met de neus op de feiten gedrukt als de maandelijkse rekening binnenkomt.

 

Ben benieuwd of jullie denken of dat het invloed zal hebben op ons cachegedrag.

 

het wordt hoogste tijd voor een ander kabinet.

de volgende melkkoe is alweer aanstaande.

laat je eigen niets wijs maken over de voordelen.

er zijn alleen maar nadelen.

jammer dat dit ons cachers weer treft.

onze leuke hobby wordt voor de meeste weer wat duurder.

gr gandalf 2000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...