Spring naar bijdragen

Rekeningrijden


delta123

Rekeningrijden  

115 leden hebben gestemd

  1. 1. Zal het invloed hebben op geocaching?

    • nee voor mij niet
      69
    • ik zal wel wat minder op pad gaan
      4
    • ik weet het niet ik wacht even af
      37
    • in 2012 stop ik er mee
      5


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben er van overtuigd dat het geocachers niet zal weerhouden te blijven cachen.

Trouwens: ik denk dat het gemiddeld allemaal niet zal uitmaken. Links-om of rechts-om kost het je nu geld en zal het je in de toekomst geld kosten. Hoe dan ook. Maak je weinig kilometers, dan ben je goedkoper uit . Maak je veel kilometers , dan zal je wat duurder uit kunnen zijn. Dan kom je al gauw op het punt van de leaseauto's ed, en met de rijders daarvan heb ik toch geen enkel medelijden. Veelrijders betalen meer: daar is niets mis mee. Het is zelfs logisch.

 

Een hobby kost geld toen, nu en in de toekomst. Hoe je het ook wend of keert. Ga je niet geocachen , dan ga je wat anders doen. Dus wat maakt het nu allemaal uit.

Bovendien is het een illusie te denken dat er mensen zullen zijn die met dat systeem echt goedkoper uit zullen zijn.De overheid maakt geen plannen om er slechter van te worden (zou ik ook niet doen).In tegendeel, anders is het makkelijker niets te doen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hadden al lang een systeem met variabele kosten. Dus waar degenen die het meest rijden het meest betalen. Nergens ter wereld is de brandstofaccijns immers zo hoog als hier in Nederland. Met rekeningrijden wordt het alleen tot in het extreme doorgetrokken. De overheid heeft mooie verhaaltjes verzonnen om het goed te praten en sommigen geloven het nog ook. Ook wordt het vaak in verband gebracht met de files. Alsof het die zou gaan oplossen. Ik geloof daar helemaal niks van. De file staat vol met mensen die geen andere keus hebben; niemand staat daar voor zijn plezier.

Wie in de grote stad woont, woont ws ook dicht bij zijn werk. Dan kan je goedkoper uit zijn. De sukkels op het platteland moeten vaak ver reizen voor het werk en die zullen flink gepakt worden. En dat zijn zeker niet allemaal veelverdieners (ook de leaserijders niet). Vaak gewone mensen met een modaal inkomen die hun koopkracht steeds verder zien teruglopen.

Ik zal nu maar stoppen want het is hier tenslotte geen politiek forum, maar ik kan wel zeggen dat ik woest ben om deze plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De file staat vol met mensen die geen andere keus hebben; niemand staat daar voor zijn plezier.

 

Volgens mij zijn er zat mensen die gewoon te lui zijn om een alternatief te verzinnen. Liever een half uur in de file dan te moeten carpoolen, met het OV te moeten gaan, flexibeler werktijden aan te houden, te telewerken etc. Nu de kosten hoger worden zullen werkgever en werknemer beiden opeens inventiever moeten zijn.

 

Wie in de grote stad woont, woont ws ook dicht bij zijn werk. Dan kan je goedkoper uit zijn. De sukkels op het platteland moeten vaak ver reizen voor het werk en die zullen flink gepakt worden. En dat zijn zeker niet allemaal veelverdieners (ook de leaserijders niet). Vaak gewone mensen met een modaal inkomen die hun koopkracht steeds verder zien teruglopen.

 

Wie in de grote stad woont heeft vaak ook veel hogere woonlasten dan de onhandig persoon op het platteland. Dat kan dan deels worden terugverdiend in reistijd en reisgeld. Het is maar net waar je voor kiest.

Om on topic te blijven: ik pak nu al nauwelijks de auto voor het geocachen, maar dat kan hierdoor best nog wel eens minder worden. Gevolgen voor de files zal dat niet hebben, want ik ben niet zo gek om op werkdagen in de spits in de auto te stappen om te geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2012 is toch alles onzeker volgens de Maya's! Dus lekker genieten is het devies!

 

Iemand heeft me wijsgemaakt dat deze datum op een rekenfout zou berusten en dat we nog zeker 200 jaar zouden hebben.

 

Ik heb geen auto dus heeft die tax voor mij niet echt invloed, alleen als de mensen waar ik zo af en toe mee kan rijden, hierdoor minder gaan rijden en ik dus ook niet meer mee zou kunnen. Verder geniet ik op de fiets en eventueel met de trein (hoewel die ook verdomd duur is tegenwoordig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vast een doordacht plan (mag ik hopen) van de overheid het autorijden te ontmoedigen, maar ja als je het ene wilt afpakken dan moet je aan de andere kant een goed alternatief aanbieden: zorg voor een prima ov netwerk en maak dat behoorlijk goedkoper dan autorijden.

Uiteindelijk draait het bij de meeste mensen om geld, dus dat is ook het punt waar je ze mee inpakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kunnen we gaan carpoolen :cry: Hierdoor kunnen we samen de kosten delen en hebben de carpoolcaches ook gelijk een functie. Misschien kunnen we wel een netwerk gaan opzetten tussen de carpoolplaatsen zodat je met verschillende mensen verschillende caches kan gaan cachen waarbij de carpoolplaats het startpunt is.

bewerkt door sukor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar de motor weer eens uit het stof halen en een klassieker kopen :cry: .

De apparatuur voor de kilometerregistratie is lastig in te bouwen. Ook zijn de risico’s van diefstal te groot en is de apparatuur onvoldoende weerbestendig. Motorrijders blijven daarom de huidige, vaste belastingen betalen.
Ja, er zijn enkele voertuigen waarvoor de kilometerprijs niet geldt: motorfietsen en oldtimers (van vóór 1 januari 1987), brandweerauto’s, ambulances, politievoertuigen en voertuigen zonder kenteken zoals landbouwtrekkers en shovels.

 

Beide heb ik al in bezit dus als onhandig persoon op het platteland lach ik iedereen uit straks ;)

 

EDIT: maar waar hebben we het nu weer over? Tot 20.000 km per jaar ben met de meeste voertuigen zelfs iets goedkoper uit.

Kilometerchecker

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het goedkoper of duurder wordt zullen we moeten afwachten , alleen weer een stukje minder privacy dat is zeker.

Men weet precies waar je bent geweest.

 

Het cachen zullen we wel blijven doen , mischien nog iets vaker bij de oosterburen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EDIT: maar waar hebben we het nu weer over? Tot 20.000 km per jaar ben met de meeste voertuigen zelfs iets goedkoper uit.

 

Denk dat ik met 50 tot 70.000 kilometer per jaar in een Touran toch niet zoveel voordeliger uit ga zijn ;)

Nouja, meeste kilometers zijn zakelijk, en prive zal ik er denk ik weinig van gaan merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik woon anderhalve km van de Duitse grens waar ik toch al de meeste caches vind en het betalen stopt bij de grens.

Het zal voor mij dus niets uitmaken voor het cachen.

 

Woon- werkverkeer? Lekker carpoolen, 1 keer per week ben ik aan de beurt en de onkostenvergoeding is dan al snel hoger dan de kosten.

 

Creatief zijn en flexibel willen zijn in de (werk)uren, dan kun je op diverse fronten goekoper (lees milieuvriendelijker) zijn.

Natuurlijk kan niet voor iedereen maar vaak wil men ook niet verder kijken dan de neus lang is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...